fbpx

כמה כסף להוציא על פרסום בגוגל? איך בונים תקציב שיווק לגוגל? השאלות האלו נשאלים מידי יום על ידי בעלי עסקים רבים. התשובות לשאלות אלו הנם כמובן מותאמים אישית אבל כן ניתן לקבוע כללי אצבע שיעזרו לכם להבין איך מקבלים החלטות ובמידת האפשר גם לבנות תקציב פרסום בגוגל חודשים קדימה.

תכנון תקציב לפרסום בגוגל

פרסום ושיווק ככלל אינו קל למרבית העסקים. קשה להוציא כסף, בטח בהתחלה כאשר התוצאות אינם מחזירות את ההשקעה. כדי להתמודד עם הקושי וגם בכדי לנהל מאזנים נכונים בעסק, רבים מתכננים תקציב שיווק תקופתי מראש שמאפשר להם להרגיש יציבות, וודאות ובעיקר מרחב תמרון גם בעתיד..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל איך עושים זאת? איך מתכננים תקציב פרסום בגוגל? נבצע זאת במספר שלבים:

    1. נגדיר את המגבלות שלנו (שרירותית).
    2. נחקור מה העלות לקליק + היקף חיפושים.
    3. נגדיר אילו ביטויים שווים השקעה.
    4. נבצע משוואה מתמטית די פשוטה.
    5. נגדיר מדד מדויק לבחינת כדאיות.

    יש 2 סוגי תקציבי שיווק,

    תקציב שיווק שהנו מקובע לסכום (קופסה) שהוגדר מראש. תקציב שיווק שהנו מקובע למקדם כלכלי (תשואה) לפי משוואה מסוימת.

    בשני המקרים, תכנון התקציב דומה למדי.

    חישוב תקציב שיווק בגוגל מראש

    כדי להגדיר את תקציב הפרסום שלנו בגוגל נעבור לפי השלבים שהצגנו מעלה.

    1. הגדרת גבולות גזרה תקציביות

    אנו נסתכל על המאזנים של החברה. נראה מה הרווחיות שלנו ולפי היכולת הכלכלית האמיתית שלנו נגדיר אחוז מסוים להוצאות שיווק.

    הוצאות השיווק יתחלקו כמובן על פלטפורמות שונות ולכן יש להגדיר לפי נתוני עבר כמה מתוך התקציב מופנה לטובת גוגל (במוצרי צורך, הרוב לגוגל. במוצרי פנאי, הרוב לרשתות חברתיות).

    2. ביצוע מחקר עלות קליק והיקף חשיפות

    ננסה לאמוד את השוק שלנו על ידי הגדרת מילות מפתח שמובילות למוצר/לשירות שלנו. ננסה להבין כמה גולשים מבצעים חיפושים אלו מידי חודש וכמובן נבחן מה העלות הממוצעת הצפויה לקליק על מודעה בראש תוצאות החיפוש ובעמוד הראשון.

    3. צמצום ביטויים לצורכי השקעה

    לא כל ביטוי שווה השקעה. כאשר יש לנו תקציב מוגבל עבור גוגל, נרצה לנצל אותו על ביטויים בעלי סבירות גבוהה יותר להמרה (להפיכת גולש ללקוח). לכן נרצה לקחת את הנתונים מנדלה הקודם ולבצע השוואה ביניהם ובין התקציב שלנו כך שנקדם בגוגל אך ורק תחת ביטויים בעלי ערך גבוה עבורנו.

    4. חישוב עלויות להגדרת מסגרת תקציב

    עם הידע שיש לנו, אנחנו יכולים לחשב עלויות מדויקות על ידי חישוב מתמטי פשוט,

    עלות קליק*היקף חשיפות לביטויים שאנחנו רוצים. לאחר מכן להכפיל נתון זה ב0.4 מאחר ולא כולם מקליקים על מודעות וגם לא תמיד יקליקו על המודעות שלנו..

    5. הגדרת מדד לבחינת הצלחה בפרסום בגוגל

    אנחנו אמנם מגדירים תקציב לגוגל אבל אנחנו יכולים לנהל בגוגל מספר רב של קמפיינים לקהלים שונים (קהל חדש, קהל שכבר ביקר באתר, מנוע החיפוש, שותפי חיפוש, דינמי ועוד..) ולכן נרצה למדוד את התוצאות ולהחליט לפיהם מה השלבים הבאים לשיפור התוצאות בקמפיינים.

    המדד הנכון ביותר הנו מדד המכפיל. נרצה לראות כמה שקלים הכנסנו כתוצאה מכל שקל שהוצאנו. כאשר אנחנו בוחרים בתקציב שיווק הצמוד למקדם כלכלי, ניתן גם להגדיר את המכפיל שמעליו מעלים את תקציב הפרסום באחוז ואו בסכום מסוים עוד ועוד עד להגעה למיצוי הפוטנציאל בגוגל.

    אם עסק מרוויח 30% על כל מכירה, ניתן בהחלט להגדיר שמעלה מכפיל 4 השיווק כלכלי. ומעלה מכפיל 8 השיווק כלכלי מאוד. בהתאמה, ניתן להגדיר לכל מכפיל את היקף הגידול בתקציב השיווק כך שאפיק השיווק ינוצל עד תום.

    מה עוד צריך לדעת?

    יש פרמטר אחד שצריך לזכור שהנו מחוץ לחישובים הכלכליים. כבר קרה לנו לא פעם ולא פעמיים שהקמפיינים תפקדו נהדר אך הקיבולת התפעולית של הלקוח לא הספיקו לעמידה בביקוש.

    חשוב לזכור לגבות כל תקציב שיווק בכח אדם ואו בפתרונות אחרים להספקת השירותים/המוצרים בלי פגיעה בלקוחות גם תחת עומס. אין חכמה לייצר מכירות בלי גיבוי מאחורי הקלעים וגם את הצד הזה מומלץ לתקצב..

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן