PBN - רשת בלוגים פרטית לקידום אורגני עובד?

מה זה PBN והאם זה באמת כלי כל כך יעיל לקידום אתרי אינטרנט? (מדריך ללקוחות לא למקדמי אתרים)

שירותי קידום אורגני איתנו כבר למעלה משני עשורים. בתחילת הדרך, מקדמי אתרים ביצעו מניפולציות טיפשיות ומנועי החיפוש נפלו בהם. עם הזמן, מנועי החיפוש הפכו לחכמים יותר ויותר ונדרשו ממקדמי האתרים כלים מגוונים נוספים.

בעשור החולף, נכנסו לחיינו גם רשתות חברתיות שהרגו לא מעט מהכלים שעמדו לרשות מקדמי האתרים וכיום עומדות לרשות מקדמי אתרים מספר מצומצם למדי של כלים לקידום אתרים כאשר אחת המובילות שבהם הנה PBN ועל כך נרחיב במאמר זה.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


מה זה PBN לקידום אורגני?

המשמעות הפשוטה של PBN הנה Private Blog Network או בתרגול מילולי לעברית, רשת בלוגים פרטית.

רשת בלוגים פרטית מאפשרת למקדם אתרים לייצר קישורים נכנסים לאתרי הלקוחות מתוך תוכן רלוונטי. הקישורים הללו בתורם מעבירים מסר למנועי החיפוש על כך שהאתר אליו אנו מקשרים (ומקדמים..) אכן ראוי להיות ממוקם בראש תוצאות החיפוש ומעל יתר המתחרים.

אבל גם רשתות בלוגים פרטיים של חברות קידום אתרים כבר אינם כפי שהיו בעבר. אם בעבר, רשת בלוגים הוקמה בצורה פשוטה, כיום מקימי רשתות בלוגים עושים זאת תוך אחסון כל אתר בשרת נפרד, ברישום על בעלים שונה ונעשים עוד שלל פעילויות שנועדו להסתיר ממנו החיפוש את העובדה שכלל הבלוגים בבעלות גורם אחד..

זה עבד לא רע למשך שנים רבות עד שרשתות בלוגים החלו ליפול בזו אחר זו (זוהו על ידי גוגל) וערכן נעלם בבת אחת מה שגרר נפילות קשות במיקומים של לקוחות החברות הללו וצורך בבחינה מחודשת של השיטה.

האם PBN עדיין עובד?

זו שאלה מרתקת. כן, ישנם רשתות בלוגים פרטיים שעדיין מייצרים ערך ועובדים. אך מספרם נמוך במיוחד. אלו שעדיין פעילים נראים יותר כחוות קישורים ופחות כאתרים תוכן אמינים (הן יכילו תכנים באיכות ירודה ויעסקו במגוון רחב של נושאים ובכל מאמר ומאמר יהיה קישור לאתר לקוח ואף שניים).

הבעיה היא שגוגל מזהה את הקישורים היוצאים מבלוגים אלו כבעלי איכות נמוכה במקרה הטוב וכספאם של ממש במקרה הרע. אז נכון, קישור גרוע לאתר כנראה טוב מאף קישור לאתר אך מדובר בערך שולי לחלוטין.

אז אם נענה על השאלה, זה תלוי את מי שואלים:

  • מקדמי אתרים – זה מאפשר להם להציג עבודה שנעשתה (בניית קישורים).
  • בעלי אתרים – הם מקבלים ערך שולי עם סיכון לערך שלילי (אין יתרון רב).

כלומר, כלקוחות של חברת קידום אתרים, עליכם לבדוק האם אתם מקבלים קישורים נכנסים ממקורות אמינים (לא פשוט בכלל) או שאתם מקבלים קישורים עם ערך (מיץ) נמוך במיוחד?!

מה האלטרנטיבה לרשת בלוגים פרטית?

התשובה לכך פשוטה למדי, תעשו מה שמקדמי האתרים עושים עבור עצמם. מקדמי האתרים לא מוציאים לעצמם קישורים מתוך רשת הבלוגים שלהם אלא מעדיפים לשלם כסף על רכישת מאמרים ממומנים מאתרי מיינסטרים כדוגמת אתרי חדשות, פורטלי נישה ועוד..

הנחת המוצא שלנו היא שבעידן של רשתות חברתיות קשה עד בלתי אפשרי לייצר קישורים נכנסים בחינם. יש להכניס את היד לכיס ולהשקיע כסף על כתיבת מאמרי יח”צ או אינפורמציה ולפרסמם בתשלום נוסף באתרי אינטרנט שמזוהים על ידי מנועי החיפוש כאמינים וכך הם צפויים להישאר!

רוצים שנעשה זאת עבורכם? מעוניינים לפתח את הערך של האתר במינימום קומבינות וסיכונים? התייעצו איתנו ואו הצטרפו לשירותינו ותדעו שאתם בידיים טובות!

בהצלחה 🙂


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *