fbpx

יש לכם אתר אינטרנט וכולם אומרים לכם שאתם צריכים "שירותי קידום אתרים" ואין לכם מושג מה זה בעצם אומר? אתם מבינים שאתם צריכים להשקיע כסף על קידום האתר אבל רוצים להבין גם מה זה בדיוק אומר – מה אתם מקבלים?! מאמר זה עבורכם!

הבהרה: כותרת המאמר הנה טייק-אוף מסדרת ספרים מעולה בשפה האנגלית "for dummies ____"

מדריך קידום אתרים לאנשים פשוטים

כאשר מקדם אתרים מקצועי מנסה להסביר מה הוא עושה, על הלקוח להגיע עם לא מעט ידע מקדים בכדי להבין על מה לעזעזל הוא מדבר.. הרבה מן הביטויים בהם ישתמש המקדם לקוחים משפות אחרות ומעולמות תוכן שהלקוח פשוט לא מכיר. כתוצאה מכך, רבים לא מבינים מה בדיוק השירות שמתקבל ואנו כאן כדי לפשט את הנושא עבורכם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי להסביר מה זה קידום אתרים, עלינו לחזור כמה שנים אחורה בזמן ולהיזכר בשיטות השיווק של פעם, אחת הדרכים הנפוצות לשיווק העסק היה דרך ספרי טלפונים ומקומונים אשר הכילו אזור ייעודי לאנשי מקצוע ועסקים וכולם ידעו לפנות לאותם איזורים לפניה לאותם עסקים.

    בספר טלפונים ממוצע היו 2 דרכים לשיווק:

    1. באמצעות פרסומות – אזור פרסומי בין דפי הספר הטלפוני.
    2. באמצעות טריקים – קריאה לעסק בשם שיופיע בראש התוצאות כאשר מחפשים בו.

    ספר הטלפונים כלל חלוקה לפי קטגוריות של עסקים ולאחר מכן התוצאות היו מסודרות לפי סדר האותיות בכדי להקל על הניווט של המשתמשים. עסקים חכמים קראו לעצמם "א. א. שם עסק" כך הם הבטיחו שתמיד כשמחפשים את התחום שלהם, הם יופיעו ראשונים..

    • לשיטה זו קוראים – שיווק אורגני/טבעי.

    כמו כן, אלו שבחרו גם לשלם כסף ולפרסם יכלו לעשות זאת בספר הטלפונים השכונתי וכך בעצם לזכות לחשיפה קבועה לאורך כל השנה מצד הלקוחות הרלוונטיים ביותר. כותב מאמר זה זוכר שתמיד בעמוד הראשון של הספר טלפונים היה את חנות הפיצה שבאמת הצליחה בצורה יוצאת מגדר הרגיל..

    • לשיטה זו קוראים – שיווק ממומן/מלאכותי

    מנועי החיפוש הנם ספרי הטלפונים החדשים!

    תתפלאו, אבל כל התחום שנקרא "קידום אתרים" הנו בדיוק כפי שהיה בעבר. בפועל, מנועי החיפוש משמשים כספרי טלפונים לכל דבר ועניין. ההבדל היחיד בין ספר טלפונים ישן וטוב ובין מנועי החיפוש החדשים הנו בכך שהתחרות על לבם של הגולשים הנה בפריסה ארצית ואף עולמית ולא שכונתית כפי שהיה בעבר.

    מאחר והתחרות גדלה משמעותית המשימה שבעבר הייתה פשוטה למדי, הופכת לקלה הרבה יותר ודורשת ממקדם האתרים להפעיל לא מעט יצירתיות בכדי להבטיח שגם היום, בעידן החדש, הלקוחות הרלוונטיים יפגשו בעסק שלכם ראשון בתוצאות החיפוש.

    איך זה בפועל עובד?

    כמו בעבר, גם כיום יש 2 שיטות שיווק:

    1. השיטה האורגנית לקידום אתרים:

    בשיטה זו, מקדם האתרים עובד קשה על התוכן של האתר בכדי שהאלגוריתם (המחשבון שמסדר את התוצאות) יעדיף את האתר שלכם על פני האתרים של המתחרים באזורים ובתחומי העיסוק הרלוונטיים לעסק שלכם.

    המקדם האתרים יעשה את אותן מניפולציות שעשינו בעבר רק בצורה "חכמה" יותר. הוא ישתמש רבות במונחים שאותם הגולשים מחפשים כמו גם יקשר בין הקטגוריה המקצועית ובין המיקום של העסק כדי שהפניה תהיה לאנשים הנכונים.

    מאחר ואין מהדורה שנתית, העבודה בפועל על קידום אורגני לאתר אינטרנט לא נגמרת לעולם. כלומר, אם אתם מצליחים להתברג לראש תוצאות החיפוש, הרי שעדיין עליכם לשמור על המיקום שלכם בכדי לא לאפשר למתחרה לעקוף אתכם.

    2. השיטה הממומנת לקידום אתרים:

    בשיטה זו, משלמים בעצם על פרסומות מסוגים שונים שיופיעו כאשר משתמשים יחפשו את שם העסק או נושאים הקשורים לקטגוריה של העסק.

    יש לא מעט שיטות שונות להציג את המודעות אך בכולן המטרה זהה, לגרום למתעניינים בשירות של העסק להרים את הטלפון ולחייג ואו להשאיר פניה דרך טופס יצירת הקשר באתר האינטרנט.

    האם באמת חייבים לקדם את האתר?

    לצערנו כן. כל עסק חייב להשקיע בשיווק. בעבר השיווק היה קל וזול למדי. כיום השיווק מורכב ומעייף במיוחד. אבל עצם העובדה שזה יותר קשה אינה אומרת שאנו מרימים ידיים אלא אנו נדרש לפנות לאיש מקצוע שיעשה זאת עבורנו.

    בשונה מבעבר, כיום מומלץ להשקיע בקידום אורגני ובקידום ממומן גם יחד. על אף העלויות הגבוהות שבדבר, אם רוצים לגדול ולהגיע ללקוחות נוספים, אין מנוס משיווק, שיווק, שיווק!

    יש לכם עוד שאלות על איך עובד קידום אתרים? רוצים שנכתוב מדריך על איך עובד האלגוריתם של גוגל? השאירו לנו תגובה או חייגו אלינו ונשמח לענות על כל שאלה! בהצלחה :))

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן