מכירות מוצרים דרך וואטסאפ

ניהול מכירות דרך וואטסאפ – האם ניתן למכור מוצרים בעזרת וואטסאפ + וואטסאפ פיי?

אחד הנושאים החמים ביותר בענף הייטק הנו הרכישה המטורפת לכל הדעות של פייסבוק את אפליקציית המסרים המיידיים וואטסאפ. וואטסאפ נקיה מפרסומות, מה שהופך את ההשקעה בגובה 19 מיליארד דולר למשהו בלתי נתפס. אבל, ככל שהזמן חולף העסקה הופכת להיות ויותר משתלמת עבור הרוכשת – פייסבוק.

זאת מאחר והיא יכולה לאסוף נתונים שונים (לא את תוכן השיחה אך הרבה מסביב לה) אודות המשתמשים וכמובן לבצע תהליכים עתידיים ברשת החברתית הפעילה ביותר בעולם. אבל בשנת 2020 קורה משהו גדול אף יותר. פייסבוק בוחנת אפשרות למכירות ישירות דרך וואטסאפ!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


מכירת מוצרים דרך וואטסאפ

פייסבוק החלה בפיילוט מקומי בהודו בה היא מאפשרת למקומיים לצפות במוצרי מזון מסוגים שונים ולבצע רכישה ישירה של אותן המוצרים דרך האפליקציה. אם כי נכון לשלב זה, התשלום הנו בעת מסירת המוצרים בפועל.

כל מי שעוקב אחרי פייסבוק יודע שפיילוטים אלו כאשר הם מצליחים זוכים לפריסה מהירה בכל העולם וייתכן שכבר תוך חודשים בודדים נראה אפשרויות רכישה בוואטסאפ גם בישראל.

אז איך זה יראה, מה התהליך שוואטסאפ עוברת?

  1. וואטסאפ מציגה התכתבויות בלבד.
  2. וואטסאפ מאפשרת חשבונות עסקיים.
  3. וואטסאפ מאפשרת העלאת סטוריז.
  4. וואטסאפ מאפשרת העלאת קטלוג מוצרים.
  5. וואטסאפ מאפשרת לעסקים למכור מוצרים…

ניתן לראות בבירור רב את הדרך שוואטסאפ עוברת אט אט ובשקט מתחת לפני השטח. מרשת חברתית נטולת ערכים פרסומיים, קצרה הדרך להפיכתה לרשת חברתית מוצפת פרסומים (סמויים) לרכישת מוצרים מסוגים שונים..

החיבור בין וואטסאפ ואינסטגרם

כידוע, וואטסאפ ואינסטגרם משתייכות לאותה הרשת החברתית פייסבוק. ככזו, היא מכירה בנתוני המכירות המדהימים יש לומר שבהפניית לקוחות ממוצרים באינסטגרם הישר למסירת אשראי לרכישה ידנית בוואטסאפ. רבים מהעסקים החדשים צמחו בדיוק בשיטה זו, הפניה של תנועת עוקבים לשיחה מהירה עם איש מכירות בוואטסאפ למכירה מהירה.

לכן, וואטסאפ מתחילה לפרוס את האפשרות של וואטסאפ פיי (WhatsApp Pay). ככל שהרשת החברתית תצליח לצמצם את מרחב החשיבה של המשתמשים למינימום האפשרי כך הכדאיות בפרסום דרכה תעלה ורווחיה יצמחו בהתאמה.

לכן, הצפי לשנת 2020-2021 הנה שהתהליך האיטי יושלם ויראה פחות או יותר כך:

  1. גולש נחשף למודעה בפייסבוק/אינסטגרם.
  2. גולש מופנה למוצר בקטלוג בוואטסאפ.
  3. גולש משלם באמצעות וואטסאפ פיי.

תהליך זה צפוי להימשך מספר שניות בודדות ולכלול 2 קליקים בלבד מצד המשתמשים!

במילים אחרות, עסקים רבים יעדיפו לדלג אפילו על האתר האינטרנט.

במידה ווואטסאפ יכיל כבר את כתובת המגורים למשלוח, הרי שמוכרים שיעשו שימוש בפלטפורמה צפויים לראות גידול של עד 70% במכירות באופן כמעט מידי וזה משנה את חוקי המשחק.

במילים אחרות, בעוד שנה אנו לגמרי נבין את הכדאיות שברכישת וואטסאפ בסכום האסטרונומי ששילמו.

לסיכום,

עדיין אי אפשר למכור מוצרים דרך וואטסאפ באופן טבעי בישראל. עד שזה יקרה מומלץ להשקיע בפיתוח יכולות האתר בכדי שבבוא העת יתאפשר לממשק את המוצרים באתר גם לוואטסאפ כפי שעושים כיום בפייסבוק ובאינסטגרם.

רוצים להיות מוכנים? מעוניינים ליהנות מכך מיד כשזה יתאפשר? השאירו פרטים והצטרפו לקהל הלקוחות של חברת WEmanage כדי להיות מעודכנים תמיד!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *