fbpx

מנהלים סטראטאפ? מעריכים אותך! לרוץ בקצב שאתם צריכים, זה כמעט לא אנושי. אנחנו יודעים מה זה אומר לצאת למלחמה בכל יום ולפעול בזירה רחבה עם מתחרים רבים על תשומת לבם של המשקיעים ושל הלקוחות.

בין כל העיסוקים החשובים, יש צורך למצוא זמן יקר לתפעל את האתר ולהציג החוצה את כל הפעילויות החיוניות הן ברמת השיווק והן ברמת המיתוג מעסיק. אבל מי אחראי על זה? מי לוקח אחריות על הנראות של העסק? במאמר זה ננסה להסביר מה המהות של ניהול אתר אינטרנט לסטארטאפ ומה ניתן ורצוי לעשות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניהול אתרים לסטארטאפים

    לכל סטארטאפ, מוצר. חלק מציעים מוצר להתקנה, חלק מציעים מוצר כשירות, אבל כולם מציעים בסופו של דבר, מוצר.

    כלומר, המסר העיקרי והחשוב ביותר באתרי סטארטאפים הנו כמובן:

    1. מה המוצר?
    2. למי המוצר פונה?
    3. למה המוצר עדיף?
    4. כמה עולה המוצר?
    5. מי ממליץ על המוצר?

    בכל אחד מהתשובות על שאלות אלו, עלינו לעדכן את התוכן בתדירות רבה בכל רגע שפיצ'ר חדש יוצא לאור, בכל פעם שיש עוד המלצה/לקוח ואו סיקור אודות המוצר והחברה.

    מאחר וסטארטאפים פונים לכל העולם, כלומר במגוון שפות למספר רב של ארגונים וחברות, יש לחלק מהסטארטאפים מנהל אתרים מקצועי בתוך הארגון. מישהו שעבודתו היחידה לנהל את האתר ולשקף החוצה את הפעילות בתוך הסטארטאפ.

    מצד שני, יש גם לא מעט סטארטאפים שפועלים במתכונת רזה (lean startup) וצריכים את הכח אדם שלהם לפיתוחים החשובים באמת ולא על האתר והתדמית שלהם.

    מה התפקיד של מנהל אתרים מקצועי?

    מנהל אתר אינטרנט של חברת סטארט-אפ צריך להיות הפנים של הארגון. כלומר, עליו להיות בקשר עם ראשי מחלקות, מנהלי מוצרים ולדעת איפה כל דבר עומד, איזה תכנים יש להכין לקראת השקות של יכולות חדשות וכן כמובן להכין עוד ועוד עמודי נחיתה לביצוע בחינות A/B testing כדי לשפר את תוצאות השיווק יחד עם מחלקות השיווק ובהתאם לשווקים השונים.

    מעבר לכך, מנהל אתרים מקצועי שפועל אל מול חברת. סטארטאפ יידרש לתפעל את אתר האינטרנט לוודא שהוא ר מאובטח, פועל מהר וכמובן מעודכן בקוד העדכני ביותר ועוד ועוד..

    בחברות סטארט-אפ מוטי יצירת קשר להצטרפות ואו בחברות עם הרשמה עצמאית לשירות, יש לבצע בדיקת QA תקופתיות בתדירות גבוהה למדי בכדי לוודא שלא מאבדים לקוחות כתוצאה מכשל טכני מיותר ואו בעיות תקשורת (דוא"ל).

    האם להוציא את ניהול האתר לחברה חיצונית?

    התשובה כמובן מורכבת. יש כל כך הרבה משתנים שיכולים להשפיע על התשובה לשאלה זו, אבל יש כמה כללי אצבע למקרים בהם אפשר להוציא את ניהול האתר לספק חיצוני:

    • המוצר פשוט לתיאור/שיווק.
    • הארגון קטן ומסונכרן כל הזמן.
    • השינויים לא תכופים מידי.
    • אין רצון להתעסק בבאגים.
    • הארגון מחזיק בלקוחות יציבים.

    ככל שהמוצר פשוט יותר, ככל שהארגון קטן יותר, ככל שהשינויים אינם דרמטיים/מורכבים מידי, הרי שעדיף להוציא את ניהול האתר לחברת ניהול אתרים כדוגמתנו.

    מצד שני, לא באמת ניתן להוציא ניהול אתר של חברת סייבר ואו חברת בינה מלאכותית לידיים של מנהל אתרים מקצועי ככל שיהיה אם הוא לא מבין את המהות של החברה.

    אלא אם כן, מדובר בחברה יציבה עם לקוחות רבים אשר אינה נשענת רק על האתר אינטרנט אלא בעיקר על ניסיון, קשרים ובדרך כלל מדובר בחברות בהם יש גם מעט שינויים מידי חודש ואז בהחלט ניתן ואפשרי לייצא בכל זאת את הניהול למיקור חוץ.

    לסיכום,

    אם אתם אמונים על האתר בחברה שלכם ואתם מרגישים שזה נופל בין הכסאות והאתר לא מציג אתכם נאמנה, הגיע הזמן לשכור מנהל אתרים מקצועי כעובד מן המניין בתוך הארגון ואו לפנות אלינו לשם שכירת מנהל אתרים במיקור חוץ שידאג לכם במקומכם.

    בהצלחה 🙂

     

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן