fbpx

בעולם אידיאלי, אין טוב יותר מפרילנסר שנותן את הנשמה ונלחם על הכנסתו בכדי לשווק את העסק שלכם. בפועל, הניסיון מראה שכמעט תמיד, מי שמעולה בגוגל מזייף קשות בפייסבוק ומי שמדהים בפייסבוק לא באמת מבין את גוגל.

הסיפור מסתכם בכך שמדובר בשני סוגי אישיות. במנועי החיפוש ובגוגל בפרט יש צורך בידע טכני מעמיק לצד מתודות עבודה עם חזרתיות גבוהה ואילו ברשתות החברתיות יש צורך בידע פסיכולוגי/אנושי מגוון לצד יכולת לגוון כל הזמן. אם תרצו, מדובר בסוגים שונים לחלוטין של אנשים. 

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הכל כמובן בסדר כאשר משווקים רק בפייסבוק או רק בגוגל. אבל מה קורה כאשר בוחרים לשווק בכל הזירות? איך יוצרים סינרגיה מלאה בין סוגי השיווק השונים? על כך בדיוק נרחיב במאמר זה.

    שיווק סינרגי בגוגל ובפייסבוק

    כאשר רוצים שיווק חוצה פלטפורמות. כלומר, שיווק שפונה לקהלי היעד בכל מקום אליו יפנו כולל פרינט, טלויזיה, שלטי חוצות ועוד הרי שהולכים לחברת פרסום שתבצע את המחקר, הסטודיו, הרכש מדיה ועוד..

    כאשר רוצים שיווק חוצה פלטפורמות באינטרנט בלבד, פונים לרוב לסוכנויות דיגיטל אשר כוללות מחלקות ייעודיות שונות עבור כל פלטפורמה. כך בעצם מחלקת גוגל ורשתות תוכן מורכבת מאנשים טכניים ואילו מחלקת פייסבוק ויתר הרשתות החברתיות מורכבת מאנשים יצירתיים.

    ההיגיון אומר שהמחלקות הללו מנהלות שיח ביניהם. הרי מה יותר הגיוני מכך שהם יחלקו מידע? מה יותר הגיוני מכך שהם יזינו זה את זה ויחד ישיגו תוצאות טובות בהרבה? אבל בשטח, ברוב המקרים יש נתק!

    גורם מתאם לשיווק סינרגי מלא

    בעלי ניסיון יודעים שביותר מידי מקרים כסף יורד לטמיון כתוצאה מקצרים בתקשורת בין מחלקות השיווק ובין סוכנות הדיגיטל והלקוח. התסכול גדל כאשר מבינים את מידת הפוטנציאל שיש בבקשה לגורם מטפל שיהוו אחראי סינרגיה בין המחלקות.

    כחברת ניהול אתרים, אנו מוצאים את עצמנו לא פעם בדיוק בתפקיד זה. אנחנו מהווים גורם המתווך בין בעל העסק לסוכנות ובין בעל העסק ומחלקות השיווק כל אחת לחוד.

    מה אנחנו עושים? ובכן, הכל. אנחנו בעצם תופסים את האחריות על האתר ומודדים כל הזמן את הביצועים כמו גם את המגמות שאליהם האתר הולך. אנחנו מקדמים ומאפשרים דיאלוג פתוח עם הרבה פחות אי הבנות כמו גם דואגים להחליק מהמורות ולאפשר לאנשי המקצוע לשווק במקום להתעסק באתר עצמו.

    מה התוצאה? סינרגיה! כולם מדברים עם כולם. כולם יודעים אילו יעדים אנו רוצים להשיג. כולם יודעים שיש עליהם עין צופיה ומדווחת שדורשת מהם את המירב כל הזמן. כמובן שהכל נראה אחרת לחלוטין מכל מה שהכרתם!

    כמה עולה לנהל קמפיין סינרגי?

    קמפיין סינרגי עולה בגדול אותו דבר כמו קמפיין רגיל + עלות הגורם המרכז, מנהל אתר לדוגמה יעלה תוספת של כמה אלפי שקלים.

    המפתיע הוא שהמחיר דווקא לא רלוונטי. מה שרלוונטי הנו בעיקר יחסי האנוש של מנהל האתר/הגורם המרכז.

    כדי שזה יעבוד כמו שצריך, צריך לעבוד עם אנשי המקצוע באמצעות חיזוקים ולא ביקורות. גורם מרכז מקצועי ידע להחמיא כל הזמן, לדחוף את הצוות לקצה ולפרגן להם על כך בכל עת. ולכל בדיוק שווה להקצות סכום נוסף שיאפשר לגרות ולתגמל את הצוות המבצע.

    לסיכום,

    אנשי המקצוע הטובים ביותר נשחקים מידי פעם. גם אנשי המקצוע מעולים צריכים דחיפה קטנה פה ושם. אם לכם אין זמן לרכז את הצוות ולשבת להם על הזנב (בצורה נכונה/נחמדה) הרי שאנו ממליצים גם לכם לשכור מנהל אתרים מרכז שיעזור לכם להשיג הרבה יותר!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן