fbpx

השוק נכנס למיתון? חוששים ממשבר כלכלי? זה טבעי. אחת לתקופה, הכלכלה עוברת שינויים מחזוריים אשר מייצרים עצירה בצמיחה ובעצם להאטה משמעותית ביכולת הכלכלית של הלקוחות, של העסקים ואפילו של המדינות בהענקת מלוא השירותים שלהם הורגלנו.

לבעלי עסקים, אין אפשרות להוריד את הרגל מהגז. גם כאשר השוק במצב קשה, עובדים יותר ומשקיעים שעות נוספות ועושים כל מה שצריך כדי לשמור על העסק ואף לייצר רווחים על אף הקשיים המבניים בשוק. וזה בעצם מביא אותנו לשאלה, איך ומה משווקים באינטרנט כאשר יש משבר כלכלי בחוץ?!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    שיווק במיתון

    כאשר שוק נכנס למיתון/משבר כלכלי, אנשים ועסקים עדיין ממשיכים לרכוש אך פחות. כלומר, אסור לנו להפסיק לשווק, עלינו לשווק אפילו יותר חזק ויותר מדויק כדי להגיד לאנשים שעבורם המוצר שלנו הוא הכרח.

    כדי לעשות זאת, כדי לשווק נכון גם בעת מצוקה כלכלית רוחבית במשק, עלינו להשתפר!

    • שיפור הערך ללקוח
    • שיפור המסר ללקוח
    • שיפור השירות ללקוח

    חברות שמשכילות להשתפר ולהתייעל בתקופות מעבר, זוכות לצאת מהצד השני חזקות יותר ובריאות יותר.

    איך משווקים באינטרנט בזמני מיתון/משבר כלכלי?

    אם אתם עסק קמעונאי ואו אפילו עסק שירותים, אתם וודאי משקיעים זמן רב בתפעול שוטף של האתר אינטרנט. האתר הנו הפנים של העסק ובין היתר מהווה את הכלי השיווקי האפקטיבי ביותר בחישובי עלות/תועלת.

    אבל, כדי לגרום לאתר אינטרנט להוות קרש הצלה בתקופות משבר עלינו לעצור ולאפיין קודם כל את הלקוחות שלנו. עלינו להבין על מה הם לא מוכנים להתפשר בתקופות קשות וגם מהו הסכום אותו הם אף מוכנים לשלם על מותרות בתקופות קשות.

    ברגע שאפיינו את הלקוחות שלנו והבנו מה הם "רוצים מאוד" ואו "צריכים בוודאות", הרי שגם משבר כלכלי לא צפוי לעצור אותנו מלהרוויח כסף וזה עד כדי כך פשוט.

    איך עושים זאת בפועל?

    כדי לשמור על קיום העסק, יש צורך ליישם מגוון פעולות ניהוליות בתוך הארגון, ברמה השיווקית יש לבצע את הפעולות הבאות:

    יצירת ערך בשירות/מוצר בזמן מיתון

    כאשר צריך לבחור איך להוציא את המעט כסף שיש לעסק לצורכי שיווק/תפעול/ניהול וכ'ו, מתקבלים החלטות על בסיס "מה יוצא לי מזה", או במילים אחרות, מי מעניק לי ערך גבוה ומצדיק את ההוצאה בפועל.

    חברות שמעניקות שירותים שישכילו דווקא בתקופות אלו להרוויח פחות ולתת יותר הם אלו שישמרו על הלקוחות שלהם. לפעמים, לתת יותר אינו אומר להוריד במחיר ואו לעבוד יותר שעות. לפעמים לתת יותר משמעותו להעניק ללקוח יותר יחס, יותר צומי, להיות חבר שלו!

    חברות שמוכרות מוצרים שרוצות לשרוד גם בתקופות קשות יצטרכו לבצע התאמות שונות ולמכור מוצרים שיש להם ביקוש קשיח גם בשעות משבר ולבדוק כל הזמן איפה יש מלאי עומד ואיזה מוצרים יש לחסל מהמדפים גם במחיר הפסד בכדי ליצור תזרים חיובי בכל עת!

    העברת מסרים נכונים בזמן מיתון

    אתם אחלה והכל. אבל השוק לא תמיד יודע זאת. הלקוחות שלכם לא ישכרו שירותים חדשים ואו יתחייבו להוצאות נוספות כאשר הם אינם יודעים במאת האחוזים שאתם צפויים להעניק להם ערך רב במיוחד.

    לכן, בתקופות קשות, בזמני מיתון, יש לחדד משמעותית את המסרים. כבר לא ניתן להציע שירות הכל כלול ואו להציג ביטויים בומבסטיים גם אם הם נשמעים מעולה, יש צורך להתמקד ולהציע פתרונות מדויקים לבעיות ספציפיות עליהם הלקוח כן מוכן לשלם.

    אנחנו נפרסם דווקא בזמן מיתון כי התחרות על הענף יורדת בהתאם לביקוש היורד לפרסום, אבל נדרש לנצל את התקציב על מסרים מדויקים ולהכניס פנימה לקוחות חדשים תחת שירותי משנה, שירותים משלימים שיובילו אותו לאחר מכן ליתר השירותים הנהדרים שיש לעסק להציע.

    שיפור השירות דווקא בזמן מיתון

    בסוף היום, דווקא בעת משבר יש להעניק את השירות הטוב ביותר. שירות טוב לרוב מתבטא בתוצאות טובות (מכירות/לידים) אבל גם בהבנת הלקוח הן בפריסת תשלומים ובאפשרויות מימון והן בגמישות השירות והתאמת המחיר.

    במקרים רבים, משבר/מיתון זה זמן טוב לבדק בית, לחשבון נפש לא רק שלכם אלא גם של הלקוחות שלכם. חלקם מקבלים שירות מזעזע שנים אך עסוקים מידי בכדי לעבור ספק. במהלך האטה במשק, מתפנה זמן יקר לבצע שינויים ובמידה ותעניקו שירותים מעולים, עוד ועוד לקוחות יבחרו דווקא בכם דווקא בזמן משבר.

    מאחר ואנחנו משווקים באינטרנט, עלינו לשדר את השיפור בשירות שלנו החוצה. כלומר, לצאת עם מסרים ברורים שזה הזמן לעבור לספק שירותים שבאמת אכפת לו מהלקוחות שלו, ניתן אף לראיין בווידאו לקוחות מרוצים ולצאת עם יוזמת "חבר מביא חבר" שמוזיל את השירות ללקוחות קיימים (עמלה) ומייצר פה לאוזן חזק מאוד בענפים בהם אתם פעילים.

    לסיכום,

    משברים הולכים. משברים באים. לפעמים זה כלכלי, לפעמים זה אישי, לפעמים זה סתם חווייה מקומית/אישית, זה לא באמת משנה. כל משבר הנו הזדמנות. עלינו לבחור האם לקחת את האחריות ואו לטמון את הראש בחול. מי שיבחר לקחת את ההזדמנות, להתחזק דווקא בעת משבר/האטה – יצא מנצח!

    רוצים לראות אותנו בפעולה? רוצים שניקח אתכם קדימה גם היום? פנו אלינו, זה המומחיות שלנו!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן