fbpx

אתם משלמים כסף רב מידי חודש לחברת קידום אתרים, חברה זו מבצעת פעולות שונות שאמורות לסייע למנועי החיפוש לתעדף את האתר שלכם על פני אלו של המתחרים. אחת הפעולות החשובות ביותר שחברות קידום עושות הנו "בניית קישורים". אך, יש סוגים שונים של בניית קישורים ובחלקם טובים ומועילים ובחלקם רק פוגעים באתר האינטרנט.

במאמר זה נסקור את אחד השיטות לבניית קישורים ונבדוק האם מדובר בשיטה יעילה או שמה מדובר בבזבוז זמן משווע. אנו מתייחסים כמובן להוצאת קישורים מתוך חוות קישורים..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מה זה חוות קישורים?

    כאשר רוצים לענות על שאלה זו, עלינו להגדיר היטב מה גורם לאתר או רשת אתרים להיחשב ככזו, בבדיקה מעמיקה בשלל מקורות ברחבי הרשת, אנו למדים שניתן לסכם מהו חוות קישורים על ידי בחינת הפרמטרים הבאים:

    • ייעוד של אתר המקשר ליצירת קישורים בלבד.
    • ההיקף הקישורים החיצוניים גבוהה למדי.
    • אחוז הקישורים היוצאים ביחס לתוכן.

    במידה והאתר המקשר אליכם הוקם למטרת קידום אתרים (גם אם כחלק מרשת בלוגים פרטית – PBN), במידה וכל המאמרים באתר מקשרים לאתרים שונים ובהיקפים גדולים למדי, הרי שמדובר בחוות קישורים.

    מאחר ואין יותר פורומים או אתרים חברתיים הפתוחים לסריקת מנועי החיפוש, כמעט כל מקדמי האתרים נעזרים בחוות קישורים בכדי לנסות לדחוף את אתרי הלקוחות שלהם במעלה תוצאות החיפוש.

    איך גוגל מזהה אתר כחוות קישורים?

    גוגל של שנת 2020 אינה דומה לגוגל של שנות האלפיים. מדובר במנוע חיפוש רב עוצמה אשר אינו בוחן רק את אתר האינטרנט כשלעצמו אלא הרבה מעבר לכך. כך לדוגמה, אנו יודעים על הפרמטרים הבאים:

    • ניתוח ההקשרים הנכנסים והיוצאים של האתר.
    • ניתוח התנהגות הגולשים המבקרים באתר.
    • ניתוח שביעות רצון הגולשים העוברים דרך קישורים.
    • ניתוח הקשרי תוכן בין אתרים שונים ברשת המקומית.
    • ועוד..

    כלומר, מנוע החיפוש יודע לזהות כאשר אתר אינטרנט מוקם בכדי למלא ייעוד של בניית קישורים בלבד. איך? מאוד פשוט, אם אתר אינטרנט כולל תוכן ירוד ומגוון מידי ואף מעניק חווית שימוש נמוכה למדי, ככל הנראה שגוגל לא תזין את האתר בגולשים רבים. כאשר אתר ללא תנועה מקשר כמו משוגע לכל רחבי הרשת, מנוע החיפוש יודע לזהות זאת כהתנהגות חשודה וזאת בעיקר על ידי השוואת אתר חוות הקישורים לאתרים זהים אשר מציגים התנהגות שונה לגמרי..

    אז כן, לכל השואלים, גוגל בהחלט יודעת אילו אתרים משמשים כחוות קישורים ואילו אתרים מעניקים ערך אמיתי לגולשים!

    האם קישורים מחוות קישורים עובדים?

    תתפלאו אבל כן. גם קישור שמקורו בחוות קישורים יכול לסייע לאתר אינטרנט להתקדם בתוצאות החיפוש. למה? ובכן בעיקר מאחר וגוגל עדיין נדרשת להקשרים שונים בכדי לבחון את האתר. כך לדוגמה, אם מספר חוות קישורים מעידים על כך שאתר מסוים עוסק בנושא מסוים, הרי שהבחינה של האתר תתבצע לפי נושא זה ולא נושאים אחרים..

    אבל, בכדי שקישורים ירודים יעבדו, יש 2 תנאים חיוניים:

    1. שהמתחרים זוכים לקישורים ברמה נמוכה יותר או כלל אינם זוכים לקישורים (קישור פח שווה יותר מבלי קישור בכלל).
    2. שהאתר אינטרנט ערוך ואכן מציג את המידע המובטח באתרים המקשרים (התנהגות הגולשים נמדדת).

    כמו כן, כלשון האמרה "יותר מידי טוב אינו טוב", יש להימנע מיצירת קישורים רבים מידי ממקורות לא איכותיים מאחר וישנו שלב בו הקישורים עלולים להפוך לעול על האתר ורק לפגוע בו.

    אז מה עושים? איך לבנות קישורים?

    יש דרכים מגוונות ליצור קישורים נכנסים מאתרים אמיתיים ובאיכות גבוהה. אין מניעה בשימוש בקישורים נכנסים מחוות קישורים אך יש לשמור על איזונים בריאים בין קישורים מסוגה עלית ובין קישורים אשר מקורן מפוקפק.

    אם אתם באמת רוצים להצליח לקדם את האתר, אנו ממליצים על רכישת מאמרים באתרי מיינסטרים רציניים ומתוכן להוציא קישורים המפנים לעמוד הנכון והרלוונטי ביותר באתר שלכם.

    צריכים עזרה? אל תחששו להשאיר פרטים ולהתייעץ עמנו, בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן