fbpx

אמנם תחזוקת אתר דורשת לא מעט ניסיון קודם, אבל יש עדיין רבים שמעדיפים ללמוד ולבצע את עבודות התחזוקה השוטפות באתר שלהם בכוחות עצמם. אנחנו לגמרי מעריכים אנשים שלוקחים סיכונים ומנסים לבצע עבודות רבות ככל האפשר בעצמם. אך גם נשמח לעזור לכם לעשות מה שאתם צריכים תוך הקטנת הסיכונים ככל שניתן.

להלן סקירה מהירה לתחזוקת אתר וורדפרס לפי שלבים,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    תחזוקת אתרים DYI

    תחזוקת אתרים זה כמו לטפל ברכב במוסך, יש טיפולים קבועים, יש בלאי טבעי, לפעמים אף צריך להחליף רכיבים. כמו ברכב כאשר לא מטפלים כנדרש יש סיכון לתאונות כך גם באתר, במידה ולא מבצעים עבודות תחזוקה יש סיכונים לפרצות ואו נזקים.

    אז בואו נצא לדרך, להלן תכנית עבודה לתחזוקת אתר:

    1. קובעים מועדים קבועים לתחזוקת האתר.
    2. מבצעים גיבוי מלא לאתר בטרם עושים בו פעולות.
    3. בודקים אילו שינויים נדרשים ואו דורשים המתנה.
    4. פועלים לפי סדר היררכי של פעולות.
    5. מבצעים QA לאחר גמר פעולות.

    כעת נפרט בקצרה על כל שלב ושלב בתהליך התחזוקה של האתר,

    קובעים מועדים קבועים לתחזוקת האתר

    הדבר החשוב ביותר בתחזוקת אתרים, זה פשוט להקצות זמן לכך. זה נחמד וטוב שרוצים לבצע עבודות אלו בלי עזרה מקצועית, אבל אי אפשר לדחות את המשימות עוד ועוד כי ככל שעובר זמן בין עבודת תחזוקה אחת לבאה אחריה, העבודה קשה יותר ומסוכנת יותר.

    לכן, רצוי מאוד לקבוע מועדים קבועים מידי חודש (לדוגמה: כל 1 לחודש וכל 15 לחודש) בהם אנחנו מגדירים שעה למטרת תחזוקת האתר. אם לא תגדירו ביומן בצורה מסודרת, זה לא יקרה.

    מבצעים גיבוי מלא לאתר בטרם עושים בו פעולות

    לא נוגעים בשום דבר לפני שיוצרים גיבוי חשבון מלא (לא אוטומטי, ידני!) שיבטיח לנו שכל בעיה שלא תצוץ תאפשר לנו שחזור מהיר לנקודה הקודמת מבלי לגרור נזק משמעותי. במידה והאתר פעיל ומלא תנועה, מומלץ בחום לבצע שכפול מלא של האתר לסביבת פיתוח ולבצע את כל העבודות הנדרשות לתחזוקת האתר בסביבה מבוקרת ובה אין סיכון לפגיעה תדמיתית במותג.

    רק בסיום גיבוי ולאחר שווידאנו שהגיבוי תקין ועובד כנדרש שנבצע את הפעולות הנדרשות.

    בודקים אילו שינויים נדרשים ואו דורשים המתנה

    עצם העובדה שיש עדכון לתוסף כלשהו באתר לא אומר שאנחנו צריכים למהר ולבצע עדכון. למה? כי במקרים רבים, תוספים משחררים עדכונים מינוריים אך שגורמים לבעיה שלא זוהתה קודם לכן על שרתים מסוימים. כבר ראינו מקרים בהם כפתור חייגן קטן אשר דרש עדכון גרם לכל האתר לא לעלות מאחר והוא לא עבד טוב עם שרתי חברה כלשהי פה בישראל..

    כמו כן, לפעמים אתר האינטרנט בנוי לא נכון ומבוסס בילדרים למיניהם. במקרים רבים עדכונים של תוספים גורמים לחלקי עיצוב קיימים להפסיק לעבוד. לכן, חשוב לקרוא בטרם רושמים את מה לעדכן, מה הן פרטי השינוי. תיקון/שיפור/הרחבה של יכולות קיימות, אין בעיה לעדכן. שינוי/שדרוג משמעותי של התוסף – רצוי לעדכן בזהירות יתרה ובסביבה מבוקרת בלבד!

    פועלים לפי סדר היררכי של פעולות

    פעולות תחזוקה צריכות להיעשות לפי סדר מסוים:

    1. עדכון ליבת מערכת האתר – עדכון לגרסה אחרונה.
    2. עדכון תבנית העיצוב של האתר – עדכון לגרסה אחרונה.
    3. עדכון תוספי ליבה/מסגרת לאתר – עדכון לגרסאות אחרונות.
    4. עדכון תוספי הרחבה לאתר – עדכון לגרסאות אחת לפני האחרונות.

    בשלב ראשון נעדכן את ליבת המערכת לגרסה האחרונה. זאת בעיקר מטעמי אבטחה. לאחר מכן, נעדכן (תדירות נמוכה יותר) את תבנית העיצוב כדי שהיא תעבוד כמו שצריך עם גרסת המערכת האחרונה. מאחר ואתרי אינטרנט כוללים גם תוספים והרחבות, רצוי לחלק את התהליך לשלבים.

    בשלב ראשון נעדכן תוספי אב. תוספים אשר נוצרו להם תוספי משנה עם הזמן. לדוגמה, אלמנטור, ווקומרס ועוד.. רק לאחר שהן עודכנו, נעדכן את התוספים שמרחיבים אותם כדי להבטיח תאימות אופטימלית ושהאתר לא יקרוס כתוצאה מעדכון לא מסודר.

    מבצעים QA לאחר גמר פעולות

    סיימנו עדכונים. כעת יש לעבור על האתר בצורה מסודרת. ניתן להשתמש בכלי ניטור ובקרה שסורקים לפני ואחרי ומאתרים שינויים ואו לסרוק עם העיניים כאורח ולראות שהכל ממשיך להיראות כמו שצריך ותפקד כנדרש.

    לסיכום,

    רוב בעלי האתרים טרודים בניהול עסק ואו כלל לא רואים לנכון לתחזק את האתר שלהם בכוחות עצמם. בדיוק בשביל זה יש חברות תחזוקת אתרים כדוגמתנו. אבל, אם יש לך זמן ואנרגיה לבצע עצמאית, חסכת כל חודש כסף וזה לגמרי נחמד!

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות
    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח
    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA
    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
    זמינות להספקת השירות
    זמינות לשירות מידית
    שפות בהן השירות מוענק
    עברית, אנגלית
    ניסיון בהענקת השירות
    משנת 2008, מעל 15 שנה
    מספר טלפון להזמנת השירות
    073-3745552
    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ
    Whatsapp - 055-9381228
    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני
    [email protected]
    מינימום התחייבות לקוח לשירות
    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
    שירותי ניהול אתרים
    למי מתאים השירות:
    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן