מג’נטו או וורדפרס – איזו מערכת ניהול חנויות עדיפה בכל הקשור לניהול השוטף של האתר?

אחד הדיונים החמים ביותר בכל הקשור למערכות ניהול לחנויות אינטרנטיות הנו בהשוואה האינסופית בין אתרי וורדפרס ואתרי מג’נטו. שני מערכות ניהול תוכן אלו פשוט טובות מאוד ומשאירות אבק ליתר הפלטפורמות בקוד פתוח (קוד ציבורי) ובוודאי בקוד סגור (קוד פרטי). במאמר זה לא ננסה לבצע השוואה טכנית בין יכולות המערכות אלא להצביע על המערכת העדיפה בכל הקשור לתפעול השוטף.

מג’נטו או וורדפרס – סקירה

אם בדקתם אודות פיתוח אתר מכירות, בוודאי נפגשתם עם לא מעט חברות אפיון ופיתוח. חברות אלו ברובן יציעו לכם לפתח את האתר על בסיס מערכת ניהול תוכן עם קוד פתוח שמשמעותה שהקוד של האתר עם גמר הפיתוח שייך לכם, הלקוח.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


כמו כן, בוודאי שמתם לב לפערים האדירים בין עלויות פיתוח אתר מג’נטו (עשרות אלפי שקלים) לבין עלויות פיתוח אתר וורדפרס (אלפי שקלים בלבד). בפועל, הפערים בין יכולות שני המערכות אינם גדולים במיוחד והכדאיות לאתר מג’נטו עולה רק כאשר מדובר באתר עם ריבוי שפות ומטבעות ואו כאשר האתר כולו נחלק לאגפים שונים לחלוטין (גברים או נשים לדוגמה).

אבל, לא בעלויות וביכולות עסקינן במאמר זה אלא בניהול השוטף של האתרים הללו לאחר גמר בנייתן. על כך כעת,

איזו מערכת עדיפה מבין השניים?

נתחיל בסיכום, חד משמעית עדיף אתר מבוסס וורדפרס על פני אתר מבוסס מערכת מג’נטו! לא סתם וורדפרס תופס נתח של כ-60% מסך האתרים בעולם וכ-80% מסך האתרים בישראל.

למה זה ככה? ובכן, בעיקר משום שיש מחסור משמעותי של מפתחים המתמחים בפיתוח אתרי מג’נטו. כמו שמפתחי ASP עולים הרבה יותר כסף כי הם במחסור, כך גם מפתחי Magento עולים יותר כי הם במחסור. אך, אין זה אומר שמדובר במערכת ניהול חנויות טובה יותר..

אם בכל את בחרתם לפתח את החנות שלכם במג’נטו רק “כי לכל הגדולים יש”, כדאי שתמשיכו לקרוא את ההמשך של מאמר זה,

איזו מבין המערכות עדיפה בתפעול השוטף?

כחברה המתמחה במתן שירותי ניהול אתרים אנו רוצים להציג בפניכם פן לא פחות חשוב וזהו כמובן הצד התפעולי של האתר והזמן שתידרשו להשקיע בו מידי חודש.

גם בהיבטים הניהוליים וורדפרס מוביל על מג’נטו, בעוד בוורדפרס יש ספריה אינסופית של תוספי מערכת שיאפשרו למנהל האתר לקצר הליכים ולבצע פעולות רבות במהירות שיא, במג’נטו יהיה עלינו לעבוד קשה ולפתח כלים אלו עצמאית ואו לחפש מוכר פרטי שמציע את התוסף הרצוי למערכת ובסכומים לא מבוטלים.

אבל המשתנה החשוב ביותר הנו משך הזמן שנדרש להשקיע בהזנת כל מוצר ומוצר לחנות הוירטואלית,

  • משך הזנת מוצר לאתר וורדפרס: 5 דק’.
  • משך הזנת מוצר לאתר מג’נטו: 15 דק’.

כן, הזנת מוצרים לאתר מבוסס מג’נטו דורש פי 3 זמן מאשר אתר מקביל בוורדפרס. כלומר, אם מנהלי אתרי מג’נטו שוכרים עובד שכיר ואו פונים למנהל אתרים במיקור חוץ, עליהם לקחת בחשבון שהעלויות השוטפות יהיו פי 3 לערך משל יתר המתחרים בשוק.

אם אין לבעל העסק הרבה מוצרים להעלות (אתר המציג מוצרים קבועים ופסיביים) השפעה זו שולית בסך הכל. אבל אם בעל העסק מעלה מוצרים חדשים לחנות מידי יום, זה כבר הופך למשתנה לחשוב במיוחד!

ומה בקשר לקידום אורגני של האתר?

גם בממד זה מערכת הניהול של וורדפרס מנצחת את מערכת מג’נטו. זאת בעיקר משום שאתרי מג’נטו במיוחד אלו לפני גרסה 2.0 נוטים להיות פשוט כבדים במיוחד. מפתחי המערכת הטמיעו כברירת מחדל מגוון רחב של כלים. אך כלים אלו ממש גם הופכים את המערכת לכבדה ומסורבלת ואשר דורשת משאבים רבים בכדי לפעול במהירות ראויה.

מעבר לכך, העבודה על הטמעת ערכי SEO כדוגמת מטה דאטה עבור פוסטים בבלוג או מוצרים בחנות אינם מספיק אינטואיטיביים ותהליכים אינם טבעיים כפי שהם בוורדפרס (בעזרת תוסף בשם Yoast יש הדמיה חיה לנראות במנועי החיפוש והעריכה מתבצעת כחלק מטופס העלאת המוצרים לאתר).

כמו כן, כאשר רוצים לממשק את האתר למערכות חיצוניות כדוגמת מערכות זאפ, עזריאלי.קום, גוגל שופינג או פייסבוק קטלוג, הכל מורכב בהרבה במג’נטו..

לסיכום,

שמתם לב כמה אנחנו פשוט לא אוהבים את מג’נטו? זה כי אנחנו מנהלים כמה אתרי מג’נטו והרבה אתרי וורדפרס. כל תהליך שאנו רוצים לקדם באתרי המג’נטו יוצר לנו כאב ראש אדיר בעוד אותן תהליכים ממש עוברים חלק באתרי הוורדפרס של לקוחותינו. ולמרות האמור, ישנם מקרים בהם אין מנוס משימוש במערכת מג’נטו וזאת כאשר האתר הנו בינלאומי אך זה כמובן נדיר למדי.

עדיין לא סגורים על איזה מערכת עדיפה לכם? השאירו פרטים והתייעצו עמנו, נשמח להראות לכם את המערכות וההבדלים ביניהם בפגישה אחד על אחד! בהצלחה 🙂


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *