fbpx

אפשר להתעלם עוד מהעובדה שטיקטוק צוברת תאוצה, בישראל ובעולם מיליונים מצטרפים מידי יום לפלטפורמה שמאיימת על הדומיננטיות של אינסטגרם בקרב קהלים צעירים. מתוקף עובדה זו, רבים מתחילים לבחון חלוקת תקציבים בין הרשתות החברתיות הוותיקות (טוב נו.. פייסבוק) לבין הרשת החדשה – טיקטוק. אז איפה עדיף להשקיע את הכסף?!

אינסטגרם או טיקטוק

כדי להחליט איפה להשקיע את התקציב שיווק, כדי להחליט האם לתעדף רשת אחת על פני השניה, עלינו להגדיר היטב את המוצר שאנחנו משווקים כדי לבחון את מידת ההתאמה של המוצר לפלטפורמה. להלן השוואה מהירה כדי לעזור לכם לקבל החלטה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • למי פונים
    • סוג שיווק רצוי
    • לאיזה אוכלוסייה
    • פוטנציאל חשיפה

    נעשה השוואה מהירה,

    למי פונים / דמוגרפיה:

    טיקטוק פונה בעיקר לדמוגרפיה צעירה יותר, כאשר רוב בסיס המשתמשים שלה מורכב מדור Z ומבני דור המילניום הצעירים יותר. מצד שני, אינסטגרם פונה לבסיס משתמשים מגוון הרבה יותר. הפונה למגוון רחב יותר של קבוצות גיל. למרות שהוא עדיין פונה למשתמשים צעירים יותר, הוא מושך גם בני דור המילניום המבוגרים יותר ודור X. בשני הפלטפורמות יש מעבר מואץ למבנה וידאו כך שהמסרים יכולים לעבור בצורה די דומה.

    במילים אחרות, ככל שהקהל יעד שלכם צעיר יותר, כך הנטיה תהיה להפנות יותר משאבים דווקא לטיקטוק על חשבון אינסטגרם.

    אופן שיווק / איזה פורמטים משמשים אותנו:

    טיקטוק מציעה מגוון פורמטים של מודעות כדי להתאים למטרות פרסום שונות. אלה כוללים מודעות בפיד, השתלטות על מותגים, אתגרי האשטאג, אפקטים ממותגים ושותפויות של משפיעני רשת. מודעות בתוך הפיד דומות לפרסומים רגילים ומופיעים בצורה בלתי מורגשת כמעט בפיד הדף 'for you' של המשתמש. אבל בגדול חייבים תוכן "ממכר" בתצורה של וידאו כדי להעביר מסרים מורכבים במעט זמן. גם אינסטגרם מאפשרת מגוון מיקומי מודעות כולל סרטוני IGTV שאף הם פועלים בצורה דומה לטיקטוק. מצד שני לטיקטוק יש ערך מוסף משמעותי בכך שניתן לפרסם גם בלי שהפקנו וידאו "ממכר" – אפשר גם בתמונה ואו בפורמטים נוספים אשר אינם קיימים נכון להיום בטיקטוק.

    במילים אחרות, ככל שאתם רוצים לשווק בתצורות שונות מוידאו – אינסטגרם לרוב תהיה עדיפה על טיקטוק.

    לאיזה אוכלוסייה / יכולת מיקוד מודעות:

    פלטפורמת הפרסום של TikTok מציעה מגוון אפשרויות מיקוד, כולל גיל, מין, מיקום, תחומי עניין וסוג המכשיר. עם זאת, יכולות המיקוד של הפלטפורמה אינן מתקדמות כמו כמה פלטפורמות אחרות של מדיה חברתית. TikTok עובדת באופן פעיל על הרחבת אפשרויות המיקוד שלה ושיפור פילוח הקהלים כדי לספק יכולות מיקוד מדויקות יותר למפרסמים. בזירה זו יש לאניסטגרם יכולות משמעותיות בפער נכיר על טיקטוק. אינסטגרם נשענת על הרבה יותר "דאטה" מפייסבוק כמו גם יכולות מיקוד הרבה יותר מדויקות אשר נשענות על מידע מוצק שנאסף במשך שנים רבות ופותח כך שניתן יהיה לבצע מיקוד מדויק למדי של קהל היעד לפרסום.

    על פניו, אינסטגרם אמורה לקחת פרמטר זה בהליכה, אבל – בעידן של בינה מלאכותית בה גם פייסבוק אט אט חוסמת כלי סינון רבים, התחרות עוברת בין האלגוריתם של פייסבוק לאלגוריתם של טיק טוק בנטרול הדאטה שאנחנו מזינים. במילים אחרות, ההמלצה הגורפת כיום בפרסום באינסטגרם להגביל כמה שפחות את האלגוריתם ואז בעצם אנחנו מזינים פרמטרים דומים מאוד לאלו של טיקטוק.

    במילים אחרות, אלא אם אתם פונים לסגמנט מאוד מדויק (עסקים מסוג מסוים לדוגמה), טיקטוק עדיפה וזאת כי היא זולה יותר. אם אתם משווקים מוצר צריכה שפונה לקהל הרחב, טיקטוק לעתים קרובות עדיפה אפילו מאוד על פני אינסטגרם.

    אופן שיווק / פוטנציאל חשיפה ארוכת טווח:

    האלגוריתם של TikTok נועד למקסם את גילוי התוכן והמעורבות. כאשר מודעה מתאימה לתחומי העניין וההעדפות של המשתמש, יש לה פוטנציאל להפוך לוויראלי ולהגיע לקהל עצום. עמוד "for you" של הפלטפורמה מציע זרם אינסופי של תוכן אוצר, המאפשר למותגים לקבל חשיפה למשתמשים מעבר לעוקבים הקיימים שלהם. הדגש של TikTok על טווח הגעה אורגני ותוכן ויראלי יכול להיות יתרון משמעותי לעסקים המעוניינים לבנות מודעות למותג במהירות.

    באינסטגרם לעומת זאת, השיווק אינו המשכי. כלומר, אם תעצרו את השיווק, החשיפה נעצרת פחות או יותר בו במקום וזאת כי פייסבוק/אינסטגרם מצמצמים כל הזמן את החשיפה האורגנית של פוסטים. בלי אסטרטגיה מדויקת שמייצרת תוצאות בחשיפה ראשונה, בלי הוצאה מתמשכת בשיווק, אין דרך לשווק.

    במילים אחרות, אינסטגרם בדרך כלל עדיפה ביצירת מכירות מהירות/מידיות ואילו אם רוצים לבנות מותג ולייצר תהודה מתמשכת דווקא טיקטוק תספק את הערך הגבוהה יותר.

    לסיכום,

    רצוי לשחק בשני המגרשים. לשווק בטיקטוק ובטלגרם בו זמנית ולראות מאיפה יש לנו תוצאות טובות יותר. אבל גם מראש נוכל לדעת למה לצפות במידה והגדרנו נכון את המוצר שלנו ואנחנו מבינים היטב לאיזה קהל יעד אנחנו פונים. רוצים עזרה בשיווק רב ערוצי בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואפילו גוגל – פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן