fbpx

אז זהו, לאחר המתנה ארוכה למדי. אינסטגרם שופינג כעת פתוחה גם לעסקים ישראליים. המשמעות היא שכעת עסקים יוכלו לתייג תמונות באינסטגרם עם מוצרים למכירה ולאפשר לעוקבים לבצע את מרבית תהליך הרכישה כבר בתוך הרשת החברתית. אז, האם אינסטגרם שופינג צפוי להחליף את אתרי המכירות המסורתיים? על כך המומחים שלנו עונים!

אינסטגרם שופינג <VS> אתר מכירות

לאלו מכם שלא רוצים לקרוא את הסקירה המלאה נגיד כבר כעת, לא. אינסטגרם שופינג אינו תחליף לאתר מכירות סטנדרטי. כמו כן, ככל הנראה גם בעתיד עם כניסת אינסטגרם צ'ק-אאוט לפעולה, עדיין תידרשו להחזיק באתר מכירות במקביל. לאלו מכם שרוצים להבין מעט יותר לעומק, המשיכו לקרוא:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מה זה אינסטגרם שופינג?

    אינסטגרם שופינג הנו שכבה נוספת של תוכן על גבי התמונות הקיימות שמותגים מפרסמים ברשת החברתית. פייסבוק שופינג נשען נכון להיום על האתר מכירות. הרשת החברתית שולפת את המידע על המוצרים השונים מתוך פיד XML (אתר מראה) שיש להכין מהאתר ומתחבר הישר למנהל הקטלוגים של פייסבוק. לבסוף, מנהלי דפים עסקיים באינסטגרם יכולים לתייג תמונות שהועלו עם המוצרים המופיעים בפיד הנתונים מהאתר ובכך לקשר למוצר הכולל מחיר וקישור לרכישה ישירה.

    כלומר, נכון להיום, אינסטגרם שופינג (גם פייסבוק שופוינג) תלוי בקיומו של אתר מכירות. על כל מוצר גם להכיל מידע רב כדוגמת שם, תמונה, תיאור, מחיר, מלאי ועוד פרמטרים מגוונים נוספים.

    מתי אינסטגרם שופינג יהפוך לעצמאי?

    כיום יש לא מעט ניסויים בעיקר במדינות שונות בארצות הברית בכל הנוגע לסליקה ישירה מתוך הרשת החברתית תוך מתן שירות לקוחות וניהול משלוחים גם ללא תלות באתר מכירות. לפתרון זה קוראים אינסטגרם צ'ק-אאוט.

    עם השקת אינסטגרם צ'ק-אאוט, כללי המשחק ישתנו, אינסטגרם תהפוך לפלטפורמת המכירות הגדולה ביותר בעולם וזאת תוך שהיא לא מחזיקה מלאי ואו עוסקת בלוגיסטיקה אלא אך ורק גובה עמלה שמנה (אולי 5%) מכל רכישה שתבוצע באמצעותה זאת לאחר שבעלי העסקים שילמו גם על החשיפה ללקוחות באמצעות פרסום. – מדפסת כסף כבר אמרנו?!

    האם אינסטגרם שופינג יחליף אתרי מכירות?

    ייתכן מאוד שלאחר השקת אינסטגרם צ'ק-אאוט יהיו בעלי עסקים רבים שיבחרו לסחור רק דרך הרשת החברתית. מדובר בבעלי עסקים בענפים מאוד מסוימים כדוגמת ענף האופנה, ענף הלייפסטייל או ענף התכשיטים. אך מצד שני, ענפים רבים אחרים לא יוכלו להישען על אינסטגרם שופינג ולצפות למכירות.

    זאת משום שיש מוצרים שנמכרים היטב דרך השראה, דרך מובילי דעת קהל, ומצד שני יש מוצרים מורכבים יותר ואו מוצרים שפונים לקהלים מקצועיים יותר אשר הקהל שלהם נמצא בעולמות תוכן אחרים.

    כלומר, לא. בשום שלב אין ציפייה שאינסטגרם שופינג תחליף את אתרי המכירות.

    האם להקים אתר מכירות או לחכות?

    אין טעם לחכות. לא משנה באיזה ענף אתם, אם אתם רוצים לסחור און ליין, עליכם להקים אתר מכירות ללא דיחוי. הרי עולמות תוכן שלמים נמצאים מחוץ לרשת החברתית, הרי אתם מפתחים מותג שצריך להתקיים ללא תלות ברשת חברתית זו או אחרת, הרי אתם לא רוצים שכל הבצים שלכם יהיו בסל אחד..

    בסופו של דבר, מותגים חזקים נהנים מטראפיק ממגוון מקורות הגעה: ישיר, גוגל אורגני, פייסבוק, אינסטגרם, הפניות מאתרים, שותפים עסקיים ועוד. אמנם אינסטגרם בהחלט משחקת תפקיד חשוב במכירות של ענפי היופי והאופנה אך הנתונים הסטטיסטיים שבידינו מוכיחים שמעל 50% מהמכירות באתרי מכירות אלו הם מתנועה אורגנית וישירה ממנועי החיפוש ולאו דווקא מהרשתות החברתיות.

    אז האם למכור דרך אינסטגרם שופינג?

    בוודאי! כמנהלי אתרים, אנו לא מוותרים על אף אפיק אפשרי ליצירת הכנסות. אם אינסטגרם שופינג מייצר מכירות, גם אם באחוז קטן בלבד מסך המכירות, בוודאי שנעשה בו שימוש. כמובן שאם אינסטגרם שופינג מייצר את מרבית המכירות נשקיע יותר ויותר זמן על מיטוב הנראות שלנו ברשת החברתית ונעשה כל מאמץ למנף כלי שיווקי זה לתועלת מקסימלית!

    זה לא פשוט להקים את התשתית, אז אם אתם צריכים עזרה בכך, פשוט פנו אלינו ובקשו שניתן לכם יד בכך ונבטיח שגם אתם נהנים מאפיק שיווקי זה. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן