fbpx

כל מי שקרא מעט אודות קידום אורגני של אתרי אינטרנט בוודאי יודע שיש מגוון דרכים לקדם אתר. דרך המלך הנה כמובן ליצור תוכן איכותי שמעניין את הגולשים כדוגמת כתיבת בלוג מקצועי, העלאת מוצרים חדשים, יצירת מחירונים/אינדקס מושגים ועוד שלל דרכים יצירתיות. אך יש גם את דרך היצירתיות והיא כוללת בתוכה בניית קישורים כמובן..

אבל, יש בעיה בבניית קישורים. מנועי החיפוש אינם אוהבים זאת. במקרים מסוימים, בניית קישורים אגרסיבית מידי עלולה לגרום לנזק במקום לתועלת. כמו כן, לבניית קישורים יש עלויות לא קטנות הן בזמן עבודה (כתיבת תוכן) והן בתשלום לבעלי האתרים מהם נקשר לאתר שלנו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לכן, עלינו להיות יצירתיים לפעמים..

    במאמר זה נעסוק באחת מדרכי הפעולה שנפוצים מאוד בחו"ל אך מעט פחות בישראל,

    קידום אורגני באמצעות ידיעה לתקשורת

    ידיעות לתקשורת (Press Release) מופקות לרוב על ידי משרדי יח"צ. כך לדוגמה כאשר יש סדרה חדשה, אנחנו נראה ידיעות חדשותית ואייטמים על כך בטלויזיה, בעיתונות וכמובן במגוון אתרי אינטרנט. כך לדוגמה כאשר יש השקה של חנות חדשה, אנו נשמע על מגוון ידוענים שהוזמנו והשתתפו באירוע ובכך בעצם המותג זוכה לחשיפה רחבה ומוצדקת במגוון אמצעי התקשורת.

    במרבית המקרים, כלל הידיעות התקשורתיות שאתם קוראים נכתבים על ידי משרדי היח"צ ומוגשים מוכנים להזנה/הדפסה לעיתונים/אתרי האינטרנט לשביעות רצונם של כלל הצדדים (חשיפה למפרסם, תוכן לאמצעי התקשורת). מאחר והידיעות הללו נכתבות על ידי משרדי היח"צ, אנו לעתים קרובות נראה ידיעות זהות במספר רב של אמצעי תקשורת ומנועי החיפוש בהחלט מזהים תוכן מסוג זה כלגיטימי גם כאשר יוצאים מהתכנים הללו קישורים המפנים את הגולשים לאתר יעד חיצוני (להלן, בניית קישורים).

    השאלה הנשאלת, הנה כמובן:

    האם ידיעה לתקשורת תשפיע על הקידום האורגני?

    התשובה היא בוודאי שכן. אם כל האינטרנט מדבר על מותג מסוים, הרי שמן הסתם שיש למותג זה ערך כלשהו עבור גולשים רבים ולכן מנועי החיפוש אף הם יבצעו קידום טבעי לאתר המקודם בצורה משמעותית. מעבר לכך, מאחר וידיעות חדשותית מופיעות מטבען באתרי חדשות שונים, חדשות גוגל צפוי להציג לפחות חלק מהמקורות בתוך פיד החדשות ובעצם לייצר באז די משמעותי בטווח הקצר ואף להזרים גולשים אמיתיים דרך קישורים אלו (בשונה מקישורים מלאכותיים שאף אחד לא עובר דרכן..)

    אבל. יש אבל..

    לקידום אורגני מסוג זה, כלומר לבניית קישורים מסיבית בתוך זמן קצר ממגוון יעדים שונים יש ערך קצר-טווח בלבד! ייתכן ובוסט זה בקידום האורגני יעיף את האתר קדימה למספר שבועות בודדים אך לאחריהם נראה דעיכה איטית של השפעת הבוסט המהיר ועד לחזרה לנקודה הגבוהה רק במעט מעל נקודת הפתיחה שבה הייתם. כי חדשות כמו חדשות, יש להן תוקף קצר במיוחד וערכן של המאמרים המקשרים הולך ופוחת ככל שהתכנים מתרחקים מעמודי הבית ומהחשיפה של הגולשים.

    אז האם להשתמש בידיעה חדשותית לקידום אורגני?

    לאתר חדש שרק עולה על המפה, זו הזדמנות נהדרת לקחת קיצור דרך. במקום להתחיל באנונימיות מוחלטת ובלי כל אמינות מצד מנועי החיפוש (בכל זאת, מי אתם? למה לתעדף אתכם על פני מקורות שהוכיחו את עצמם?) אפשר להתחיל בנקודה בה יש היקף גדול של מקורות הממליצים על האתר כאמין ובעל עניין עבור הגולשים האחרים.

    כדי להפיק את המיטב מסוג זה של קידום אורגני, רצוי מאוד לשלב שיטה זו יחד עם השיטה הטבעית של בניית קישורים. כלומר, אנחנו נרצה לאחר מכן לשחרר מידי פרקי זמן קבועים קישורים חדשים (Drip Feed) ממקורות מהימנים (לדוגמה כל שבועיים) כדי לשמור על המומנטום שיצרנו בבוסט הראשוני וכדי לשמר את המיקומים שלקחנו בחכמה בתחילת הדרך.

    מצד שני, לא בטוח שנרצה להשתמש במניפולציות מסוגים אלו באתרים קיימים שכבר רצים מזה זמן רב וזוכים למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש משום ששינוי כה משמעותי באופן בו מנועי החיפוש רואים את האתר עלול להוביל לבחינה מחדש של כלל הביטויים המקודמים ואף לגרום לאיבוד מיקומים קיימים לטובת מיקומים חדשים שלאו בהכרח שאנחנו רוצים..

    לסיכום,

    קידום בעזרת ידיעה חדשותית הנה בהחלט שיטה קיימת בה עושים שימוש מקדמי אתרים רבים. אבל, אנחנו לא ממליצים על שיטה זו לכל אתר. פנו אלינו לבדוק האם זה מתאים לעסק שלכם בהתאם למיקומים הנוכחיים שלכם ונשמח לייעץ לכם ללא עלות וללא התחייבות!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן