fbpx

במקרים רבים אנחנו רוצים לצאת לבית קפה ואו לבצע רכישה של מוצר/שירות מסוים הניתן בקרבת מקום. אז אנחנו נחפש את המוצר/השירות הרצוי בתוספת שם העיר (לדוגמה: עפולה) ואו האזור (לדוגמה: צפון הארץ) כדי לצמצם את התוצאות לאילו שבאמת רלוונטיים לנו.

בחו"ל מצד שני, השפה כבר שונה לחלוטין ואנשים ממש מחפשים את שם השירות ואו המוצר יחד עם הביטוי "near me" אשר משמעותו קרוב אלי. הם משאירים למנוע החיפוש לבצע את ההצלבה בין המיקום הפיזי שלהם ובין העסקים המתאימים בקרבת מקום.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בעוד בישראל סוג זה של חיפושים עדיין אינו נפוץ במיוחד, בשנים הקרובות נראה עוד ועוד חיפושים מסוגים אלו בזכות העוזרים הקוליים כדוגמת סירי, אלקסה, גוגל אסיסטנט אשר השיח עמם הרבה יותר חופשי והמיקום תמיד גלוי. ולכן עלינו להיערך ולבצע פעולות קידום אורגני שיאפשרו לנו למנף שוק שלם של לקוחות סופר-רלוונטיים לעסק שלנו!

    קידום אורגני לידי / קרוב אלי

    אם נתן הצצה לאפליקציית או אתר איזי הישראלית, נראה שיש סינון של של טוב-קרוב. כלומר, הם נותנים לגולשים לבחור לא בהכרח את השירות הטוב ביותר אלא דווקא את הקרוב ביותר בהתאם לבקשה של הלקוח. כך, גם גוגל עובד בצורה זו אך בלי לשאול אותנו. כן, גם בלי שנגיד לו שאנחנו מחפשים שירות "קרוב אלי" הוא ייתן עדיפות באופן אוטומטי עסקים שמבחינה פיזית סמוכים למיקום הגולש (בהתאם לאופי העסק).

    אבל, כמובן שכאשר מבצעים חיפוש עם ביטויי מפתח של "קרוב", "סמוך", "לידי" וכמובן שמות ערים ואזורים, המשקל של מיקום העסק הופך למשמעותי הרבה יותר! אנחנו כמובן נרצה לזכות בתנועת גולשים זו.

    מה משפיע על קידום אורגני לידי / קרוב אלי?

    לדברי גוגל יש שלושה פרמטרים עיקריים שמשפיעים על השיוך המקומי של העסק:

    1. רלוונטיות השירות – כמה העסק שלנו עונה על החיפוש של המשתמש.
    2. מרחק נותן השירות – כמה רחוקים אנו ממבצע החיפוש בפועל?
    3. בולטות נותן השירות – האם ואיך העסק שלנו מופיע ברשת.

    או במילים אחרות, לא ניתן לעבוד על גוגל ולכתוב "שם שירות + קרוב אלי" ולזכות בחיפושים אלו. גוגל כבר ידע לזהות שביטויים מסוימים מתארים ערך של מיקום ולא ערך טקסטואלי רגיל.

    מאחר ועל המרחק אנחנו לא ממש יכולים להשפיע אלא באמצעות פתיחת סניפים חדשים.. אנחנו נתמקד במאמר זה בהסברים איך לקדם אורגנית על בסיס רלוונטיות השירות וכמובן הבולטות של השירות.

    קידום אורגני  מקומי מבוסס רלוונטיות

    הגולש הממוצע רוצה את התוצאה הטובה ביותר וכך מנועי החיפוש עושים מאמץ אף הם לספק את התוצאה הטובה ביותר. גם הגולש וגם המנוע חיפוש יצליחו לייצר תוצאות טובות אך ורק אם יהיה להם די מידע אודות בתי העסק.

    לכן, כאשר אנחנו רוצים לקדם את העסק על בסיס רלוונטיות, מעבר ביצוע עבודה באתר עצמו כדי לסייע לגוגל לזהות מי אנחנו ומה אנחנו מציעים, עלינו להוסיף ערכים נוספים שיהפכו את הרלוונטיות לגבוהה הרבה יותר.

    להלן דוגמאות:

    • הוראות הגעה – פירוט מדויק של הוראות הגעה מעלה את הרלוונטיות של העסק.
    • שכונות/אזורים – פירוט שכונות וערים בהם אנו מעניקים שירות מגדיל רלוונטיות של העסק.
    • שעות פעילות – פירוט על שעות בהם אנחנו פעילים יהפוך אותנו לרלוונטיים מאוד בשעות אלו.
    • דרכי יצירת קשר – מתן אפשרות ליצירת קשר מידית מהמובייל יגדיל את הרלוונטיות.
    • פריסת סניפים – הצגת מגוון סניפים במידה ויש מגדיל את הערך והרלוונטיות למשתמש.

    מאחר ורוב החיפושים המקומיים נעשים ממכשיר הסלולר וגוגל יודע את מיקומו המדויק של הגולש, הרי שיש משמעות אדירה לכך שגוגל תציג תוצאה אשר מוגדרת באזור הגאוגרפי של הגולש בשעות הפעילות ועם הוראות הגעה ודרכי יצירת קשר!

    זהו התכלית האמיתית של מנועי החיפוש. ליצור ערך כה גבוהה למשתמש שהוא יסיים את המסע שלו במנוע החיפוש אחרי חיפוש אחד בלבד!

    קידום אורגני מקומי מבוסס בולטות השירות

    מעבר להקשר גבוהה בין החיפוש של המשתמש ובין הערך למשתמש בתוצאה, יש צורך ביצירת בולטות מסוימת לעסק. כאשר במקרה שלנו מדובר על בולטות מקומית. כלומר, שיש שיח אודות בית העסק בנכסים המקושרים למיקום המשתמש ולערכים שאותם חיפש.

    להלן דוגמאות לכלים המשפרים בולטות:

    • שיוך לקטגוריה – הופעת בית העסק תחת קטגוריות שירות (לדוגמה: מסעדות חלביות ברעננה).
    • הופעה באינדקסים – הופעת בית העסק באינדקסים בשיוך מקומי נכון (איזי, אתרי רשויות מקומיות).
    • הופעה במפות – הוספת האתר לניווטים שונים בגוגל מפות/וויז וכל מפות אחרות.
    • אתרי רשויות – ניתן במקרים רבים להוסיף את העסק לאתרי רשויות כספקים מקומיים.
    • ביקורות – ניתן ורצוי לעודד לקוחות מקומיים לדרג אותנו לשיפור הבולטות העסקית.

    יש כמובן עוד שיטות רבות לחזק את הבולטות של העסק בשוק המקומי אך אילו דוגמאות מייצגות שמעבירות את המסר היטב.

    לסיכום,

    כלל הפעולות לקידום אורגני לידי/ליד מקומי הן לגמרי פעולות שיש לעשות בכל מקרה! כל פעולה כזו מעלה את הציון של האתר עוד טיפה מעל למתחרים ומאפשרת לנו להשיג תוצאות טובות יותר בכל המדדים. לכן, מומלץ מאוד לבצע פעולות אלו כבר כיום גם כאשר שוק החיפוש המקומי קטן למדי בישראל וליהנות מכל העולמות!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן