fbpx

כמה עולה לייצר מכירה בחנות האינטרנית שלכם אתם יודעים? תלוי בענף אבל כדי להביא לקוח שמבצע רכישה בפועל עולה בין 30-100 ש"ח. בהרבה מקרים גובה סל הרכישה של הלקוח כלל לא מצדיק את ההשקעה הנדרשת בשיווק. אבל, רבים ממשיכים באותם השיטות ובעצם מחליפים כסף בכסף ולא מייצרים רווח!

אז מה עושים? איך יוצאים מהלולאה האינסופית? ובכן, הסוד הוא במינוף הלקוחות המשלמים ויצירת "life time value" – במילים אחרות, הופכים את הלקוח לכזה שחוזר שוב ושוב והופך את כל תהליכי השיווק לכלכליים ורווחיים!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איך עושים זאת? באמצעות אוטומציות דיוור! על כך בדיוק נסביר כעת,

    אוטומציות דיוור לחנויות אינטרנטיות

    יש שלושה סוגי אוטומציות שיווק במייל:

    1. אוטומציות שיפור יחס המרה (CRO)
    2. אוטומציות הארכת חיי (שווי) לקוח.
    3. אוטומציות שיווק ונוכחות.

    להלן הסבר אודות סוגי האוטומציות ודוגמאות ליישום:

    אוטומציות שיפור יחס המרה

    כמה אחוז מהגולשים שנכנסים לאתר מבצעים רכישה? מה היחס בין הגולשים שהוסיפו לסל ובין אלו ששילמו בפועל? הנתונים מראים שרק 1-2% מבצעים רכישה באתר ורק כ-20% מהגולשים שמוסיפים מוצר לסל משלמים עליו בפועל!

    עם נתונים אלו, קשה מאוד לפתח מודל עסקי בר קיימא ולכן עלינו לבצע מהלכים שונים שיגרמו לאתר להפוך למנוע צמיחה כלכלי, בין המהלכים המשמעותיים ביותר נמצא אוטומציות דיוור כלהלן:

    • תזכורת כאשר גולש הוסיף מוצרים לסל ולא קנה לאחר 4 שעות כשהוא עוד "חם" על הרכישה.
    • תזכורת כאשר גולש הוסיף מוצרים לסל ולא קנה לאחר 12 שעות בבירור "מה מנע ממנו לקנות"?
    • תזכורת כאשר גולש הוסיף מוצרים לסל ולא קנה לאחר 24 שעות במתן "קופון הנחה" לרכישה.
    • תזכורת כאשר גולש הוסיף מוצרים לסל ולא קנה לאחר 48 שעות עם הטבה מוגדלת וחד פעמית.

    נתונים סטטיסטיים מראים ששימוש נכון בדיוור ללקוח שלא קנה יכול להגדיל את היחס המרה של האתר עד לכדי 3%! כלומר, ביצועים טובים בהרבה מהממוצע בשוק וזאת בלי להוציא כסף רב על שיווק נוסף כמו רימרקטינג!

    אוטומציות הארכת חיי לקוח

    רכשתם פעם באתרים של "חברות גדולות" כדוגמת SHEIN הבינלאומית או טרמינל X הישראלית? בוודאי שמתם לב שמרגע שביצעתם רכישה ראשונה הם ננעלים עליכם ומדוורים לכם כל הזמן מבצעים, הטבות, מידע מועיל ואו כל תוכן אחר בתדירות של פעם בשבוע/פעם בשבועיים ואו אפילו על בסיס יומיומי..?

    הם לא עושים זאת סתם, סביר להניח שרוב הדיוורים הללו לא מביאים להיקף רכישות נרחב באתר (אם כי זה לגמרי מייצר מכירות!). מה שכן, זה משאיר את המותג בתודעה שלכם ומבטיח שבפעם הבאה שתרצו לקנות מוצרים שהם מציעים, הם יהיו האופציה הראשונה שלכם!

    ככה, לקוח ממוצע רוכש פעמים רבות באתר, זוכה לשירות מעולה, מפתח הרגלי צריכה הכוללים את המותג, וערך המשתמשים מזנק וכך גם הרווחיות של המותג!

    בקטגוריה זו נמצא את אוטומציות הדיוור הבאות:

    • הטבות במרווחי זמן קבועים.
    • הצעות לקולקציות חדשות/דומות לרכישה.
    • טיפים בבחירת מוצרים לקראת אירועי מכירות.
    • המלצות להזמנה חוזרת של מוצרים אהובים.

    סך העדכונים הללו נבנים בתצורה חכמה כך שלכל לקוח יש קצב דיוור משלו, כולם מקבלים פחות או יותר את אותם הדיוורים אך עם התאמות אישיות (שם, מוצרים שנרכשו, הזמנות קודמות) והתקדמות הדיוורים הנה לפי התנהגות כל גולש וגולש.

    נתונים סטטיסטיים מראים ששמירה על קשר עם לקוחות גורם באופן ישיר לגידול של עד 40% במחזור המכירות של האתר ועד 70% ברווחיות האתר!

    אוטומציות שיווק ונוכחות

    מעבר לקשר עם הלקוח למטרות מכירה, ישנם אוטומציות נוספות לשם שיווק לקהלים חדשים ושיפור המיצוב של המותג. אילו אוטומציות שאינם בהכרח מייצרות ערך בטווח הקצר אך בהחלט מביאות לשיפור מגמות בטווח הארוך,

    להלן דוגמאות לאוטומציות אלו:

    • דיוור לקבלת ביקורת לאחר סיום רכישה באתר.
    • דיוור להזמנת חבר בתמורה לנקודות זיכוי באתר.
    • דיוור לסקרים המיועדים לשיפור השירות.

    נהוג ליצור סטטוס טיפול ייעודי להזמנות אשר הסתיימו בשביעות רצון גבוהה (הגיע מהר/הלקוח פרגן) אוטומציה מוגדרת לפעולה אוטומטית לאחר מספר ימים מאת קבלת המוצרים כך שהלקוח יקבל דיוור לדרג את האתר בדף הפייסבוק העסקי ואו דף בגוגל העסקי כך שיצטברו ביקורות רבות ככל האפשר אודות המותג, ישנם מותגים שאף מדוורים לכ10% מאלו שלא הסתיימו בהצלחה יתרה כדי להוריד מעט בדירוג (ציון 85%/100% נתפס האמין יותר מאשר 100% מלא)..

    אפשרות נוספת הנה לעודד לקוחות מרוצים להזמין את חבריהם בטופס פשוט וייעודי והם מתוגמלים בנקודות זיכוי באתר כנגד כל חבר שרוכש באתר! כך, זוכים לשיווק במונחי "פה לאוזן" והכדאיות הכלכלית גבוהה למדי.

    לבסוף, מומלץ בחום להוציא דיוור מעת לעת לקבל פידבק חי ואמיתי מהלקוחות. מדהים כמה אפשר ללמוד בצורה זו, שיפור השירות מביא כמעט תמיד לשיפור במכירות וכמובן בתוצאות של הפעילות המקוונת!

    איך מקימים אוטומציות שיווקיות מסוגים אלו?

    (אם אתם לקוחות של WEmanage, פנו למנהל האתר שלכם הוא כבר יעשה זאת עבורכם – כן זה חלק מהשירות!)

    מומלץ לפנות למנהל האתר שלכם ואו לחברת השיווק שאחראית על הפרפורמנס שלכם ולבקש מהם לפתח יכולות אלו עבורכם ברמת מערכת האתר.

    במידה ואין לכם חברת שיווק ואו מנהל אתר ואתם עושים הכל בכוחות עצמכם, הדרך הטובה ביותר הנה לפנות לחברות ייעודיות לכך. ישנם מערכות אוטומציה שיווקית כדוגמת פלאשי הישראלית אשר יאפשרו לכם לבצע את מרבית סוגי האוטומציות בצורה פשוטה יחסית.

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:

    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה

    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:

    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00

    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:

    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות

    זמינות להספקת השירות:

    זמינות לשירות מידית

    שפות בהן השירות מוענק:

    עברית, אנגלית

    ניסיון בהענקת השירות:

    משנת 2008, מעל 15 שנה

    מספר טלפון להזמנת השירות:

    073-3745552

    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:

    Whatsapp - 055-9381228

    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:

    [email protected]

    מינימום התחייבות לקוח לשירות:

    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    כתובתנו:

    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:

    שירותי ניהול אתרים

    למי מתאים השירות:

    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן