fbpx

מבצע צבאי או מלחמה, זה לא דבר נעים. הציבור ברובו חשוף לחדשות רעות, הציבור ברובו נמצא בקרבת מרחב מוגן/ממ"ד/מקלט, וזה הזמן שכולנו מתאחדים יחד נגד אויבנו. אבל, לבעלי עסקים קטנים ובינוניים יש מלחמה נוספת להילחם בה – על ההישרדות הכלכלית שלהם. 

מאחר ועל כל אב משפחה, על כל מפרנסה לדאוג גם לביתו, רבים שואלים מה לעשות בזמן מלחמה/מבצע צבאי, האם להמשיך לשווק ולפרסם כרגיל? האם בזמן זה להוריד את הפרסום לגמרי ולחכות לגמר המלחמה? האם בכלל ראוי ולגיטימי לשווק בזמן שרבים סובלים ונאנקים תחת טילים? אלו שאלות קשות עליהן אין תשובה חד משמעית כמובן. אנחנו ננסה לסקור את סוגי השיווק ואיך להתייחס אליהן בכל זאת!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    שיווק ברשת – בזמן מלחמה/מבצע צבאי

    בתחילתו של כל מבצע צבאי ואו מלחמה יש מספר ימי הלם. בימים אלו, רוב בעלי העסקים, קטנים כגדולים נוטים לפעול בצורה פחות רציונלית ולהקפיא במידי את כלל מאמצע השיווק. לעתים קרובות אף בצדק, הרי איש המקצוע אינו יכול לרדת לשטח, אנשי השיווק לא יכולים להיפגש עם לקוחות, מתעניינים לא במצב רוח להתקדם בעת הזו וכן האלה..

    לאחר זמן מה, כולם מתעשתים ומבינים שהם במלחמה על הבית העסקי שלהם, אין להם פריווילגיה לא לשווק ולא לנהל את העסק גם בזמנים קשים מאין אלו. והם בוחנים מה ניתן לעשות ומה פחות. אנו כעת נציג את החלוקה שנכונה בעינינו לזמנים אלו.

    שיווק אקטיבי בזמן מלחמה

    שיווק אקטיבי, כלומר להציע הצעות למשתמשים שלא ביקשו לראות את המוצר/שירות שלכם הנו מורכב עד בלתי אפשרי בזמני משבר. אולי יהיו מי שמעוניין בכך אבל אתם תפגשו הרבה אנשים מאוד לא שמחים לראות פרסום בעת הזו בדרך.

    יתרה מכך, גם אלו שצריכים ורוצים בשירות שלכם לא בהכרח מוכנים להתקדם בעת הזו ויחכו עד לתום המלחמה/המבצע ועם הזמן הרב עד לנקודת זמן זו הם יתקררו וכבר יהפכו ללא רלוונטיים.

    לכן, אלא אם יש לכם קמפיין מאוד ממוקד ושעונה על צרכי הציבור בעת הזו – מומלץ לא לפרסם בערוצים אקטיביים.

    דוגמאות לערוצים אקטיביים:

    • שיווק בפייסבוק
    • שיווק באינסטגרם
    • שיווק בטיקטוק
    • שיווק טאבולה
    • שיווק באווטבריין

    שיווק פסיבי בזמן מלחמה

    שיווק פסיבי, כלומר להציע הצעות למשתמשים שביצעו פעולות אקטיביות כדי לחפש אתכם ואת מה שיש לכם להציע זה כבר סיפור אחר לגמרי – גם בזמני משבר. זאת בעיקר מאחר והשיווק שלנו מראש אינו מופיע למי שאינו נדרש ואו רוצה בכך.

    יתרה מכך, במקרים רבים השיווק עולה ויורד בהתאם לביצועי השוק. כלומר, גם אם יש לכם תקציב של 1,000 ש"ח ליום עבור שיווק, ייתכן מאוד והניצול של התקציב יצנח בהתחלה לעשרות שקלים בודדים ולאט לאט יתייצב ויתחיל לעלות אט אט חזרה לניצול מקסימלי תוך כדי שהסנטימנט הציבורי משתנה והצבע חוזר ללחיים.

    נדבך נוסף של שיווק פסיבי הנו זה של הקידום האורגני. שיווק ארוך טווח אשר מתורגם למכירות רק חודשים רבים לאחר מכן. אין באמת משמעות אם ממשיכים קידום מסוג זה בזמן מלחמה/מבצע צבאי ואו אם מקפיאים ולכן רצוי להמשיך מאמצים אלו

    דוגמאות לערוצים פסיביים:

    • שיווק ממומן בגוגל חיפוש
    • שיווק ממומן בגוגל קניות
    • קידום אורגני באתר

    כל האמור, אינו בהכרח עונה על השאלה הבאה:

    האם כלכלי לשווק בעת מבצע/מלחמה?

    כן. דווקא כשכולם בפאניקה, לחוצים, התחרות יורדת, הכדאיות הכלכלית בשיווק עולה. אבל, בין כדאיות בשיווק למוסריות בשיווק יש פער משמעותי. עליכם לבחון טוב טוב שאתם אכן משווקים לקהל יעד שרוצה בכך ולא חלילה משווקים מבלי להתחשב ברגשות הציבור.

    ברוב המקרים, עם התפרצות מבצע צבאי או מלחמה, אנחנו ממליצים ללקוחות שלנו להוריד הילוך בשיווק ברשתות החברתיות אך להשאיר את השיווק במנועי החיפוש (גוגל) כפי שהם למרות שאולי יהיו מספר ימים של כדאיות כלכלית נמוכה – בין היתר כדי לשמר את הדאטא שנצברה על ידי האלגוריתם של גוגל שאינו מיודע על כך שכעת מתחוללת מלחמה בחוץ..

    הכי חשוב – לשמור על הבריאות הנפשית והפיזית. להישמע להנחיות פיקוד העורף ואנשי המקצוע! – נעבור גם את זה!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן