קישור מאמר: מה הדרך הנכונה להשתמש בכתובת URL בתכני האתר?

בין אם אתם מנהלים עמודים באתר ובין אם אתם מנהלים מאמרים באתר, בוודאי שמתם לב שיש לכם יכולת לשלוט במבנה ובתוכן הקישור כך שהוא יהווה ערך נוסף לתוכן העמוד. יש למבנה הקישור משמעות מסוימת בראי של קידום אורגני אך זאת כאשר עושים בו שימוש נכון ועל כך במאמר זה.

מבנה קישור לתוכן

לשם מאמר זה, אנו ניקח לדוגמה בעל אתר שכותב מאמר בבלוג של האתר. מטרת המאמר תהיה להציע ידע לציבור הרחב, להוכיח שהאתר מעניק שירותים רלוונטיים כאשר לבסוף, התקווה היא שהגולשים ישתכנעו שכדאי לפנות ולהיעזר בשירותי הכותב/החברה.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


כאשר כותב המאמר מחליט על נושא רלוונטי ביכולתו לבחור במספר אפשרויות מבנה לקישור העמוד:

  • מבנה פשוט – ערך מספרי לאחר כתובת האתר.
  • מבנה יומן – ערך תאריך מועד פרסום המאמר באתר.
  • מבנה יומן מורחב – ערך תאריך עם שנת הפרסום של המאמר.
  • מבנה טקסט ומספר – ערך מספרי המלווה בערך טקסט נוסף.
  • מבנה מותאם – ערך מותאם אישית לכל מאמר ומאמר (טקסט בלבד).

מעבר לאפשרויות אלו, ביכולתו של כותב המאמר לבחור גם את אורך הקישור על ידי ההחלטה הבאה:

  • קישור מלא – קישור המכיל את ההיררכיה של האתר (קטגוריה, תגית).
  • קישור קצר – קישור שמכיל רק את הערך הרצוי לעמוד.

לבסוף, כותב התוכן יכול לבחור בין שימוש בשפות שונות:

  • קישור בעברית – בעל ערך קידומי אך הופך לארוך במיוחד בהעתקה והדבקה.
  • קישור באנגלית – קצר יותר בהעתקה והדבקה אך נטול ערך קידומי.

אז מה עליו לעשות?!

איך להשתמש במבנה URL לתוכן האתר?

אז הבנתם שיש לא מעט אפשרויות לאופן ניהול הקישורים באתר. איך מחליטים בנושא זה?

יש לנו כמה כללים שיעזרו לכם בבחירת מבנה הקישור:

  1. לשפה אין משמעות – גוגל תרגום מאפשר לגוגל להבין קישור בכל שפה אפשרית.
  2. לאורך אין משמעות – אמנם קישור ארוך פחות יפה, אך בפועל זה לא ישפיע על ביצועי העמוד.

לאחר שאנו מבינים כללים אלו, עדיין עלינו להתייחס ליתר המשתנים:

בחירת מבנה URL לתוכן האתר:

כאשר אנו בוחרים במבנה הקישורים באתר אינטרנט, עלינו לחשוב על התכנים שיפורסמו בו ולשקף את התוכן גם בקישור. להלן מספר דוגמאות:

  • אתר המציג אירועים – ערכים שש להם תוקף תאריך יתאימו למבנה קישור הכולל תאריך.
  • אתר המציג תכנים רבים – פורטלים יידרשו לערך מספרי ואו ערך מספרי עם תוכן.
  • אתר המציג תכנים מעטים – אתרים ובלוגים קטנים יעדיפו קישור מותאם וקצר.

הקישור חייב להעניק ערך כלשהו לגולש בכדי שיהיה לו ערך לקידום אורגני. כלומר, אם אנו מפרסמים אירוע ומציגים כבר בקישור את הערך הרלוונטי שלו (תאריך האירוע ואו פרסום האירוע) הרי שהגולש נהנה מכך וכך גם מנועי החיפוש. מצד שני, אתרים קטנים שאינם נדרשים לתאריך יוכלו להיעזר בערך בעל משמעות קידומית יעדיפו זאת על פני תאריך. לבסוף, אתרים גדולים יידרשו לשילוב של ערך מספרי כדי להתמודד עם מספר רב של מאמרים בנושאים דומים ואף זהים מאחר ואין אפשרות לחזור על אותו הקישור מספר פעמים באתר..

בחירת מבנה היררכיה ב-URL בתכני האתר:

במידה ואתם משייכים מאמר ואו עמוד לקטגוריה, תגית או עמוד אב ביכולתכם להציג זאת גם במבנה הקישור של העמוד. הערך בכך הנו שאנו מספרים למנוע החיפוש שעמוד ואו מאמר זה אינם העיקר אלא תת נושא של עמוד אחר באתר. אבל, במקרים בהם יש באתר ערכי ניווט נוחים ואפילו פירורי לחם (מיקום הגולש באתר על פני ההיררכיה), הרי שאפשר לוותר על הקישור הארוך לטובת קיצור הקישור ושימת דגש רב יותר על הערך הקידומי המופיע בו.

לסיכום,

יש משמעות מסוימת למבנה הקישור ותכנו. אבל, אם להיות כנים. מדובר בערך שולי לחלוטין ביחס לחוויית השימוש באתר ולאיכות התוכן שמופיע בעמוד עבור הגולש. כלומר, השקעה יתרה במבנה קישורים ומאפייניהם לא צפוי להחזיר את ההשקעה ולכן מומלץ לתעדף את ההשקעה בנושאים אחרים. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *