fbpx

יש לכם אתר מג'נטו וותיק אבל הגעתם למסקנה שהגיע הזמן לעבור למערכת ניהול גמישה יותר? בחירה במערכת ניהול התוכן של וורדפרס בהחלט יכולה להיות הפתרון המושלם עבורכם. אבל, איך עושים זאת נכון? איך ניתן להעביר את כל התוכן שבחנות המג'נטו שלכם לאתר ווקומרס מבלי לעשות עבודה ידנית על מאות ואולי אף על אלפי מוצרים שונים? בדיוק על כך נענה במאמר זה.

מעבר מחנות מג'נטו לחנות ווקומרס

על הנייר, המעבר בין מערכות ניהול תוכן נשמע קל למדי. הרי בטוח יש פתרונות שעושים זאת בקליק.. אבל בזמן אמת, בהרבה מאוד מקרים מגלים שהסיפור פשוט מורכב יותר. מעבר תוכן בין מערכות ניהול תוכן אינו פשוט כפי שאולי נשמע..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    זאת בעיקר משום ויש לייבא מגוון רחב של נתונים:

    1. מוצרים.
      1. תכונות מוצר.
      2. אפשרויות מוצר.
      3. תגיות מוצר.
      4. תמונות מוצר.
      5. הרכבי מוצר.
      6. תיאורי מוצר.
      7. הנחות מוצר.
    2. קטגוריות מוצרים.
    3. מאמרים ודפי תוכן.
    4. ספריות מדיה.
    5. ערכי קידום אורגני.

    אבל זה רק ההתחלה, מעבר ליבוא של התוכן, האתר עצמו עובר טלטלה לא קטנה עם שינוי מבנה העיצוב. מה שמחייב אותנו לשמור כמה שיותר על היררכיה קיימת של עמודים, קטגוריות וכמובן גם קישורים פנימיים בכדי לשמור ככל שניתן על מיקומים אורגניים. כמו כן, יש צורך בביצוע הפניה מסוג 301 מכתובת העמוד הישנה לכתובת העמוד החדשה בכדי להבטיח המשכיות מצד המשתמשים ומנועי החיפוש.

    מיגרציה ממג'נטו לוורדפס בקלות – זה אפשרי?

    לא. זה לא קל. זה אף פעם לא.. מה שכן, זה יכול להפוך להיות פשוט בהרבה במידה ומפקידים את העבודה בידיים של מנהל אתרים מקצועי שידע לבצע את הפעולות השונות ברמת מסד נתונים במקום ברמת ממשק ואו ידני. במסגרת שירותי ניהול אתרים, במקרים רבים אנו מבצעים מיגרציות בין מערכות שונות ובמספר לא קטן של פעמים ביצענו זאת עבור אתרי מג'נטו.

    כדי שזה יתבצע כמו שצריך, אנו בעצם ניגשים לשרת של האתר הישן (מג'נטו) ומייצאים את כל המסד נתונים לקובץ גיבוי מסודר. את הקובץ הנ"ל אנו מעלים לשרת ביניים בו אנו פורסים את הרשומות בתוך מסד נתונים חדש ואז משייכים רשומות למבנה חדש המותאם לוורדפרס. כך בעצם אנו ממירים את כל התוכן בתצורה של פקודות רוחביות ורק לאחר מכן אנו מבצעים את הייבוא של התוכן אל תוך הממשק החדש (וורדפרס).

    בצורה זו, פעולות שיכולות לקחת בשגרה שבועות עד חודשים רבים אורכים בין ימים בודדים לשבוע בלבד. כאשר כלל המידע עובר כפי שהוא, עם התיאורים, התיוגים, הקטגוריות, ההיררכיות, המטה דאטה של הקידום האורגני ואפילו הקישורים מותאמים כך שהם יומרו למבנה שמאפשר לוורדפרס לבצע הפניות אוטומטיות למיקומים הנכונים במתכונת החדשה.

    כמה עולה מעבר מקצועי ממג'נטו לווקומרס?

    עלות מיגרציה בין מערכות משתנה בהתאם לסוג המערכות, מספר התכונות/מוצרים שיש להעביר, הצורך במתן פתרונות ל-SEO ועוד. כאשר מדובר בפרויקט חד פעמי ולא במסגרת שירותי ניהול אתרים הרי שהעלות תנוע בין 2,000-4,000 ש"ח. לעומת זאת כאשר מדובר בלקוח הנמצא בשירותי ניהול אתרים, אין עלות למהלך זה ללא תלות במורכבות.

    אמנם מדובר בעלות משמעותית, אך במידה ומבצעים עבודה זו ידנית, מדובר בתהליך שלוקח חודשים. כמה חודשי עבודה של איש מקצוע ואפילו מתחיל, עולה הרבה יותר מאשר לבצע זאת בתצורה מתקדמת על ידי צוות שמתמחה בכך ויודע לספק את המענה המתאים בזמן קצר למדי.

    נ.ב – אנו מבצעים מיגרציות גם במערכות הבאות: ג'ומלה, פרסטה שופ, דרופל, – לוורדפרס.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן