fbpx

יש לכם אתר אינטרנט המייצר מכירות? האתר אינטרנט שלכם הפך לחלק מהותי ואפיק צמיחה משמעותי עבור העסק? רצוי מאוד שתפעילו ניטור קבוע לבחינת זמינות האתר ללקוחות. איך זה עובד, מה למה זה חשוב, על כך בדיוק נענה במאמר זה.

ניטור אחר אתר אינטרנט

ברשותכם, נתחיל מהסוף, להלן שירות פשוט וקל להפליא למעקב אחר זמינות האתר שלכם,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. כנסו לקישור זה (לחצו פה)
    2. הזינו כתובת מייל וכתובת אתר.
    3. זהו, סיימתם.

    כעת שסיימתם עם הקמת הניטור לאתר האינטרנט שלכם, בואו נבין למה זה כל כך חשוב ואיך זה בעצם עוזר לכם להרוויח יותר..

    למה חשוב להפעיל ניטור זמינות לאתר האינטרנט

    אתר אינטרנט בנוי מספריית קבצים ומסד נתונים (מאין אקסל ארוך). כמו כל קובץ אחר, הוא מוחזק על גבי כונן קשיח כלשהו במחשב שדולק 24/7 (להלן שרת). כאשר הכל עובד כמו שצריך סביר מאוד להניח שמידע זה כלל אינו מעניין אתכם. אבל, כאשר השרת תחת עומס, כאשר הקבצים נפגעו ואו כל סיבה אחרת, הכל מתחיל להסתבך..

    כאשר גולש נכנס לאתר האינטרנט שלנו בחיפוש אחר פתרון שירות ואו לצורך רכישה של מוצר, לא מעניין אותו מה קורה מאחורי הקלעים, אותו מעניין לקבל "תמורה" ותמורה מתחילה בזמינות, מהירות וכמובן ערך אמיתי למה שהוא חיפש.

    כאשר אתר אינטרנט יורד מהאוויר ולא משנה מה הן הסיבות לכך, מידת המהימנות של האתר יורדת והגולשים מגיבים בהתאם וכך גם מנועי החיפוש שבוחרים לדרג את האתר נמוך ביחס לאתרי מתחרים שהוכיחו עצמם כיציבים ומהימנים יותר.

    כלומר, ניטור הוא המדד הטוב ביותר לאיכות השירות שאתם מקבלים מספק האחסון שלכם והוא גם מדד מעולה לאיכות האתר אותו אתם מציעים ללקוחות שלכם.

    איך בעצם עובד ניטור לאתר אינטרנט?

    זה די פשוט, כלי ניטור שולחים פינג/בוט אחת ל-5 דק' ואו פחות (אם כי, לא מומלץ) ומיידעים את המפעיל בתוצאה שהתקבלה. כאשר התוצאה חיובית ותיקנית, אין התרעה, אין הודעה על דבר וכך גם נרצה שיהיה.

    מצד שני, כאשר יש בעיה, הניטור מתרגם את השגיאה לשפה פשוטה להבנה שתעזור לבעלי האתר לתקן את הבעיה.

    סוגי התראות ניטור:

    • האתר לא זמין זמנית.
    • האתר לא זמין בקביעות.
    • האתר דורש זמן רב לטעינה.
    • האתר מציג ערכים לא תקינים.

    כל אתר יורד מהאוויר מספר דק' בודדות מידי חודש. לרוב מדובר בזמן כה קצר שכלי הניטור לא מזהות אותן. כאשר כלי ניטור מציג התראה בודדת אחת לתקופה, אין צורך לדאוג מכך. אבל אם כלי ניטור מציג התראות על בסיס יומי/שבועי, עלינו לטפל בבעיה מאחר והניטור רואה רק 20% מהנפילות בפועל וזה בהחלט דורש חקירה.

    מה עושים כאשר הניטור מתריע תדיר?

    אם הפעלתם כלי ניטור ואתם מקבלים הרבה התראות, הגיע הזמן לפנות לחברת האחסון בבקשה לטיפול בעניין. במידה והם לא מטפלים כראוי, שווה לבחון מעבר לחברת אחסון חלופית ואו לשלם מעט יותר על אחסון עם יכולות גבוהות יותר שיבטיחו התמודדות גם עם בעיות שמקורן באתר עצמו.

    במקרים מסוימים, מקור הבעיה הנו מהאתר ולא מהאחסון (רכיב תקול ואו שימוש לא סביר) ואז חברת האחסון לרוב לא תהיה זו האחראית לטיפול בבעיה אלא מנהל האתר שלכם. אם אתם נעזרים בשירותי ניהול אתרים שלנו, פשוט פנו למנהל האתר שלכם והוא כבר יעלה את הבקשה לבחינה מעמיקה לצוות הטכני (מתכנת/IT), אם אינכם מנויים לשירותי ניהול או תחזוקה לאתר, הרגישו בנוח לפנות אלינו לקבלת הצעת מחיר ואו לקבל בדיקה בחינם! בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן