fbpx

מרגישים שהאתר שלכם לא מייצר תוצאות? רוצים לראות ערך גבוהה יותר מהאתר? כנראה ששקלתם והגעתם למסקנה שהגיע הזמן לשפר את האתר. אבל, רגע לפני שאתם בונים הכל מחדש ומשקיעים כסף רב, אנו מזמינים אתכם לקרוא מאמר זה.

שיפור אתר אינטרנט קיים

יש אמרה שאומרת "if it's not broken don't fix it", והיא נכונה מאוד גם לאתרי אינטרנט. בלא מעט מקרים, בעלי אתרים מתבלבלים בין הצורך לשיפור של האתר הקיים ובין המהות של בניית אתר מחדש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר אתר עובד טוב, מייצר תוצאות סבירות, אנחנו לא בהכרח ממהרים לבצע שינויים משמעותיים ובטח שלא לבנות את האתר מחדש. במקום זאת, אנו תמיד ממליצים לבצע פעולות ממוקדות לשיפור חוויית השימוש בלי להשפיע על היציבות של האתר.

    להלן 5 פעולות שניתן לעשות לשיפור האתר די בקלות

    1. שפרו את הנראות שלכם (בקטנות).
    2. מקדו את המסר ללקוחות שלכם.
    3. צרו ערך אמיתי ללקוחות שלכם.
    4. שפרו את הניווט באתר שלכם.
    5. אפשרו תקשורת פשוטה עמכם.

    אתר יפה יותר, אתר יפה פחות, בתכלס – התוצאות די זהות. קחו לדוגמה את חלק מהחברות הגדולות ביותר במשק, האתר שלהם מכוער ומיושן וזה לא מפריע לאף אחד להתקשר עמם.

    מה כן משפיע על מידת הפניה אליכם, ובכן הערך המוסף שאתם תעניקו ללקוחות. במילים אחרות, תגרמו ללקוחות להבין שיש לכם משהו להציע ושיש להם סיבה טובה לפנות דווקא אליכם ומיד.

    איך זה בא לידי ביטוי? ובכן כך:

    שפרו את הנראות שלכם (בקטנות).

    הנראות חשובה. לא מידי, אבל בהחלט חשובה. אם האתר לא נראה טוב ניתן ברוב המקרים לבצע מאין יישור קו שבו מבצעים עבודות גמר שונות כדוגמת שינוי צבעים, שינוי פונטים, שינוי ברדיוס של כפתורים ועוד שלל פעולות קטנות שהופכות אתר מכזה שנראה פשוט רע לאתר שאמנם נראה מעט מיושן אבל בהחלט לא נראה רע.

    דגש חשוב: ישנם לא מעט מקרים בהם יש ערך דווקא לנראות מיושנת של האתר. בתעשיות כבדות, תעשיות בהם יש משמעות לוותק ולניסיון, לתעשיות בהם יש ערך דווקא לנותני שירות עם רקע מהותי, אתר ישן מעביר דווקא את המסר הנכון.

    מקדו את המסר ללקוחות שלכם.

    המסר שלכם הוא האיש מכירות שלכם. אתם יכולים לשדר מגוון מסרים באמצעות מדיה, טקסט ואפילו סאב טקסט. יתרה מזאת, לעתים אף ניתן לגרום לצד השני, למבקר באתר לחשוב עליכם דברים שהם הרבה מעבר למי שאתם באמת.

    ניתן להעביר מסר מדויק ללקוח רק כאשר האתר ממוקד מטרה, פונה לקהל יעד ספציפי וכמובן מציע פתרונות ייעודיים בדיוק לצרכים של הלקוחות. פיזור רחב מידי, תוכן לא משכנע ומסרים סותרים יגרמו ללקוח לצאת מהאתר מבלי ליצור אתכם קשר

    צרו ערך אמיתי ללקוחות שלכם.

    הלקוח שלכם לא מבקר באתר שלכם לחינם. הוא מגיע כי יש לו בעיה/צורך לפתרון. לכן, עליכם לאפיין את הצרכים של הלקוחות ולנסות לפתור להם כמה שיותר בעיות ולהעניק להם כמה שיותר תשובות על השאלות.

    ברוב המקרים, ערך אמיתי הנו מידע אינפורמטיבי שימושי אשר מצד אחד מציג ללקוח את היכולות שלכם בתחום הרצוי לכם ומצד שני אינו פותר את הבעיות שלהם עד תומם. הרי בשביל זה אתם שם!

    שפרו את הניווט באתר שלכם.

    לפעמים, רק לפעמים, יש המון תוכן איכותי ורב ערך באתר אבל הוא לא מונגש לציבור נכון. במקרים אלו, במידה ומישהו ביקר באתר, הוא עלול לפספס את הידע הרב שלכם ולצאת מהאתר מבלי שהשתכנע שאתם נותני השירותים עבורו.

    לכן, חשוב מאוד לייצר היררכיה ברורה של תוכן. שהלקוח שלנו יבין איפה המידע שהוא מחפש ואיך להגיע אליו בקלות ובמהירות. היררכיה צריכה להיבנות לפי הגיון בריא (אנושי) ולא לפי דרישות אלגוריתמים של מנועי חיפוש – אנחנו משרתים בני אדם!

    אפשרו תקשורת פשוטה עמכם.

    לבסוף, אל תחכו מהלקוחות שלכם להיות פעילים מידי, הם לא יחפשו את הצור קשר וגם לא ינסו בהכרח לחייג אליכם מהמכשיר הסלולרי. הקפיצו צ'אט, הוסיפו פופאפ, הטמיעו טפסי צור קשר בתוך התוכן של הבלוג והעמודים.

    נכון, זה אגרסיבי ופחות יפה ואלגנטי, אבל היי, אנחנו לא מנהלים אתר אינטרנט בהתנדבות, האתר צריך לייצר לנו עבודה ואם צריך להיות אגרסיבי כדי לעזור להם לפנות אלינו ולשכור את שירותינו, זה בדיוק מה שנעשה!

    צריכים עזרה בביצוע מטלות אלו ובניהול האתר בכלל? הרגישו בנוח לפנות אלינו, נשמח לדאוג גם לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן