fbpx

יש את האמרה "תמונה אחת שווה אלף מילים", אנחנו נסתפק בכמה מאות בודדות.. המדיה תופסת חלק נכבד באתרי אינטרנט. השימוש במדיה לצורכי אווירה או חוויית משתמש ואו אפילו לצורך הדגמה ישירה הנה רחבת היקף. כל פוסט בבלוג, כל מוצר בחנות, כוללים תמונה ואף גלריה שלמה. 

אמנם המדיה איננה העיקר לרוב, אך יש לה ערך משמעותי עבור הגולשים ובעבור מנועי החיפוש. אז איך ממנפים ערך זה? איך מנהלים את המדיה באתר בצורה אופטימלית? ובכן נסביר כעת.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניהול מדיה באתר האינטרנט

    באתרי אינטרנט יש מגוון סוגי מדיה:

    1. תמונות.
    2. וידאו.
    3. אודיו.

    בעוד וידיאו ואודיו מאפשרים מגוון פעולות מחוץ לאתר. המדיה העיקרית באתר עצמו הנו כמובן התמונות. ואת התמונות רצוי לנהל כנדרש.

    ניהול התמונות באתר נחלק לשניים, חוויית המשתמש באתר וקריאות התמונות על ידי מנועי החיפוש השונים. להלן סקירה של פעילות הניהול,

    ניהול מדיה לחוויית שימוש מעולה

    כאשר עושים שימוש בתמונות באתר האינטרנט, רצוי לחשוב בראש ובראשונה על הגולשים שיבקרו באתר. עלינו לשאול מה יוצא למשתמש מכל פריט מדיה:

    • ערך בתמונה – הלקוח נהנה מהצפיה בתמונה.
    • ערך מסגרת – הלקוח נהנה מתמונת אווירה.
    • ערך בחוויה – הלקוח נהנה מאפקט גלישה.

    כאשר מדובר בתמונה בעלת ערך כשלעצמו, רצוי להעלות לאתר את התמונה באיכות המקסימלית. רצוי לאפשר לגולש להגדיל את התמונה ולחוות את הערך בה המקסימום.

    כאשר מדובר בתמונה לצורכי מסגרת בלבד כדוגמת תמונת נושא לפוסטים בבלוג ואו לצורך הדגמה בסיסית אחרת, רצוי להעלות גרסה קטנה ככל האפשר של התמונה בכדי להאיץ את האתר.

    כאשר מדובר בתמונה שנותנת חוויה כדוגמת תמונת רקע לאזור בעמוד ואו כתמונה המייצרת חוויה במעבר עכבר (אפקט), רצוי להעלות את התמונה בחלקים לטעינה מהירה ולשיפור החוויה ככל שניתן.

    בשלל המקרים, רצוי לכווץ את כלל התמונות עם תכנות כיווץ כדוגמת סיזיום או גוגל סמוש כדי לצמצם את המשקל בלי לפגוע באיכות התמונה עצמה.

    ניהול מדיה לקידום אורגני אופטימלי

    לתמונות יש ערך משמעותי בכל הקשור לקידום אורגני. מה? כן! שימוש נכון בתמונות באתר בהחלט יכול להיות הגורם שיעשה את השינוי ויאפשר לכם לעקוף את המתחרים.

    זאת בעיקר בעזרת תיוג נכון של ערכים חלופיים (ALT) לכל תמונה ותמונה. מנועי החיפוש לא יודעים (עדיין..) להבין מה רואים בתמונה, מצד שני הם לגמרי יודעים לקרוא את התיאור שאנחנו כותבים על התמונה עצמה. בעצם, אנו יכולים לספר למנועי החיפוש מה הם רואים ולעזור להם להבין מה שנכון עבורנו.

    כך לדוגמא אם אנחנו מקדמים חברת ניהול אתרים, להלן אנחנו. הרי שאנחנו יכולים לתייג מספר רב של תמונות בביטויי מפתח של ניהול אתרים, ניהול אתר אינטרנט, ניהול אתרי אינטרנט וכן הלאה ובכך מנוע החיפוש מבין שהאתר עוסק בנושא מסוים באופן רחב ומשמעותית יותר מהמתחרים.

    אז מה אפשר ורצוי לעשות בפועל?

    תכלס, סתם מרחנו אתכם. יש רק 2 פעולות בהם כדאי להשקיע בכל אתר וללא תלות באתר:

    1. כיווץ כל תמונה שעולה לאתר.
    2. הוספת ALT לכל תמונה שעולה לאתר.

    זהו. הקפידו לעשות זאת (בהתאם ליתר האסטרטגיה לשיווק שיש לכם) באופן קבוע ואתם מסודרים.

    בהצלחה 😉

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן