fbpx

מה זה פרסום מקומי בגוגל? האם פרסום מקומי בגוגל באמת עובד? למי פרסום מקומי בגוגל מומלץ? אנחנו ננסה לענות על כל השאלות הללו ועוד במאמר קצר זה, המשיכו לקרוא.

פרסום מקומי בגוגל

פרסום מקומי בגוגל (Local PPC) הנו פרסום המותאם לרדיוס ואו מיקום מסוים על גבי המפה. מדובר בעצם בשיטת פרסום שאמורה לעבוד נהדר, אבל היו לא מעט שנים שכמעט כל המשתמשים זוהו כנמצאים בתל אביב ופתח תקווה וזאת כי שם היו שרתי הספקיות בישראל וזה לא עבד טוב..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל, בשנים האחרונות יש שינוי ניכר בכמה רבדים שונים ומשמעותיים:

    1. גוגל מיי ביזנס מיקד עסקים על מיקום פיזי מוכח על גבי המפה.
    2. משתמשים הפכו פחות חשדניים ומפעילים מיקום עבור ניווט ואו בכלל.

    כתוצאה מכך, פרסום מקומי הולך ותופס מקום נרחב יותר ויותר בעוגת הפרסום של המפרסמים ורמת הדיוק של הפרסום עולה בהתמדה.

    האם פרסום מקומי בגוגל עובד?

    כן ולא. אם אתם מכוונים לקהל מקצועי (ומבוגר) היושב רוב היום מול מחשב נייח, פרסום מקומי בגוגל לא באמת יעבוד טוב. יתרה מזאת, רוב הסיכויים שאם בכל זאת הלכתם על פרסום מקומי, תעדיפו ללכת על דרך השלילה – כלומר להשחיר את כל יתר המיקומים תוך השארת המיקום הרצוי בלבד (הפוך על הצפוי)..

    מצד שני, אם אתם פונים לאוכלוסיה צעירה אשר מרבה להשתמש במכשיר הסלולרי כאפיק מערכת מידה מרכזית, הרי שאתם לגמרי יכולים להסתמך על החיבור שיבצע האלגוריתם של גוגל עם המידע שסיפקתם אותו העסק בגוגל מיי ביזנס.

    או במילים אחרות, פרסום מקומי בגוגל בהחלט יכול לפעול כהלכה בשעות הפעילות של העסק וברדיוס שתגדירו שאכן צריך את שירותי העסק.

    למי פרסום מקומי בגוגל מומלץ?

    בגדול ניתן להגדיר את הכדאיות בפרסום המקומי בצורה יחסית פשוטה.אם יש לעסק שלכם חלון ראווה, אם העסק שלכם מתקיים מקמעונאות פנים מול פנים, הרי שכדאי לכם לעשות שימוש בקידום ממומן על בסיס מקומי.

    מצד שני, אם אתם נותני שירותים, אנשי מקצוע מסוגים שונים (גם אם אתם רופאי שיניים שמעניקים שירות לאזור מסוים בלבד..) שאין להם אינטראקציה ישירה עם המון לקוחות, הרי שאפיק פרסומי זה פחות אפקטיבי.

    למה? ובכן, כי פרסום מקומי נוגע לאדם שנמצא במיקום מסוים, בזמן מסוים ובהלך רוח מסוים. אם המוצר הנו מזון/אופנה או כל פריט צריכה אחר במחיר הוגן, יש מקום לשיווק מקומי. מצד שני, אצל אנשי מקצוע יש משמעות להמלצות, לוותק, לתיק עבודות ועוד שלל פרמטרים שפשוט לא יכולים לבוא לידי ביטוי בפרסום מקומי בגוגל.

    ובכל זאת, אם רוצים להתעקש על פרסום מקומי בגוגל גם כאשר מציעים שירותים מקצועיים, רצוי מאוד להוציא החוצה למודעה עצמה כמה שיותר מידע כולל מחירים ותאריכים כדי שהגולשים שיחשפו למודעה יוכלו להימנע על הקלקה עליה במידה ואין תאימות ציפיות מראש.

    כמה עולה פרסום מקומי בגוגל?

    קידום ממומן בגוגל אינו עומד בפני עצמו. כלומר, זהו מרכיב אחד מיני כמה רמות שונות של קמפיינים שיחדיו יוצרים את השיווק הרוחבי של העסק. למרות האמור, יש אפשרות ליצור קמפיין מקומי בלבד בעלות של כ1,000 ש"ח חד פעמית להקמה וכ1,000 ש"ח לחודש לתפעול שוטף (שינוי קופי, אופטימיזציה, ניהול עלויות, מדידה, דוחות).

    במידה והעסק שלכם נשען על הולכי רגל, דרי משרדים בסביבה ואו משפחות המתגוררות בסמיכות מקום, הרי שקמפיין גוגל מקומי לגמרי שווה את ההשקעה הקטנה על ההקמה והתפעול.

    יש לקחת בחשבון שאם אין לכם עמוד נחיתה ואינכם רוצים להישען על העמוד בגוגל מיי ביזנס שלכם, יש לתמחר גם את העמוד נחיתה באופן חד פעמי בנפרד. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן