fbpx

בעלי אתרים רבים לא מודעים לכך אך האתר שלהם נופל ומציג שגיאה בכל פעם שהם מוציאים דיוור (ניוזלטר) ללקוחות. אחרים מודעים לכך בזכות כלי ניטור שמתריעים להם על כך שהאתר מציג שגיאה בזמן אמת ואו מכך שלקוחות מתלוננים.

השאלה איך מתמודדים עם בעיה זו? איך מונעים את קריסת האתר בכל פעם ששולחים דיוור? ולא, לא באמצעות השקעה גדולה מידי חודש על משאבי שרת שלא נדרשים כלל בשגרה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    שמירה על זמינות אתר בזמן דיוור

    רוב השרתים שמאחסנים אתרי אינטרנט מתוכננים כך שהם יוכלו לשרת מספר רב של גולשים מידי יום, שבוע וחודש. אבל מספר רב ככל שיהיה של משתמשים מתפרס בפועל על פני 30 ימים בחודש, 24 שעות ביממה, 60 דקות בשעה ואף 60 שניות בדקה.

    במילים אחרות, בממוצע, בכל זמן נתון באתר יהיו בין גולשים בודדים לעשרות בודדות והשרת יודע להתמודד עם היקף שימוש זה בקלות רבה יחסית.

    אבל, מה קורה כאשר מוציאים דיוור לאלפי נמענים? מה קורה כאשר מוציאים תפוצת סמס לאלפי מכשירים? הרי שאז ייכנסו לאתר בו זמנית גם מאות רבות של גולשים יחד ממש באותן הדקות.

    במקרים אלו התוצאה כואבת, הנזק כפול:

    1. האתר עלול לרדת מהאוויר ואו לעבוד באיטיות רבה להחריד.
    2. הלקוחות שבהם השקענו, ינטשו את האתר מבלי שירכשו.

    אז נכון, ניתן להגדיל משאבי שרת כדי להתמודד עם הבעיה. אך ניתן גם לפתור את הבעיה בדרכים חכמות פשוטות בהרבה!

    איך לדוור לתפוצה רחבה בלי לפגוע באתר?

    זה מסוג הטיפים האלו שהן כל כך פשוטים ליישום וכל כך הגיוניים אך רבים נוטים לא לשים לב אליהם. ולהלן הטיפ שיגן עליכם מפני קריסת עומס של האתר:

    שנו בהגדרות הדיוור את מהירות השילוח מ-70 לדקה, ל-20 לדקה!

    זהו. זה עד כדי כך פשוט.

    במקום לדוור לאלפי נמענים בתוך שעה, תדוורו לאותם הנמענים את אותו המסר עם אותה ההטבה על פני מספר שעות בודדות. בכך – הורדתם את העומס על השרת בערך ב60% והשרת אגן יעמוד בהצלחה גם בעומס המעט חריג שיווצר בו לשעות אלו ממש.

    הגולשים יבקרו באתר שמתפקד היטב, שעובד ומגיב כנדרש, ובאופן לא מפתיע – גם המכירות יעלו!

    איך עושים זאת בפועל?

    כל מערכת דיוור עובדת בצורה מעט שונה. אבל בגדול ברובן המוחלט ניתן למצוא את אזור ההגדרות, לעבור לטאב של תדירות שילוח ושם לבצע את השינוי המבוקש.

    במידה ולא מצאתם את המקום בו ביכולתכם להגדיר זאת, הרי שניתן לפנות לתמיכה של כלי הדיוור ולבקש מהם להגדיר זאת עבורכם.

    שימו לב! לא תמיד זה הפתרון היחידי לבעיה. לפעמים, אין מנוס מתשלום לחברת האחסון של סכום נוסף כדי להבטיח עמידה בעומסים חריגים – בדגש על אתרים בהם קריטי לדוור בטווחי זמן קצרים ואו כאשר היקף הנמענים קטן מ-1,000 ואז המשמעות שולית מלכתחילה.

    רוצים ניהול טוב יותר של האתר שלכם? צריכים איש מקצוע מנוסה לצדכם? פנו אלינו. אנחנו חברת ניהול אתרים שיודעת להעניק לכם את השקט שאתם מחפשים!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן