שיווק באינסטגרם – לאיזה סוגי עסקים כדאי להשקיע בשיווק באינסטגרם?

האינסטגרם הנו מנוע משמעותי למדי למכירות של לא מעט עסקים. לא סתם חברות משלמות סכומים משמעותיים למובילי דעת קהל בכדי שיעשו שימוש במוצרים שלהם וימליצו על כך גם לעוקבים שלהם. אבל, למרות זאת, השיווק באינסטגרם פשוט לא מתאים לכל סוגי העסקים – במאמר זה אנו ננסה לעזור לכם להחליט האם עליכם לשווק באינסטגרם או לא..

שיווק באינסטגרם

בימיו הראשונים של האינסטגרם, רבים התקשו להבין איך רשת חברתית בלי עומק ובלי משמעות יכולה להפוך לכלכלית. רבים צקצקו בלשונם באומרם "מדובר ברשת חברתית רדודה לילדים". למפרע, התברר שאינסטגרם יצרה מימד חדש ועוצמתי להעברת מסרים גם ללא מילים.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


כלשון האמרה, תמונה אחת שווה אלף מילים, לא מעט עסקים הבינו שעל ידי שיווק חכם באינסטגרם הם יכולים להגיע לקהלים מרוחקים בתצורה מדויקת ולייצר מכירות משמעותיות גם בלי לצאת לקמפיין טלוויזיה יקר או להשקיע סכומי עתק בפרסום רוחבי מבוסס שלטי חוצות ועוד..

אז איך עושים זאת? האם קידום באינסטגרם עובד? נעשה מעט סדר בעניין זה.

שיווק באינסטגרם יעבוד בשבילי?

בקצרה, החוקים די פשוטים, אם המוצר שלכם מצטלם טוב וקהל הלקוחות שלכם הנו בן 30 ומטה, אתם חייבים לשווק באינסטגרם.

כפי שכתבנו מעלה, התמונה צריכה להעביר מסר ברור. מסר ברור ניתן להעביר רק כאשר המוצר עצמו עובר בצורה פשטנית בתמונה. כך לדוגמה אם המוצר שאתם מוכרים הנו פריט אופנתי כדוגמת תיק מעוצב/תכשיט/פריט לבוש/איפור – המוצר שלכם יעוף מהמדפים במידה ותשווקו נכון באינסטגרם בוודאי אם תשתפו פעולה עם מובילי דעת קהל מהקטגוריה.

כמו כן, ישנם שירותים שהם אמנם לא מצטלמים בתצורה פשטנית אך בהחלט יכולים להיות משווקים באינסטגרם בהצלחה. מדובר בשירותים שעוסקים בערכים חזותיים, וניתן לעשות שימוש בתמונות אילוסטרציה מרשימות ואו בתיק עבודות. לדוגמה, קוסמטיקאים, מנתחים פלסטיים, אדריכלים, מעצבי פנים, מעצבי פרחים, מפיקי אירועים – אמנם התוצאות יהיו פחות טובות מאשר שיווק עם תמונת המוצר עצמו. אך בהחלט ניתן להפיק תוצאות מעולות בפלטפורמה זו.

למי שיווק באינסטגרם לא יעבוד?

בלא מעט מקרים אנו מקבלים פניות מצד חברות ששואפות לשווק באינסטגרם למרות שהכדאיות בשיווק זה מוטלת בספק. ישנם תחומים אותם הגולשים ברשת חברתית המוקדשת יופי וסטייל לא רוצים לראות בפיד. עורכי דין, שמאים, סוכני ביטוח ועוד תחומי שירות רבים אחרים שפשוט אי אפשר לצלם בצורה מרשימה מספיק ואו שאנשים כלל לא רוצים לעסוק בהם – אסור שישווקו באינסטגרם.

אנחנו תמיד אומרים להם, זה נחמד שאתם רוצים לשווק באינסטגרם אבל מה הטעם בכך? למה לא להשקיע את התקציב והאנרגיה היכן שניתן להעביר מסרים מורכבים יותר לקהלים בוגרים יותר ובהתאמה מדויקת יותר (שיווק בפייסבוק או בגוגל)?

לסיכום,

לא כולם צריכים לשווק באינסטגרם. אלו שהעסק שלהם מתאים לכך ורואים לנכון לעשות זאת, יכולים לבחור מתוך מגוון אסטרטגיות שיווק בהתאמה לתקציב ולאופי המוצר שהם משווקים.

אנו תמיד ממפים כבר ביום הראשון את צורכי העסק ומאפיינים יחד עם הלקוח את היעדים שנרצה להשיג. בכל תקופה אנו נמדוד ונפיק דוח מסודר המתייחס לביצועי השיווק לשם בחינת המשך כדאיות השיווק.

במידה ואתם מתלבטים בנושא זה, במידה ואתם רוצים עצה טובה ואו המלצה על אסטרטגיה מתאימה, אתם מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות!

 


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *