fbpx

אתם מחברים את האתר לגוגל מרצ'נט סנטר כדי להציג מוצרים בגוגל שופינג (אורגני או ממומן) אבל מקבלים שלילה בדמות "מצג שווא" ואו "Misrepresentation", סביר להניח שגם ניסיתם לפנות לגוגל לקבל הכוונה נוספת, להבין מה בדיוק גורם לבעיה. התשובה שקיבלתם ככל הנראה פשוט אינה מספיקה.

זאת משום וגוגל איננה מציגה את הגורמים לשלילה אלא רק את הסיבה ולאחר מכן שולחת אתכם לנסות ולאתר את הפער במידע שמחריגה את האתר באופן אוטומטי מיכולות השיווק. במאמר זה אנחנו לא נחפור יותר מידי על החשיבות של גוגל שופינג וגוגל PMAX על הביצועים העסקיים שלכם אלא נציג רשימה של פעולות שיש לבצע בטרם מגישים בקשה לבחינה מחודשת.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    צ'ק ליסט לטיפול במצג שווה בגוגל מרצ'נט

    גוגל דורשת מהמפרסמים לעמוד בסטנדרטיים בסיסיים כדי להבטיח שהמפרסמים אינם משתמשים בה להטעיה ואו לפגיעה בציבור. לכן, כאשר אתם מקבלים הודעה על מצג שווא ואו Misrepresentation רצוי לנסות לדמות לקוח ולהבין מה בעצם גרם לגוגל להחשיב את האתר כמסוכן עבור הלקוחות בקצה.

    נסו לדמיין מה בעצם מעניין את הלקוח, מה עלול לעורר בו חוסר אמון או תחושת צורך בזהירות, זו הזדמנות נהדרת לשפר את החוויה של המשתמש באתר ולהבטיח גידול בהמרות (יחס כניסות/מכירות) וזאת באמצעות חיזוק תחושת הביטחון של הלקוחות.

    שקיפות ודיוק בזהות העסק:

    🔲 וודאו ששם העסק מופיע באתר בצורה ברורה.
    🔲 וודאו ששם העסק מופיע באתר בצורה זהה לבעל הדומיין ברשומות.
    🔲 וודאו ששם העסק מוזן בצורה זהה במרצ'נט סנטר.
    🔲 וודאו ששם העסק מוזן בצורה זהה בגוגל מפות/גוגל מייביזנס.
    🔲 יש לוודא שהעסק עבר אימות בכלל הפלטפורמות של גוגל.
    🔲 מומלץ לחבר כלי הצגת ביקורות מפלטפורמות שונות באתר.
    🔲 מומלץ לחבר קישורים ליתר הפלטפורמות של העסק ברשתות חברתיות.

    שקיפות ודיוק בתנאי השימוש באתר:

    🔲 וודאו שיש באתר תקנון שניתן לצפות בו בתחתית האתר ובעמוד התשלום.
    🔲 וודאו שיש מדיניות משלוחים נגישה בכל עמוד באתר ובעמוד התשלום.
    🔲 וודאו שיש בכל מוצר ומוצר את עלויות השילוח המותאמות עבורו.
    🔲 וודאו שיש פירוט עלויות נוספות כדוגמת תשלום למתקין במידת הצורך.
    🔲 יש לוודא תאימות מלאה בין כלל מיקומי התנאים/מדיניות באתר.

    שקיפות בתקשורת עם בעלי האתר:

    🔲 וודאו שיש עמוד צור קשר ברור ונגיש בחלקו העליון והתחתון של האתר.
    🔲 וודאו שיש מספר טלפון וכתובת מייל ליצירת קשר בתחתית האתר ובצור הקשר.
    🔲 וודאו שיש עמוד לביטול עסקאות ואו למדיניות ביטולים עם הנחיות ברורות.

    עמידה בתנאי סף לחוויית המשתמש:

    🔲 יש לוודא שהאתר מציג ציון איכות מינימלי של 70% בבדיקת מהירות אתר.
    🔲 יש לוודא שהאתר נוח לשימוש, נוח לניווט, ולהקפיד על SEO מינימלי בעמודים ראשיים.
    🔲 יש לעמוד בתנאי אבטחה בסיסיים כדוגמת תעודת הצפנה ועדכניות האתר.

    עמידה בתנאי תצוגת מוצרים:

    🔲 חובה לוודא שהפיד מוצרים מציג מחירים מוצרים בצורה זהה לזו באתר.
    🔲 חובה לוודא שהפיד מוצרים מציג מחירים סופיים וללא מניפולציות על הלקוח.
    🔲 חובה לוודא שהמחיר זהה בעמוד ארכיון, עמוד מוצר ובעמודי הסל קניות והתשלום.
    🔲 חובה לוודא שאין הבטחה למבצע/קידום מכירות שמופיע באתר אך איננו עוד בתוקף.

    מגבלות נוספות שעלולות להשפיע:

    🔲 יש לוודא שאין מכירת מוצרים מזויפים ואו במחירים חריגים ביחס לשוק.
    🔲 יש לוודא שאין מכירת מוצרים עם שימוש בשם מותג (הטעיה) בכותרתם.
    🔲 יש לוודא שאין הבטחות שווא, פתרונות קסם, התחייבות לתוצאות, נושאים במחלוקת.

    לסיכום,

    אמנם זה מתסכל לקבל חסימה מגוגל. אבל אם תבדקו ותוודאו שאתם עומדים בכל הצ'ק ליסט מעלה, ברמת וודאות גבוהה שתוכלו להגיש ערעור ולקבל אישור בתוך מספר ימים בודדים ולחזור לשיווק מלא ובלי בעיות בעתיד. זה אמנם דורש מעט תשומת לב ועבודה – אבל זה שווה את זה 🙂

    צריכים עזרה בתהליך? מרגישים שזה לא מצליח לכם בכוחות עצמכם? היי, אנחנו חברת ניהול אתרים – נוכל לעשות את זה עבורכם!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן