fbpx

כאנשי מקצוע אנו פוגשים מגוון שאלות בנושאים שונים. יש  שאלות עליהם אנו עונים בבטחה ובידיעה ברורה ומצד שני, יש שאלות עליהם אנו עונים במידה מסוימת של ניחוש/הערכה. זאת בעיקר משום ואין מספיק מידע מהימן בנושאים אלו. אחד הנושאים המרתקים ביותר הנו התמודדות עם הענשה של גוגל – Google Penalty.

אף אחד לא באמת יודע על מה גוגל מעניש, אף אחד לא באמת יודע איך יוצאים מהענשה של גוגל, ההתמודדות הנה בניסוי של מגוון פעילויות שונות. 

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    היום, נקרה בדרכנו מקרה מיוחד במינו שנותן הצצה אמיתית לאחת מהפרקטיקות הנהגות ליציאה מהענשה של גוגל. על כך כעת.

    התמודדות עם עונש של גוגל

    להלן הסיפור:

    בעל עסק למוצרי בית ספר פנה אלינו בעקבות הפניה מצד חבר. הוא סיפר לנו סיפור מעניין במיוחד.

    יש לו אתר אינטרנט וותיק מאוד. האתר תפקד בצורה יוצאת דופן במשך שנים רבות עד שבמעבר מאתר תדמיתי לאתר מכירתי, המיקומים צנחו בבת אחת והאתר נעלם מהתוצאות האורגניות כתוצאה מעונש מצד גוגל.

    לפי הערכת מקדם האתרים, זה נבע מכך שהיה תוכן כפול בשני האתרים. אך גם החלפת דומיין לא סייע לאתר לחזור לתוצאות החיפוש!

    ביקשנו לראות נתונים, בעל העסק שמח לאפשר לנו להשתלט על המחשב שלו מרחוק ולבחון את מצב האתר.

    הופתענו לראות אתר תקני, ללא בעיות סריקה, ללא הופעה ברשימות השחורות, ועם אלפים רבים של מוצרים כאשר בחיפוש מופיעים מוצרים בודדים בלבד!

    כלומר, אתר ענק עם ערך רב למשתמשים פשוט לא מייצר תנועה אורגנית העולה על כניסות בודדות מידי יום.

    כדי לאתר את הבעיה, ביצענו תהליך מדורג של בדיקות:

    1. בדיקת האתר.
    2. בדיקת גוגל קונסול.
    3. בדיקת גוגל אנליטיקס.

    ונחשפנו לבעיה.

    הטעות הגדולה ביציאה מעונש של גוגל

    תוצאות הבדיקה שעשינו הראו שבדיוק בשבוע וחצי טרום הבדיקה האתר החל פתאום לקבל יותר ויותר כניסות אורגניות – קליקים שנראו בבירור בגוגל קונסול. זה הפתיע, מאחר ומקדם האתרים לא הצליח לעשות דבר בעניין.

    לכן, הלכנו כמה צעדים אחורה לבדוק את פרופיל הקישורים לאתר, ראינו שיש לא מעט קישורים מהדומיין הישן – זה שקיבל את העונש מגוגל.

    נכנסנו לאתר, זיהינו שהוא אינו פעיל עוד. צללנו מעט עמוק יותר וזיהינו שהדומיין פג תוקף לפני כחודשיים ובעצם בדיוק בזמן שהדומיין ירד מהאוויר (לאחר תקופת גרייס) האתר החל לחזור ולטפס!!

    זיהוי הבעיה – הפקת לקחים

    לא, לא עשינו כלום בפועל. רק במקרה יכולנו לזהות את הגורם שמנע מהאתר להתקדם ולהופיע בתוצאות החיפוש.

    העונש של גוגל עבר יחד עם ההפניה לדומיין החדש!

    וזה משהו מובהק שלא רואים כל יום.

    לא נעים לקבל עונש מגוגל. שנים רבות של עבודה יורדים לטמיון. לכן, רבים נוטים להחליף דומיין אך לא לוותר על המיקומים של הדומיין הקודם, בפועל הם גורמים לעצמם נזק ממשי ומתמשך בעצם פעולה זו.

    לפעמים עדיף להתחיל בצורה נקיה מחדש ולסמוך על גוגל שימשיך להעריך את התוכן האיכותי שיש באתר על פני גרירת פגמים ובעיות מדומיין קודם שהוכנס לרשימה שחורה.

    ומה הערכתנו לסיבת העונש המקורי?!

    מפגישות שבועיות מידי יום שלישי עם גוגל במסגרת עבודתנו כחברת ניהול אתרים עולים מגוון שאלות ותשובות ועליהם גוגל עונים בצורה ברורה. תוכן כפול אינו מצדיק עונש (פנלטי). אמנם גוגל אומרים שיראו בתוכן זה בעל ערך נמוך יותר ואולי אף יבחרו לא לאנדקס אותו בתוצאות החיפוש, אך לא מדובר בהפרה של מדיניות גוגל ובעצם זהו אינו גורם מצדיק לעונש כה חמור.

    אנו מעריכים שמקדם האתרים בתקופה האמורה פעל בפרקטיקות קידום בכובע שחור. כלומר, הפרו בצורה בוטה את מדיניות גוגל. לרוב זה מתבטא בבניית קישורים ממקורות זדוניים (אילוץ גולשים להקליק) או הטמעת הפניות נסתרות מאתרים שונים ואו כתוצאה מביצוע פעולות הטעיה מכוונת על האלגוריתם באמצעות קוד שהוטמע באתר.

    כלל הפרקטיקות הללו כבר אינם רלוונטיות בימים אלו אך הן בהחלט היו בשימוש נרחב בעבר גוגל נהגה להעניש את המשתמשים בהם בהתאמה.

    זו גם ככל הנראה הסיבה לכך שהעונש עבר יחד עם ההפניה של הדומיין לאתר החדש. ההפניות הזדוניות המשיכו הלאה לאתר החדש דרך האתר הישן ובעצם הפגיעה בגולשים נותרה כשהייתה. רק לאחר שהדומיין ירד מהאוויר והאיום הוסר שגוגל בחרה להחזיר את האתר לתוצאות החיפוש.

    האם אנחנו בטוחים בכך? לא. זו הערכה מושכלת בלבד. אך ניתן ללמוד מסיפור זה רבות ולהיזהר בעתיד. בהצלחה! 🙂

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:
    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:
    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:
    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
    זמינות להספקת השירות:
    זמינות לשירות מידית
    שפות בהן השירות מוענק:
    עברית, אנגלית
    ניסיון בהענקת השירות:
    משנת 2008, מעל 15 שנה
    מספר טלפון להזמנת השירות:
    073-3745552
    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:
    Whatsapp - 055-9381228
    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:
    [email protected]
    מינימום התחייבות לקוח לשירות:
    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.
    כתובתנו:
    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
    שירותי ניהול אתרים
    למי מתאים השירות:
    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן