fbpx

אז זה קרה. קיבלתם מייל מאיים ואו אף מכתב התראה מעורך דין תאב בצע שזיהה שהאתר שלכם אינו מונגש כהלכה או כלל אינו מכיל את רכיב הנגישות ואתם נלחצים! ייתכן מאוד שזה השלב בו אתם באים בטענות למפתח שהקים את האתר ואו לחברה שמשווקת את האתר ואו אפילו לעצמכם, השאלה הגדולה היא כמובן על מי נופלת האחריות?!

אחריות על נגישות אתר

נתחיל בהרגעה קצרה, רוב מוחלט של איומי עורכי הדין בתיקי נגישות נועדו למטרות כופר בלבד! מכתבים אלו נשלחים בתצורה של "שיטת מצליח" ונועדו לערער את ביטחונכם ולגרום לכם לשלם בצע כסף לעורך דין שמזנה את המקצוע ופוגע אנושות בתדמית של יתר עורכי הדין הישרים במקצוע.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מהניסיון שלנו, ברגע שמתעלמים מעורכי דין אלו, הם עוברים לקורבן הבא ולהלן הסיבות:

    1. כדי לאיים בתביעת נגישות – צריך נפגע אמיתי שיגיש נגדכם תביעה מוצדקת.
    2. כדי לממש תביעת נגישות – עורך הדין צריך להשקיע שעות רבות בהכנה ובבית משפט.
    3. כדי להרוויח מתביעת נגישות – עורך הדין צריך "ליפול" על שופט שלא מפעיל הגיון בריא.

    מאחר וחוק הנגישות שעבר בשנת 2015 אינו מאה אחוז הרמטי, יש מגוון תנאים שצריכים להתקיים מלבד חוסר בנגישות כדי להצדיק תביעה. כך לדוגמה, מחזור מסוים של העסק, מועד הקמת האתר, כמו גם התראה לבית העסק אודות המחסור בנגישות (כאשר יש נגישות חלקית) ועוד..

    אז אם נסכם, שתו כוס מים. הירגעו. סביר מאוד להניח שאין לכם איום ממשי על הראש. גשו לחברת הנגשה ואו לכל מפתח ובקשו שיוסיפו לכם במועד זה הנגשה ואו יבצעו התאמות נדרשות לעמידה בכללי החוק והמשיכו הלאה בחייכם.

    מי אחראי על הנגישות באתר?

    החוק לנגישות על אתר אינטרנט חל עליכם, על בעל העסק. החוק אינו חל על מפתח, מנהל אתר, משווק או כל ספק אחר שמסייע לכם בשיווק און ליין. למעט במקרים בהם נותן שירותים כדוגמת מפתח אתר התחייב לכך בהסכם הפיתוח של האתר והרי שאז אכן אחריות על הנגשת האתר עוברת אליו ובמידה ויהיה תביעה נגדכם תוכלו לצרפו כאחראי על המחדל.

    אמנם צפוי מנותן שירותים, בטח מחברת ניהול אתרים לזהות בחסרונו של רכיב הנגישות. אבל, מאחר ונותני שירות הנם בני אדם ומאחר ואף אחד לא נוגע ברכיב הנגישות ביום יום (סתם כסת"ח חוקי), הרי שבהחלט יכול להיות מצב בו הנגישות לא הותקנה ואו נכבתה ואו אינה ממלאת אחר לשון החוק במאת האחוזים ואף אחד לא ישים לב לכך – גם אתם לא..

    מצד שני, באותה המידה, במידה ותגיעו לבית משפט ותביאו עדות/הצהרה של איש מקצוע שטיפל באתר על כך שהייתה נגישות באתר ומאיזו שהיא סיבה היא כבתה או לא תפקדה כהלכה, כל שופט בר-דעת יוכל לפטור אתכם באזהרה ואו בקנס קטן במיוחד.

    אז למי באים בטענות על חוסר הנגשה?

    לאף אחד. מאחר והחוק מחייב את בעל העסק, בעל העסק אחראי על כך. הדבר דומה לכך שמוכר בחנות עשה פעולה שאינה חוקית אך במידה ויעשה פיקוח, האחריות על הפעולה הלא חוקית תחול דווקא על בעל העסק שאמון על ניהול ופיקוח עובדיו.

    הדרך הכי טובה להתמודד עם חוק ייחודי זה הנו אחת מהשניים:

    1. לקבוע ביומן מועדים לבדוק תקינות נגישות.
    2. לשכור שירותי חברת הנגשה שמספקת גם ביטוח.
    לסיכום,

    לא צריך להתרגש, כן צריך לעמוד בדרישות החוק. זו גם הזדמנות נהדרת לבחון האם אתם צריכים שמישהו ינהל עבורכם את האתר בצורה יותר הדוקה, אולי כבר שווה להשקיע מעט מעבר כדי להבטיח שלא רק תעמדו בדרישות החוק אלא גם תעניקו חוויית רכישה אופטימלית ללקוחות 🙂

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:
    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:
    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:
    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
    זמינות להספקת השירות:
    זמינות לשירות מידית
    שפות בהן השירות מוענק:
    עברית, אנגלית
    ניסיון בהענקת השירות:
    משנת 2008, מעל 15 שנה
    מספר טלפון להזמנת השירות:
    073-3745552
    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:
    Whatsapp - 055-9381228
    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:
    [email protected]
    מינימום התחייבות לקוח לשירות:
    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.
    כתובתנו:
    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
    שירותי ניהול אתרים
    למי מתאים השירות:
    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן