fbpx

טיקטוק. זהו השם החם ביותר כיום בעולם הפרסום! למה? ובכן, גוגל מוגבל מאחר וניתן לפרסם רק למי שחיפש את מה שיש לנו להציע (ניתן לפרסם גם רוחבי, אבל זה לא באמת עובד הכי טוב בעולם), פייסבוק ואינסטגרם הפכו ליקרים מידי והולכים ומתייקרים על בסיס כמעט יומיומי כמו גם החוקים משתנים כל הזמן וכבר נמאס להתמודד עם חוסר השליטה בפלטפורמות.

טיקטוק מצד שני נותנת לנו את כל היכולות שאנחנו צריכים בכדי להגיע לקהלי היעד שלנו וזאת כמעט ללא מגבלות ותוך כדי מתן עלויות פרסום נוחות למדי. התוצאה כמובן טובה בהרבה מיתר הפלטפורמות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    פרסום בטיקטוק – למה?

    כשחושבים על טיקטוק (TIKTOK) מדמיינים ילדים קטנים צופים בסרטונים. וזה נכון במידה מסוימת, רוב יוצרי התוכן בפלטפורמה הנם בסך הכל ילדים ונערים. אבל, בשנים האחרונות נכנסו לפלטפורמה לא מעט מבוגרים מקטגוריות מגוונות כולל עורכי דין, מנטורים, שמאים, רואי חשבון ומגוון מקצועות חופשיים נוספים שלא היינו מדמיינים שנראה שם.

    מה שקורה בפועל הנו שהצד היצרני של הפלטפורמה, הנו בהחלט צעיר למדי. מצד שני, הצד הצופה בפלטפורמה מגוון הרבה יותר. מספר רב של מבוגרים, כן, גם בני 30,40,50 נמצאים שם כצופים פאסיביים שפשוט נהנים מהבידור המהיר והאטרקטיבי במהלך הפרסומות בטלוויזיה או בהמתנה/זמנים מתים שבהם רוצים למלא את החלל מרענן שלא דורש מאמץ רב..

    גם כותב שורות אלו, שאינו פעיל בפייסבוק ובאינסטגרם (למעט לצורכי עבודה) מוצא עצמו מבלה שעה ביום במהלך החדשות מדפדף להנאתו בטיקטוק, זה כיף ולגמרי מגניב שהוא לומד אותי ומציע בין היתר טיפים כלכליים, אנשי מקצוע ועוד מגוון תכנים שאינם פונים כלל לצעירים.

    אז כן, טיקטוק לגמרי פונה גם לקהל המבוגר ואנחנו רוצים להיות שם!

    למי כדאי לפרסם בטיקטוק?

    כל שיווק B2C הולך חזק מאוד בטיקטוק, זה יכול להיות אופנה, אקססוריז, תכשיטים, גאדג'טים ובעצם כל מוצר צריכה נוסף, אתם לא תאמינו כמה גולשים יכנסו לאתר שלכם כתוצאה מהשיווק בטיקטוק, מה שמפתיע באמת, זה מתאים גם לשיווק B2B. כן, ניסינו! אנחנו פנינו לבעלי עסקים והם אכן פנו בהמוניהם דרך טופס הלידים של טיקטוק וזה עבד נפלא!

    כלומר, אם הלקוחות שלכם פעילים בטיקטוק, אם ללקוחות שלכם יש דופק והם אוהבים בידור מפעם לפעם, אתם לגמרי תוכלו לראות תוצאות מעולות בפרסום בטיקטוק ובטח ובטח אם תטמיעו את הפיקסל נכון ותשתפו מידע מהאתר לתוך הפלטפורמה.

    מה המורכבות בפרסום בטיקטוק?

    טיקטוק הנה פלטפורמה מהירה. כלומר, יש לנו בערך 2-3 שניות להציג את המוצר ואו השירות שלכם ואם לא תפסתם את הלקוח בזמן, הוא המשיך הלאה. כמו כן, מדובר בפלטפורמה היפראקטיבית, כלומר – אי אפשר להעביר מסר מעמיק ואו תוכן מורכב מידי בטקסט, הכל צריך להתבצע בכותרות, במשפטי מחץ, בנקודות קצרות.

    על כל זאת, יש לבצע זאת באמצעות וידאו. כלומר, יש להפיק סדרת סרטוני וידאו מותאמים (15-20 שניות) אשר בהם המסרים עוברים במדויק יחד עם הפניה לאתר ואו טופס לידים פנימי במידה ואתם מספקים שירות.

    לאיזה תוצאות לצפות בפרסום בטיקטוק?

    זו שאלה רוחבית, קשה לענות עליה במדויק. אך ניתן כן לענות עליה בכמה השוואות לרשתות חברתיות אחרות:

    • איכות לידים/תנועה – זהה לזו בפייסבוק ואינסטגרם.
    • היקף רכישות – זהה לזו בפייסבוק ואינסטגרם.
    • עלות – בערך 1/3 מזו של פייסבוק ואינסטגרם
    • תוצאה: בערך פי 3 באותו עלות ממש!

    בכל הפלטפורמות אנחנו "נדחפים" ללקוחות שלנו לפיד ו"מפריעים" להם עם הצעה שלא בטוח שהם רוצים. לכן, אין באמת הבדל בין אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק, ההבדלים נעוצים בעיקר בטרגוט (הגדרת קהלי יעד לחשיפה) שבהם בעבר היו לנו יכולות מתקדמות למדי בפייסבוק ואינסטגרם אך בשנה החולפת הם צומצמו כל כך שהם לא טובים יותר מאלו של טיקטוק הצעירה יותר.

    ההבדל המשמעותי כאמור הנו במחיר. אם יש לנו תקציב מוגבל של לדוגמה 2,000 ש"ח לחודש וקיבלנו כתוצאה משיווק זה 8,000 ש"ח בפייסבוק ואינסטגרם, ניתן לצפות להחזר פי 3 של כ- 24,000 בטיקטוק (כמובן הערכה בלבד).

    אבל, יש אבל. בטיקטוק יש לצרף עלויות הפקה של וידאו קצרים שאינם נכללים בתקציב השיווק. כמובן שאם אתם כבר מפיקים וידאו לפייסבוק ואינסטגרם, אין הבדל גם בנושא זה.

    אז מה אתם חושבים? התנסתם כבר בפרסום בטיקטוק?

    רוצים לנסות? פנו אלינו ונשמח לעזור גם לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן