fbpx

בכל הקשור לקידום אורגני, כ-90% מהעבודה נעשית באתר עצמו. כלומר, על ידי יצירת תוכן, שיפור נוחות השימוש, האצת מהירות ועוד שלל פעולות נוספות שמסייעות לגולשים למצוא את מה שהם חיפשו ולשדר זאת חזרה למנועי החיפוש. אבל, דווקא ה-10% מהעבודה הנוספת שנעשית מחוץ לאתר היא זו שמקצרת זמנים ומעלה את האתרים במעלה תוצאות החיפוש. 

בניית קישורים הנה הפעולה הוותיקה והמשמעותית ביותר מבין סך הפעולות שאנו עושים מחוץ לאתר לצורכי קידום אורגני ויש חברות שעושות אך ורק את זה..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אז איך עושים זאת נכון? איך בונים קישורים שיביאו לתוצאות?

    איך להטמיע קישורים יוצאים בקידום אורגני?

    זו כמובן שאלה גדולה עם תשובה מורכבת. להלן הפרמטרים שנסקור:

    1. סוג התוכן ממנו אנו מקשרים לאתר.
    2. סוג האתר ממנו אנו מקשרים לאתר המקודם.
    3. מילות המפתח שנבחר לקשר עמם לאתר.
    4. מיקומי ותדירות הקישור לאתר המקודם.
    5. תדירות בניית קישורים בפועל לאתר.

    ההטמעה של קישורים בתוך גוף טקסט חייבת לבוא עם קונטקסט מסוים. כך לדוגמה, לא באמת משנה איפה ומה תטמיעו באתר במידה ואין קשר בין התוכן לאתר.. לכן, אנו נסקור בקצרה את התהליך כולו ונענה כך על כל השאלות בצורה מסודרת וללא פספוסים.

    1. מאיזה תכנים לקשר לאתר שלנו?

    אם רוצים שמנועי החיפוש יתייחסו לקישורים המפנים לאתר האינטרנט שלנו בצורה רצינית, צריך לוודא בראש ובראשונה שיש קשר משמעותי בין התוכן שבו יופיעו קישורים לאתר ובין מהות האתר בפועל. במילים אחרות, אנו צריכים להקפיד על תוכן מקשר שרלוונטי לגולשים שלנו. אם אנחנו מקדמים לצורך העניין שירותי ניהול אתרים הרי שהמאמר ממנו נקשר חייב להיות סביב נושא זה, כך שהגולש הממוצע שיגיע למאמר ויקרא אותו ימצא בקישור ערך אמיתי המשלים את החסר לו.

    קישורים שממוקמים בתחתית אתר, קישורים שאינם עם הקשר ישיר ואו כל קישור שאיננו מייצר ערך (חשבו מה הייתם רוצים לראות אילו הייתם לקוח) אינו צפוי לייצר אפקט כלשהו בראי של קידום אורגני וחבל על המאמץ.

    2. מאיזה אתרים לקשר לאתר שלנו?

    יש שלושה קטגוריות עיקריות של אתרים מהם ניתן לרכוש/להטמיע קישורים:

    1. אתרי פח – בניית קישורים מחוות קישורים (אתרים שזה כל ייעודן).
    2. אתרי מיינסטרים – בניית קישורים מאתרי חדשות אך מקטגוריות של "תוכן מקודם".
    3. אתרי איכות – בניית קישורים מאתרים רלוונטיים ואיכותיים (פוסט אורח, שיתוף פעולה).

    גם לקישורים מאתרי פח יש ערך כלשהו במידה ומדובר בתחומים לא תחרותיים. מצד שני, פיזור של יותר מידי קישורים מאתרי פח עלול גם להתהפך עליכם ולהזיק לקידום האורגני. קישורים מאתרי מיינסטרים לא תמיד עוזר (הטמעת קודים למניעת מעקב) אך גם אין חשש שיזיק לכם ולכן זה הימור סביר. כמובן שאנו ממליצים בחום להשקיע ביצירת קשרים אמיתיים ולבנות קישורים מאתרי נישה ומאתרי תוכן איכותיים של עסקים משלימים או משיקים בכדי ליצור קישורים בעלי ערך גבוהה במיוחד.

    מבחינת עלויות, עלות קישור מאתר פח תנוע בין 100-300 ש"ח (כולל כתיבת התוכן) ועלות קישור מאתר מיינסטרים תנוע בין 300-1,000 ש"ח (לא כולל כתיבת התוכן) כמובן שקישור מאתר איכות לרוב אינו כולל עלות אלא שיתוף פעולה מסוג אחר לגמרי.

    3. מאיזה מילים בתוכן לקשר לאתר שלנו?

    לקדם את אותם העמודים דרך מילות מפתח קבועות אינו בריא. זה אינדיקציה ברורה למנוע החיפוש לכך שמדובר בקישור שאיננו אורגני. מצד שני, ישנם מקרים בהם בונים מותג ואז דווקא לקישור משם המותג יש משמעות גדולה למדי וכדאי לקשר ממילים ספציפיות כל הזמן.

    אנו תמיד ממליצים להכין מראש מחקר מילות מפתח, לבחון את עשרת מילות המפתח שמגדירות את העסק בצורה הטובה ביותר ולקשר מאותם המילים בהטיות שונות לאורך מכלול הקישורים שתבנו בעתיד. כמו כן, אנו ממליצים להשתמש גם במילות קישור יחד עם הביטוי המקודם ולאו דווקא להיצמד למה שנראה לנו כהגיוני ואו מדויק.

    4. איפה למקם בתוכן את הקישורים לאתר שלנו?

    כאשר רוכשים קישורים לאתר, כדאי להטמיע בכל מאמר מקשר 2 קישורים:

    1. קישור מותג – קישור עם שם העסק לעמוד הבית של האתר המקודם.
    2. קישור ביטוי – קישור לביטוי שאנו מקדמים ולעמוד הרלוונטי באתר המקודם.

    היתרון בבניית קישורים בתצורה זו הנה שאנו בעצם מספרים למנוע החיפוש על ההקשר שיש בין המותג ובין הערך המקודם. כמו כן, אנו בעצם מחלקים את משקל הקישורים בצורה שווה בין עמוד הבית של האתר המקודם ובין העמוד התוכן אליו קישרנו ובכך מבטיחים שמירה על יציבות בפרופיל הקישורים ולא תיעדוף של עמוד אחורי על פני עמוד הבית שלרוב חשוב מאוד בעיקר באתרי אינטרנט של נותני שירותים.

    5. כל כמה זמן לבנות קישורים לאתר שלנו?

    כידוע, בקידום אורגני, אף אחד לא יודע שום דבר. רבים מאמינים שככל שבונים יותר קישורים האתר יקודם יותר טוב. אנו מצד שני מאמינים שזה לא עניין של כמות כמו עניין של תדירות/איכות. במילים אחרות אנו חושבים שיש צורך להשקיע יותר זמן ביצירת התוכן המקשר, בבחירת האתר המקשר על פני הצפת קישורים לאתר.

    מעבר לכך, הערך של מרבית הקישורים הנו זמני. כלומר, קישור טוב ידחוף את האתר קדימה למשך זמן מסוים אך לאחר מכן האתר יחזור למיקומו האורגני בהתאם לרלוונטיות התוכן למשתמשים. לכן, חשוב מאוד לפרוס את בניית הקישורים על פני ציר זמן כך שבכל זמן, קישור יחליף קישור ויבטיח הצפה קבועה ותמידית של האתר במעלה תוצאות החיפוש.

    זה אמנם תלוי בתקציב אך במידת האפשר מומלץ לבנות קישור אחת לשבוע וכך בעצם לשמור על חפיפה גבוהה של קישורים לאורך זמן רב. בכל שיטה שלא תבחרו, חשוב מאוד לשמור על עקביות ולהמשיך לפרסם את אותן הקישורים בטווחי זמן קבועים וזאת כדי "להרגיל" את מנועי החיפוש על כך שיש שיח קבוע על האתר והפיכתו לאוטוריטה בנושא המקודם.

    לסיכום,

    למרות שאנו רשמנו דברים מאוד הגיוניים ומשכנעים, אין לנו ואו לאף מקדם אתרים אחר את הידע המלא על האופן שבו עובד האלגוריתם של גוגל. לכן, יהיו כאלו שיעבדו בפרקטיקה זו וזה יעבוד עבורם פלאים ואילו אחרים שיעשו את אותן הפעולות ממש והאתר בתכלס יעמוד במקום. למה זה קורה? לא תמיד יש לנו את הפתרונות. אבל, כל מקדם אתרים צריך לבצע פעולות, להמתין ולבחון את התוצאות ובכך בעצם לאתר את השיטה הנכונה ביותר לקידום של האתר שבעניין וכך גם אנו עושים.

    רוצים ללמוד עוד על קידום אורגני שמבוסס על תוכן איכותי, על ניהול אפקטיבי של אתר אינטרנט? פנו אלינו ונשמח לייעץ לכם ואו להעניק לכם שירות!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן