fbpx

נתחיל ונאמר. זו אסטרטגיית קידום אורגני שנועדה לבעלי חנויות אינטרנטיות וותיקות/יציבות עם רקע ארוך בהצלחות אורגניות. 

קידום אורגני כידוע אינו תהליך שמסתיים אי פעם. תמיד יש מתחרים שמנסים לתפוס את המקום של אלו בשלישיה הראשונה בתוצאות החיפוש. ודווקא בגלל זה, כאשר תופסים מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש ושומרים על יציבות במיקומים אלו, יש צורך לבצר את המעמד ולהמשיך להשקיע כל הזמן. קניבליזציה לתוצאות חיפוש בהחלט עוזרת בכל.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    קניבליזציה לתוצאות חיפוש

    כמה תוצאות חיפוש יש בגוגל? מיליונים. אבל, כמה מהגולשים גוללים ומקליקים על התוצאות במיקומים 5 ומטה?  כמה מהגולשים מדפדפים ומקליקים על תוצאות בדף השני? פחות מ-1%!

    אם בכל זאת נהיה אופטימיים, יש 8 תוצאות חיפוש בעמוד הראשון בגוגל, אלו שמופיעים בהם יזכו ללקוחות כמובן. באסטרטגיה הכוללת קניבליזציה לתוצאות החיפוש, אנחנו לא משאירים מקום למתחרים..

    מה זה בעצם אומר? ובכן, לוקחים את המודל בו השתמשנו לקידום האורגני המקורי שצלח לנו עם האתר הראשי ומשכפלים אותו על כמה חנויות נוספות עם אותן המוצרים, עם אותן המחירים, עם ערכים זהים כך שזוכים לאחר תקופה לעוד ועוד תנועה אורגנית איכותית.

    קניבליזציה לתוצאות חיפוש מושגת כאשר אנו מצליחים להתברג עם למעלה מ-3 אתרים שונים בעמוד הראשון של המוצרים שאנו שואפים לקדם. בעצם, אנחנו מתחרים עם עצמנו על המיקומים הראשונים ומבטיחים שהלקוחות יבחרו בין אתר שלנו לאתר שלנו..

    במידה ואתם מציעים מוצרי נישה. כלומר, מוצרים ייחודיים שאין להרבה מתחרים, אתם מרוויחים מעבר לדחיקת המתחרים אחורה גם אפשרות לקבוע מחירי שוק. הם יבדקו את האתרים הראשונים וישתכנעו שהמחיר שאתם דורשים הוא הוא מחיר השוק ומשלמים כל סכום הגיוני שמבקש – מגדיל רווחיות.

    איך משתלטים על תוצאות החיפוש בגוגל?

    זה נושא מאוד מורכב. אבל ככלל עושים דרך כפולה ומשולשת בראי של קידום אורגני אך לא של ניהול החנות בפועל.

    זה נראה פחות או יותר כך:

    1. רוכשים דומיין נוסף – עדיף דומיין עם וותק בקטגוריה שלנו.
    2. משכפלים אתר – יוצרים העתק מדויק של החנות האינטרנטית שלנו.
    3. מבצעים מניפולציות תוכן – בעזרת חיפוש והחלפה יוצרים 30% שינוי בתוכן.
    4. *מבצעים סנכרון – מתקינים רכיב סנכרון מוצרים + מחיר + מלאי לאתרי המשנה.
    5. מקדמים אורגנית – מבצעים את הפעילות האורגנית שעובדת לנו.

    זה נשמע פשוט אך זהו תהליך מורכב למדי (למתקדמים). עשינו זאת לכמה לקוחות בהצלחה רבה אבל זה דרש מכלל הלקוחות הללו סבלנות רבה ואמון בשיטה.

    *תלוי מערכת, יש מערכות שקל מאוד לבצע זאת, ויש מערכות שזה כמעט בלתי אפשרי (קוד סגור).

    אין באסטרטגיה זו סיכונים?

    ברור שיש! קידום אורגני דורש תשומת לב וערך ללקוחות. לפעמים בלי כוונה אפשר לגרום לכך שהאתר הראשון והחשוב ביותר יפגע וזאת מאחר וגוגל מזהה תוכן כפול וממעיט בערכו באופן רוחבי ברשת.

    במידה והולכים על מהלך כזה, רצוי לקחת נשימה עמוקה ולצלול לעבודה קשה ביצירת שינויים רבים ככל האפשר בין האתרים. כמו כן, מומלץ ליצור מיקוד ובידול בין האתרים כך שכן יהיה גם ערך אמיתי לכל אתר בפני עצמו.

    לסיכום

    אם אתם רוצים לעלות שלב אחד קדימה, לקדם את החנות האינטרנטית לרמה הבאה, אתם צריכים חברת ניהול אתרים לצדכם. מנהל אתר צמוד ידע לבצע את כל הפעולות התפעוליות כמו גם את הפעולות השיווקיות שיאפשרו לכם לקחת את החנות האינטרנטית למקומות שלא ציפיתם.

    פנו אלינו, נשמח לספר לכם יותר 😉

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן