עלות ניהול חנות אינטרנטית - תג מחיר

השיטות להציג מחירים זולים כשהם לא – הדרכים ההוגנות ואילו שלא..

אתם רוצים להיות הזולים ביותר באינטרנט אבל אינכם הזולים ביותר? רוצים לגרום לכולם להיכנס לאתר שלכם מזאפ או מגוגל שופינג אבל אתם תכלס לא הכי זולים? מה הם השיטות בהם ניתן להציג מוצרים במחירים זולים גם כאשר הם אינם כאלו..?

*יובהר: אנו לא ממליצים על שימוש בשיטות לא הוגנות!


    צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


    איך להציג מחירים זולים באתר המכירות?

    זה לא סוד שבאינטרנט אין נאמנות לקוחות. מי שמוכר את המוצר במחיר הנמוך ביותר הוא זה שיזכה בעסקה! בדיוק מסיבה זו יש פלטפורמות להשוואת מחירים כדוגמת זאפ או גוגל שופינג שאמורים לעזור למשתמשים להגיע במהירות אל בעלי החנויות הזולים ביותר. אבל מה עושים כאשר מבינים שחוקי המשחק מורכבים יותר? מה עושים כאשר המתחרים כל הזמן משנים את המחירים שלהם? ובכן להלן הפתרונות:

    פתרונות הוגנים למחירים נמוכים באתר המכירות:

    נפתח ונאמר, הפתרון הטוב ביותר הנו פשוט להיות הזול ביותר בפועל. כאשר המתחרים משחקים בצורה לא הוגנת ולא שוויונית, ניתן ואף רצוי לשחק עם המחירים כך שהם יראו לגולשים כזולים בהשוואה למתחרים.

    • השיטה הראשונה: עלויות שילוח גבוהים יותר.
    • השיטה השניה: מחירים למועדון לקוחות בלבד.
    • השיטה השלישית: רווחים על תוספים חיוניים.
    • השיטה הרביעית: מחירים למכירה כמותית.
    • השיטה החמישית: הצגת מוצרים מקבילים.
    • השיטה השישית: הווריאציה למוצר יקרה יותר.

    בעולם השיווק משחקים עם מגוון טריקים ושטיקים כדי לשכנע את הלקוחות לרכוש. להנחות ומבצעים יש שמות רבים אך במרבית המקרים מדובר במחיר גבוהה בכדי להעניק מחיר סופי סביר כפי שרוצים מלכתחילה. (20% הנחה, 40% על המוצר השני, 50 שח הנחה על מוצר בעלות 250 – הם כולם אותה הנחה).

    באינטרנט, קל לבצע השוואת מחירים ולכן שיטות אלו פשוט לא יעילות. כדי להיראות בכל זאת זולים, עלינו להיות יצירתיים במיוחד. נוכל להעביר חלק מעלות המוצר לרכיב השילוח ואו לרכיבי השדרוג (מגן מסך לסמארטפון לדוגמה..) כמו גם להציג מחירים אטרקטיביים במיוחד אך עם התניה לרכישה כמותית ואו לקהלי יעד ספציפיים כדוגמת חברי מועדון ולצדם טופס יצירת קשר לבקשת הצעת מחיר לרכישה יחידנית/אורח כך שניתן לבצע מכירה טלפונית ללא השוואת מחירים.

    אחת השיטות שהולכת והופכת לנפוצה הנה להציג מוצר במחיר זול (ללא בחירת משתמש לצבע/זיכרון וכו') אך ברגע שגולש רוצה לבצע עסקה, עליו לבחור בתכונות של המוצר כדוגמת צבע או גימור והמחיר משתנה ליקר יותר מיד עם ביצוע הבחירה. כלומר, רק צבע לא מבוקש מוצע במחיר הזול..

    לבסוף, אנו תמיד יכולים להיות זולים "על אמת" על ידי רווחים נמוכים יותר פר מכירה ואו על ידי מכירת מוצרים מקבילים בהם יש לנו יכולת להעניק מחירים טובים יותר – לדוגמה, טונר תואם מדפסת אך שלא של המותג המקורי..

    כלל השיטות הללו הן חוקיות, לגיטימיות ויעניקו לכם יתרון תחרותי משמעותי בתחרות מול יתר השחקנים בשוק. ניתן לעתים להגדיר רובוט מעקב אחר מתחרים ולהגדיר מחירים אוטומטיים עד לקו תחתון שהוגדר בכדי להבטיח הישארות במחירים הנמוכים ביותר גם לאורך זמן!

    פתרונות לא הוגנים למחירים נמוכים באתר המכירות:

    מעבר לשיטות ההוגנות, ישנם בעלי חנויות אינטרנטיות שבוחרים לשחק את המשחק בצורה מלוכלכת יותר. בצורה שפשוט אינה הוגנת לצרכנים ואנו בהחלט לא ממליצים על שיטות אלו:

    • השיטה הראשונה: מלאי לא קיים של המוצר.
    • השיטה השניה: ייבוא מקביל ולא כמותי.
    • השיטה השלישית: מוצרים מחודשים/תקולים.
    • השיטה החמישית:ללא אחריות/ביטוח.

    זה קרה לכל גולש, הוא בחר את החנות הזולה ביותר בזאפ למוצר נבחר. ביצע רכישה עם פרטי אשראי בחנות האינטרנטית ואז מחייגים אלו להגיד לו שהמוצר אזל מהמלאי/קיים מוצר חליפי (יקר יותר) לחלופין, מתקשרים ומספרים ללקוח שהמוצר זמין בייבוא מקביל אך רק יחידה אחת נותרה במלאי כאשר יש מספר מוצרים שהוזמנו. לעתים אף יגדילו להגיד שהמוצר למכירה אך ללא אחריות ואו ביטוח ואם תרצו את המוצר יש להוסיף עוד סכום מכובד שהופך את העסקה ליקרה..

    אז מה אתם מציעים?

    ככלל, כל תחום מתנהג אחרת. יש לבחון את ענף בו אתם פעילים, לבצע השוואה מסודרת למתחרים ולבחור באסטרטגיה נכונה למחירים באתר (יש לזכור גם את הלקוחות באופליין..). ברוב המקרים ניתן להיראות עם מחירים נמוכים מבלי שנדרש לשקר את הלקוחות ותוך שכנוע שאנחנו אכן הכתובת הנכונה לביצוע הרכישה.

    אם אתם רוצים בעזרה בכך, פנו אלינו להצמדה של מנהל אתרים מקצועי הצמוד אליכם שיבצע עבורכם את הפעולות הללו בצורה מקצועית ובעיקר ישרה!


      צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


      0 תגובות

      השאירו תגובה

      רוצה להצטרף לדיון?
      תרגישו חופשי לתרום!

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *