fbpx

יש לכם אתר אינטרנט שעובד לא רע אבל כבר לא נראה הכי טוב בעולם? האתר שלכם מייצר תוצאות אבל אתם מרגישים שהוא איטי/לא עובד כמו שצריך? אתם שומעים "עצות" על כך שכדאי להחליף עיצוב מכל סיבה אחרת? חכו שניה! כדאי לדעת מה הסיכונים/הסיכויים בטרם יוצאים למהלך מסוג זה.

שינוי עיצוב אתר אינטרנט

אורך חיי אתר אינטרנט ממוצע הנו כ-5 שנים. מרבית העסקים עושים שינוי משמעותי באתר שלהם אחת למספר שנים כדי לרענן אותו, כדי לשמור על רלוונטיות בשוק שמתקדם בקצב מסחרר. אבל, בעוד לפעמים שינוי עיצוב יכול להביא ברכה, יש תמיד פוטנציאל גם לפחות מזה..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לכן, לפני שאתם מקבלים החלטה סופית בנוגע לשינוי נראות האתר, אנו ממליצים לכם לקרוא מאמר זה וגם להתייעץ איתנו (חברה שמתמחה בניהול אתרים) כדי לקבל חוות דעת נוספת שיכולה לתת לכם את הגושפנקה לתחושות שלכם.

    מה צריך לקחת בחשבון לפני שינוי עיצוב?

    בין אם אתם נדרשים לשינוי עיצובי באתר תדמיתי ובין אם אתם נדרשים לשינוי עיצובי באתר מכירתי, עליכם לשאול את השאלות הבאות:

    1. האם אתם החלטתם זאת או מישהו אחר הציע זאת?
    2. האם האתר מייצר תוצאות ראויות או שמה נכשל בכך?
    3. האם האתר עומד בסטנדרטים שלכם או שאולי כבר לא?

    במידה ואתם לא החלטתם זאת, אלא מישהו הגיע והציע. עצרו! זה כנראה לא ההחלטה הנכונה ביותר. במידה ואתם שבעי רצון מהנראות של האתר והוא עדיין עומד בסטנדרטיים שלכם, אנחנו כמעט תמיד ממליצים לדחות את השינוי העיצובי למועד אחר – אולי שנה קדימה.

    רק במידה והאתר אינו מייצר את התוצאות הרצויות. כלומר, אינו מייצר פניות ואו מכירות שעומדות ביעדים שלנו, שנבחן מהלך לשינויי עיצובי וגם זאת לאחר שנכיר את המורכבות בשינוי עיצוב בפועל.

    מה הפוטנציאל בשינוי עיצוב אתר?

    כאשר אתר לא מתפקד טוב, כאשר אתר לא מייצר תוצאות שמצדיקות את ההשקעה בו, הפוטנציאל גדול מאוד! זאת משום וקשה מאוד לרדת נמוך יותר. שינוי עיצובי יכול לבוא לידי ביטוי בשיפור המותג, בשיפור הקריאות של התכנים הקיימים, שיפור ביחס ההמרה (כלי עזר ליצירת קשר או מכירה) ועוד מגוון ערים נוספים שיחדיו מייצרים את הפוטנציאל שמצדיק השקעה בשינוי העיצוב (שדרוג האתר בפועל..).

    לעתים, אתר אינטרנט ישן ואיטי שמוחלף באתר אינטרנט חדש ונוח לשימוש מאפשר הזנקה קדימה של האתר לעבר רווחיות/ערך כלכלי משמעותי ולכן זו החלטה נכונה במקרים רבים מאוד!

    התועלות בפועל:

    • יותר פניות
    • יותר רכישות
    • יותר בנראות

    מה הסיכון בשינוי עיצוב אתר?

    כאשר אתר אינטרנט כבר עובד ומוכר, יש מרכיבי סיכון רבים בשינוי עיצוב. שינוי עיצוב משמעותו חלוקה מחדש של הקלפים אל מול מנועי החיפוש. למה כוונתנו? תחשבו על כך שאתם משחקים משחק קלפים (נגיד פוקר..) ויש לכם קלפים בינוניים אבל די טובים, אתם יכולים להשאיר את הקלפים ולשחק בהם. אתם גם לומדים לשחק עם הקלפים שחולקו לכם. מצד שני, בחירה בקלף חדש/החלפת קלפים יכולה להועיל לכם ואו חלילה לפגוע בכם באותה מידה.

    מנועי החיפוש מנטרים ומנתחים אתרי אינטרנט רבים. ברגע שיש שינוי מהותי ומשמעותי כמו החלפת עיצוב באתר מכירות ואו תדמית, יש לכך השלכות חיוביות או שליליות על מיקומים אורגניים קיימים. אנחנו תמיד רוצים לשפר ולכן לצפות לכך שהמיקומים שלנו דווקא ישתפרו, אך יש מקרי קצה שמסיבות שאינם תמיד מובנות לנו, האתר דווקא יורד במיקומים (גם אם לתקופה קצרה ומלחיצה) וזאת כי מנועי החיפוש ביצוע ניתוח מחודש של האתר על כל מרכיביו וייתכן מאוד וכעת הניקוד שונה מזו שהייתה בניתוח המלא הקודם של האתר..

    כלומר – יש לנו נעלם גדול שאין לנו עליו שליטה!

    אך, גם צריך לזכור תמיד שאנחנו מעצבים את האתר מחדש לא עבור מנועי חיפוש אלא עבור משתמשים אנושיים ולכן במידה ואנחנו נשפר את חוויית השימוש, נשפר את המסרים שלנו, במידה ונייצר ערך גבוהה יותר עבורם, במוקדם ואו במאוחר נראה התקדמות משמעותית הן במיקומים והן בתוצאות הפיננסיות הנגזרות מהאתר.

    לסיכום,

    לא תמיד נכון לשנות עיצוב אתר. לפעמים צריך לשנות מסרים ואו מבנה היררכי באתר במקום. מעבר לכך, במידה וכן בוחרים לבצע שינוי עיצובי כולל לאתר, רצוי להתייעץ ולתכנן את האתר מראש כדי שהערך למשתמשים יגבר ולכן נוכל לצמצם סיכונים ולהגדיל פוטנציאל מהמהלך!

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן