בינה מלאכותית וקידום אורגני

קידום אורגני (SEO) ובינה מלאכותית (AI) – הילכו שניהם יחדיו?

אחת השאלות המרתקות ביותר שעולות בפורומים של מקדמי אתרים מקצועיים הנה האם בינה מלאכותית תוכל להחליף את אנשי המקצוע בטווח הנראה לעין? זו שאלה שאמורה לעניין כל איש מקצוע אך אנו נשים את הזרקור דווקא על קידום אורגני לאתרי אינטרנט וזאת מאחר וזהו מקצוע מבוקש ופופלרי.

קידום אורגני אנושי מול מכונה

לא מעט עיסוקים נמצאים בסיכון גבוה מההתפתחות המהירה של מכונות לומדות (בינה מלאכותית). כך, נהגים, מזכירות, מוכרים, חלפנים ועוד שלל מקצועות צפויים להיעלם עם צמצום משאבי העיבוד הנדרשים ועם שינויי רגולציה שיאפשרו זאת.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


המקצועות הראשונות להיעלם יהיו אלו שאינם דורשים יצירתיות ותבונה אנושית רבה. השאלה כעת היא האם קידום אורגני לאתרים אף הוא נמצא תחת איום או שמה המקדם האתרים והבינה מלאכותית יעבדו היטב יחד?!

להלן פרקי התוכן במאמר:

  • הקדמה קצרה על הבעייתיות בבינה מלאכותית.
  • הסבר אודות שיטות הקידום האורגני בגוגל.
  • מסקנות מתבקשות.

אנו מקווים שתיהנו מהקריאה. נשמח גם לשמוע את דעתכם בעניין.

אודות בינה מלאכותית והמורכבות שבה:

מכונות לומדות הנם עניין קיים וודאי. למכונה יש יכולת לבצע פעולות חישוב מהירות ובתוך זמן קצר מאלו הנדרשים לאדם ממוצע וזאת תוך שיקלול מספר רב של משתנים בו זמנית. זה מדהים, אבל יש כמה בעיות בבינה מלאכותית:

  1. בינה מלאכותית מתבססת על מידע המוזן והמוגדר למעקב, למידה וחישוב.
  2. בינה מלאכותית אינה יכולה לייצר פתרונות שאינם שחור או לבן (0/1).
  3. בינה מלאכותית דורשת כוח עיבוד רב שעלותו נכון להיום יקרה מעובד אנושי.

בשלב ראשון, יש להבין ששפת מחדש פועלת על כן ולא. כלומר, בכל שלב בחישוב, המכונה נדרשת לבצע החלטה אחת או אפילו מספר החלטות (במחשוב קוואנטי) אשר מתבססות על פלט של כן ולא. כלומר, עדיין חסרים למכונה מנעד רחב של אפשרויות נוספות. להלן דוגמאות:

  • אדם אנושי משקר לעתים בהחלטותיו.
  • אדם אנושי אינו תמיד החלטי בהחלטותיו.
  • אדם אנושי לעתים משנה את דעתו בהמשך.

מכונה, נכון להיום, אינה יכולה לענות בצורה נכונה על מקרים המבוססים על נתונים אלו.

נדגים:

במשחק שחמט, ישנו לוח ועליו כלים ידועים מראש. בכל החלטה יש X אפשרויות אך כולן לוגיות לחלוטין ולכן המחשב ינצח כמעט תמיד את האדם. לעומת זאת, בחיים עצמם, חסרים למכונה פרטי השחקנים (כל יום מצטרפים חדשים), הכלים של השחקנים (כל אחד פועל בשיטה אחרת), סדרי העדיפויות של מנועי החיפוש (עדכונים תכופים ולא ידועים), ובמצב זה, מכונה פשוט אינה יכולה להשלים את משימתה ולתת למנהליה תוצאה החלטית בכן או לא פשוטים והאדם ינצח.

אודות שיטות קידום אורגני בגוגל:

האבסורד הוא שמנועי החיפוש מחזיקים במערכות בינה מלאכותית לשם פעולה הפוכה לגמרי, לזהות מה האדם שמאחורי המכונה רוצה ולהעניק לו את הפיתרון הטוב ביותר. במכונה זו מושקעים מיליונים רבים במחקר ופיתוח (מו”פ) ועדיין מקדמי אתרים אנושיים מצליחים להערים על המכונה ולהציג את הלקוחות שלהם במעלה תוצאות החיפוש גם כשמקום זה אינו מגיע להם…

מקדמי אתרים מפעילים מגוון שיטות לקידום הלקוחות שלהם וזאת בחוסר וודאות מוחלט באשר לפרמטרים הרלוונטיים אשר משוקללים בכל חיפוש וחיפוש מחדש. מעבר לכך, מקדמי אתרים נדרשים להתחרות לא רק על מיקומים במנועי החיפוש אלא גם אל מול יתר המקדמים של המתחרים שלהם וזה הופך את המורכבות שבקידום אורגני לקשה אף יותר.

במילים אחרות, המגרש בו משחקים מרבית מקדמי האתרים אינו מותאם נכון לעת כתיבת שורות אלו למכונה לומדת. ייתכן ויש לא מעט כלים מבוססי בינה מלאכותית אשר יכולים לעזור ואף יעזרו בעתיד למקדמי האתרים אך נכון להיום, אין תחליף ראוי לאדם אנושי במקצוע זה.

מסקנות מתבקשות,

אם נעלה שלב אחד קדימה בערכי מאמר זה, נוכל להבין שכאשר מערכות בינה מלאכותית יעבדו במקום אנשי מקצוע, התחרות תעלה על פסים לוגיים של 0/1 וזה אומר שכל המערכות יוכלו ללמוד האחת את השניה ומערכת הבינה המלאכותית הראשית של גוגל תוכל ללמוד את כולן ולהערים עליהם.

מעבר לכך, בכל מצב אפשרי. עלויות ההפעלה של מערכת בינה מלאכותית עבור מקדם אתרים בודד ואפילו עבור חברה אינם בעלי היתכנות כלכלית (פיתוח, החזקה, מערכות מחשוב מתקדמות) ולכן אין באמת צפי ליצירת כלי מרכזי שנועד להחליף מקדמי אתרים בשלב זה.

לכן, מקדמי אתרים לגמרי צפויים להישאר רלוונטיים גם בעתיד הנראה לעין. סביר להניח שמקדמי אתרים ישתמשו בכלים אלו ואחרים אשר מבוססים על בינה מלאכותית לשם מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה לאתרים ועוד. אבל, את העבודה האנושית של יצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים (בניית קישורים) וכתיבת תכנים הקריאים לבני אדם ולא מכונות עדיין יידרשו לעשות בעצמם.

כלומר, קידום אורגני ובינה מלאכותית בהחלט הולכים יחד אך במתכונת מסוימות בלבד וככלי משלים ולא כתחליף למקדם אתרים מקצועי.

בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *