כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט: איך בעצם כותבים תוכן שיווקי לאתר האינטרנט?

אתר האינטרנט הוא הפנים של העסק. נכון למועד זה, מרבית הלקוחות שלכם כלל לא יפגשו אתכם פנים לפנים במשרדים היפים שלכם. במקום זאת, הם יסקרו את האתר אינטרנט שלכם, יבחנו עם איזה לקוחות אתם עובדים, אולי אף יבקשו המלצות ולאחר מכן יתקדמו בהתקשרות מרחוק! כן, הקורונה עשתה דברים מרתקים לשוק העסקי..

מאחר וכך, לתוכן הכתוב יש היום משקל גדול מאי פעם עבור עסקים ושווה להשקיע מאמץ יתר כדי להצליח לשכנע את הלקוחות לבחור דווקא בכם.


    צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


    כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט

    יש כל מיני סגנונות כתיבה, לכל סגנון כתיבה יש ערכים משלו:

    • כתיבה אינפורמטיבית – כתיבה העונה על צרכים (איך? כמה? למה?)
    • כתיבה פונקציונלית – כתיבה העונה על פרטים טכניים לרוב.
    • כתיבה קידומית – כתיבה שנועדה לצורכי קידום אורגני.
    • כתיבה שיווקית – כתיבה שנועדה לקדם מכירות בפועל.

    מבין סגנונות הכתיבה, הכתיבה השיווקית היא המורכבת ביותר וזאת משום ויש להיכנס לראש של הלקוח, להבין מה הוא רוצה לקרוא ולהבין ואז לגרור אותו באמצעות מילים לבצע עסקה/פניה בכוחות עצמו. כתיבה שיווקית דורשת סבלנות והרבה פוקוס כך שכותבים אך ורק את המילים הנדרשות ואת אותן המילים שמקדמות הגעה לעסקה.

    רבים מנסים את מזלם בכתיבה שיווקית אך מתייאשים מכך משום שזה לא בא להם טבעי וכמובן שלא ניתן לעשות זאת בכוח מתוך אילוץ בהעתקה והדבקה ואו בשיטות אחרות לכתיבת תוכן אחר. אז מה עושים? ובכן המשיכו לקרוא..

    איך בעצם כותבים תוכן שיווקי לאתר האינטרנט?

    כדי לכתוב תוכן שיווקי בדגש על תוכן שיווקי עבור אתר אינטרנט יש צורך בטכניקה ברורה. כלומר, זה יכול לבוא לכם בצורה טבעית אבל ניתן גם לעשות זאת באמצעות בניית תבנית עבודה קבועה שמדמה שיח בין איש מכירות ובין רוכש פוטנציאלי.

    אם תרצו, כתיבה שיווקית דורשת מכם את השלבים הבאים:

    1. היכרות – ספרו ללקוח מי אתם בקצרה.
    2. פוטנציאל – ספרו ללקוח מה יוצא לו מהמוצר/שירות.
    3. מה אתם מציעים – ספרו ללקוח מה יש לכם להציע.
    4. למה דווקא מכם – ספרו ללקוח למה שווה לו לבחור בכם.
    5. חלום – ספרו ללקוח למה הוא חייב את מה שיש לכם!

    דמיינו שמגיע אליכם לעסק איש מכירות, הוא מציג את עצמו במהירות, מספר לכם על משהו שיכול לשדרג את החיים שלכם ואת הפספוס שלכם אם לא תבחרו במה שיש לו להציע, דמיינו גם שאתם אומרים לו שיש גם אחרים שמציעים מוצר דומה אך הוא עונה שיש לו משהו שאין לאחרים, ומתאר לכם בפירוט רב איך זה בא לידי ביטוי ביום יום, בעצם מוכר לכם חלום, אשליה!

    כמעט כל עסקה ממוצעת כוללת בתוכה מרכיבים של אשליה, "אם יהיה לי רכב יקר יותר יחשבו עלי דברים טובים", "אם רק אעבור לבית גדול יותר אחיה חיים טובים יותר" אלו רק דוגמאות, והאמת היא שבדיוק שבוע אחר כך לא זוכרים את מה שהיה קודם לכן, החיים עצמם נותרים בדיוק כפי שהם היו והאושר, הוא חמקמק..

    כתיבה שיווקית = סיפור ואשליה

    כדי לשווק, במיוחד באינטרנט יש צורך בסיפור טוב.

    סיפור טוב יכלול גירוי משמעותי במוחו של הגולש. גירוי זה ישמר את הגולש בתהליך למידה שיאפשר לו לקלוט מסרים שיש לנו להעביר לו וכמובן ליצור אינטראקציה עם סיום הקריאה. כדי להבטיח עניין מרבי, מומלץ לבנות את הסיפור עם מאפייני צבע שמאפשרים לדמיון של הגולש להשלים מידע חסר ולהוסיף את החסרים הנדרשים בכדי לקדם את המכירה.

    כך לדוגמה, אם מנסים לשווק קורס מקצועי, רצוי להציג את הקורס במעט מאוד מילים ואז לספר על בוגר הקורס שנקלט לעבודה בחברה מאוד נחשבת ומרוויח משכורת של 6 ספרות וכמובן נוסע על רכב יוקרה, חי את החלום והכל התחיל בעצם בקורס שעשה במוסד הלימודי שלכם. במידה והסיפור מסופר בצורה נכונה, הגולש יפעיל את הדמיון, יראה את הרכב, יראה את הבית, יראה את המשכורת ויגיד לעצמו, גם אני יכול! גם אני ירשם לקורס ומשם השמיים הם הגבול וזאת מבלי שאתם תבטיחו בפועל דבר.

    אז איך כותבים תוכן שיווקי לאינטרנט?

    יש לכם בדיוק 10 שניות לתפוס את המשתמש ולכן עליכם לזרוק חכה מיד בתחילת התוכן. עליכם להבטיח משהו שיסקרן את המשתמש, הדרך הטובה ביותר לקדם זאת הנה על ידי סיפור טוב. התחילו בסיפור כבר מהאמצע, הכניסו את הגולש למתח/סקרנות. לאחר מכן, יש לזרוע את המסרים כאמרות ונתונים נלווים לסיפור עצמו.

    כלומר, קודם ספרו סיפור  אופטימי בעל הקשר כלשהו לעסק ורק אחר כך מלאו את הפרטים החסרים שמתחברים לעסק שלכם. יש לא מעט מקורות לרעיונות לסיפורים (בשפה האנגלית) ואם אין לכם דמיון מפותח משל עצמכם, נמליץ לכם להתחיל בלהעתיק תוך שינוי סיפורים של אחרים וחיבורם לפעילות העסקית שלכם.

    לסיכום,

    אם יש לכם אתר תדמיתי ואתם משקיעים סכומים ניכרים להניע את הגולשים לבקר בו. הרי שזה הזמן לשפר את התוכן הקיים בכדי לראות גידול במספר הפניות/רכישות מהאתר. לא אומרים שזה קל, לא אומרים שאנחנו עושים זאת כל הזמן, אבל בהחלט שווה לכם לנסות – אולי תצליחו 🙂


      צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


      0 תגובות

      השאירו תגובה

      רוצה להצטרף לדיון?
      תרגישו חופשי לתרום!

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *