קידום יתר

קידום יתר: האם יש כזה דבר יותר מידי קידום אורגני באתר אינטרנט?

זה לא סוד שקידום אורגני (אופטימיזציה למנועי החיפוש) הנו שיטת השיווק הזולה והיעילה ביותר לאורך זמן. אמנם דרוש לא מעט סבלנות עד שרואים תוצאות אבל כשרואים את התוצאות, הן שוות את ההשקעה. אבל, מה קורה כאשר עושים יותר מידי קידום אורגני? האם יש מינון נכון לקידום אורגני? על כך נרחיב כעת,

יותר מידי קידום אורגני

כל תחום הקידום האורגני עבר גלגולים רבים במהלך השנים. בעבר הרחוק, עיקר העבודה נעשתה במסגרת מניפולציות על מנועי החיפוש בניסיון לשכנע אותם שאנו המענה הנכון עבור הגולשים, זה כלל הוספת מילות מפתח בכמויות גדולות ועוד טקטיקות בניית קישורים. כיום, עיקר העבודה נעשית סביב יצירת ערך ורלוונטיות לגולשים וזה כבר עולם שונה לגמרי.


    צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


    כיום ניתן לחלק את עבודות הקידום האורגני לפרמטרים הבאים:

    • יצירת תוכן איכותי.
    • יצירת היררכיה מסודרת.
    • שיפור חווית השימוש.
    • שיפור מהירות האתר.
    • הגדלת זמן שהיה באתר.
    • יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים.

    כפי שניתן לראות, מתוך 6 פרמטרים עיקריים, 5 נוגעים בערך למשתמש ולא במניפולציות על מנועי החיפוש.

    בחמשת הפרמטרים הללו אין כזה דבר יותר מידי קידום אורגני ועדיין בכל הקשור לבניית קישורים, הפרמטר השישי, בהחלט צריך להיזהר מקידום יתר!

    הרחבה אודות יותר מידי SEO

    בין אם אתם מקדמים אתר תדמית ובין אם אתם מקדמים אתר מכירות, ככל שיש יותר תוכן באתר הרי זה משובח. ניתן לכתוב מאמרים רבים לבלוג ואו להוסיף תיאורים ומפרטים מלאים לכל מוצר ומוצר. ככל שיש יותר תוכן – בדגש על רלוונטי ועדכני – כך מנועי החיפוש קוראים טוב יותר את האתר והאתר מתקדם בתוצאות החיפוש.

    כך לדוגמה, אם אתם יכולים לכתוב מאמר כל יום בנושא רלוונטי לפעילות העסקית שלכם, זה בהחלט יהיה טוב יותר מכתיבת מאמר אחת לשבוע ואו אחת לחודש וכן הלאה…

    כמו כן, השקעה בחווייה של המשתמשים שיבקרו באתר, בנוחות הניווט וכמובן במהירות של האתר תמיד משתלמים. אם ניתן להוסיף שאלונים/סרטונים/מדריכים ואו כל תוכן אינטראקטיבי אחר שישאיר את הגולשים מרצונם באתר עוד כמה שניות, זה לגמרי שווה את ההשקעה.

    זאת משום שמנועי החיפוש בסופו של דבר מדמים בני אדם. הם מנסים להציע לגולשים את התוצאות בהם נחזו זמני שהיה גבוהים, תהליכים המצביעים על הגעה למענה (הפסקת החיפוש) וכמובן תוצאות בהם המשתמשים זוכים לחוויה נעימה ומהירה.

    אז השילוב בין תוכן איכותי, חוויה טובה ומהירה יחד עם כל משתנה אחר שהגולשים מעריכים, דוחפת את האתר קדימה במנוע החיפוש!

    אז ממה צריך להיזהר?

    לרבים יש נטיה לשכוח את כל חמשת הפרמטרים הראשונים, לדלג ישירות לפרמטר השישי של בניית קישורים והם עוסקים בכך במרץ רב. שם יש מגבלה לכמות הקישורים שרצוי לבנות מידי חודש.

    יש מחלוקת מקצועית לגבי כמות הקישורים שיש לבנות לאתר אינטרנט בהתאם לקטגוריה/ענף/מידת תחרות ולכן לא נתייחס לנקודה זו. מה שכן ניתן לומר שיש בהחלט מינונים סבירים לבניית קישורים וחריגה מהם עלולה לגרום לעונש מצד מנועי החיפוש ובעצם לפגיעה באתר אותו מנסים לקדם.

    במידה ובוחרים לבנות קישורים לאתר אינטרנט, יש להגדיר מראש מה כמות ותדירות הקישורים הצפויים ולהקפיד לשמור על קצב קבוע ורציף. לא ניתן להגדיל ולהקטין את מספר הקישורים כל הזמן מאחר ובעצם זה יגרום לזיהוי ההתנהגות כחשודה וירידת ערך אתר.

    כמו כן, מומלץ לפזר את הקישורים הנבנים על פני תכנים שונים ולא להתמקד בביטוי אחד ואו בעמוד הבית בלבד. יש לוודא שהקישורים מפנים לתוכן איכותי ורלוונטי אשר מעניק ערך אמיתי למשתמשים וכמובן להבטיח שהמקור של הקישורים הנו נקי ממניפולציות נוספות אף הוא.

    לסיכום,

    אז לא, אין כזה דבר יותר מידי קידום אורגני בכל הקשור לקידום באתר עצמו onsite, אך בהחלט יש להיזהר מקידום יתר מחוץ לאתר offsite.

    אם תחשבו על הגולשים ולא על מנוע החיפוש, נושא זה כלל לא צריך להטריד אתכם. וכן, עדיף להצטייד בסבלנות ולעבוד יד ביד עם מנועי החיפוש מאשר לקחת קיצורי דרך ולעבוד על מנועי החיפוש.


      צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


      0 תגובות

      השאירו תגובה

      רוצה להצטרף לדיון?
      תרגישו חופשי לתרום!

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *