fbpx

צעירים רבים מקבלים החלטה בשלב זה או אחר להיכנס לעולם העסקים. פתיחת חנות פיזית משמעותה שכירות של מקום למספר שנים, שיפוץ המקום להתאמה לעסק, רכישה והחזקה של מלאי במאות אלפי שקלים וכמובן קופה רושמת, ארנונה, חשמל, מים, מס שילוט ועוד שלל הוצאות נוספות שיחדיו מצטברים לבין חצי מיליון למיליון ש"ח.

כתוצאה מכך, רבים מאותם צעירים מגיעים למסקנה שזה גדול עליהם ואו מסוכן מידי. אחרים מבינים שהדרך הטובה והבטוחה ביותר עבורם להצליח בעסקים עוברת דרך מכר מקוון. במילים אחרות, הם פונים לפתיחת חנות אינטרנטית ומקווים להצלחה יתרה ורק אחר כך לעבור לעולם הפיזי (אם בכלל..)

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אם אתם מזהים את עצמכם בהקדמה זו, מאמר זה נכתב עבורכם.

    מה למכור באינטרנט?

    – הבהרה: האמור במאמר אינו מתייחס לבעלי חנויות פיזיות קיימות –

    כאשר מקבלים החלטה בנוגע למכירות און ליין, חשוב לשים רגע בצד את כל אותם "יועצים". הם אולי מבינים באקסלים ובמספרים אבל הם אינם מבינים בהכרח בצורכי שוק, באופן בו מתנהגים גולשים ברשת וכמובן שהם אינם יודעים לחשב ואו אפילו להעריך מה הם עלויות השיווק הצפויות אל מול מכפילי הרווח האפשריים בכל ענף וענף.

    במקום זאת, מומלץ להתייעץ עם כמה שיותר אנשי מקצוע עם ידיים בשטח. כלומר, מקדמי אתרים, מנהלי אתרים וכן, גם בוני אתרים. המטרה שלנו בעצם לקבל תמונת מצב לגבי עלויות צפויות/הכנסות צפויות וסדר גודל של כמה זמן ייקח להפוך את האתר לעסק כלכלי ורווחי.

    ככלל, אילו ההוצאות הצפויות:

    • הקמת חנות אינטרנטית 6,000-10,000 ש"ח חד פעמי
    • אחסון/תחזוקה של חנות אינטרנטית 500 ש"ח לחודש
    • ניהול מקצועי במיקור חוץ לחנות אינטרנטית 2,500 ש"ח לחודש
      (אם אינכם יכולים לבד)

    עלויות השיווק כרגע אינם רלוונטיים כי הם תלויים במכפילי הרווח שתלויים בתורם באתר, במוצרים ובשלל פרמטרים אחרים שנופלים תחת ניהול מקצועי של האתר.

    זהו, סיימנו עם ההקדמות, נעבור למנה העיקרית.

    איזה מוצרים כדאי למכור באינטרנט?

    יש לנו כמה כללי אצבע שיקבעו אם החנות האינטרנטית שלכם תהיה הצלחה או כישלון,

    1. מכרו כמה שיותר מוצרים!
    2. מכרו מוצרים שאי אפשר לקנות ליד הבית!
    3. מכרו מוצרים יקרים על פני מוצרים קטנים!
    4. מכרו מוצרים עם רווחיות מספקת לאונליין!
    5. מכרו מוצרי מדף ללא התאמה אישית!

    מילוי אחר כללים אלו מבטיח לכם סיכויי הצלחה גדולים בהרבה, להלן פירוט על כל אחד מהם.

    מכירת כמה שיותר מוצרים

    הסטטיסטיקה היא שרק חלק מהמוצרים באתר שלכם יתברגו בחינם בראש תוצאות החיפוש. כלומר, חלק מהמוצרים שלכם יהיו אחראים על מרבית הרווחים שלכם (רכישות ללא הוצאות על שיווק..) ואילו יהיו המנוע העתידי של העסק. לכן, לכמות המוצרים באתר יש משמעות רבה. ככל שיש לנו יותר מוצרים למכירה, כך הסיכוי שחלק מהם יתברג גבוהה עולה בהתאמה. לכן, אין רצון להתמקד על מספר מוצרים מצומצם, להיפך – כמה שיותר, יותר טוב!

    מכירת מוצרים שאי אפשר לקנות ליד הבית

    אם אתם מוכרים מוצר שניתן לקנות בסמיכות לבית כדוגמת מזון, טמבור וכו, אתם צפויים לאתגר לא פשוט בהשגת לקוחות משלמים. זאת כי הלקוחות יעדיפו לרכוש ליד הבית ולקבל את המוצר פיזית מידית ואו לבצע רכישה מחנות אונליין שיש לה נציגות פיזית קרובה לביתם כך שאם ידרשו לשירות/החלפה יוכלו לעשות זאת בקלות רבה יותר. במקרים רבים, בעלי חנויות מוכרים מוצרים מסוגים אלו, מזרימים תנועה רבה לאתר אבל המכירות בשפל וכל המודל העסקי מקרטע – חשוב להימנע מכך!

    מכירת מוצרים יקרים ככל האפשר

    מכירת מוצרים קטנים וזולים אומנם קלה יותר אונליין (הסיכון ללקוח קטן ולכן מקבל החלטות מהירות יותר), אבל ההתעסקות במספר רב של הזמנות אף היא עולה לא מעט כסף. הן בטיפול הראשוני, הן בטיפול מול הספקים, הן בשילוח וכמובן לאחר מכן בשירות לקוחות. כאשר מוצר הנו זול, הרווחיות אינה גבוהה ולכן ייתכן מאוד ותמצאו עצמכם במצב בו החנות מוכרת אבל לא באמת מייצרת לכם כדאיות כלכלית לתפעולה.

    מכירת מוצרים עם רווחיות מספקת

    מכירת מוצרים גדולים לרוב מייצרת רווחיות גבוהה גם אם האחוז רווח על המכירה עצמה קטן יותר. יתרה מכך, כאשר מוכרים מוצרים גדולים לרוב מדובר במוצרים אשר נשלחים הישר מהספקים/יבואנים ואינו מאוחסן בצד בעל חנות. אמנם נראה עסקאות מועטות יותר אבל ההתעסקות עצמה כלכלית משום וכל עסקה שווה הכנסה נטו של מאות שקלים.

    גם אז, חשוב שיהיה רווחיות גבוהה מ20% כדי להצדיק השקעה בשיווק ממומן והופעה בזירות השוואת מחירים וכו. לכן, חשוב לבחור בתוך נישות אלו בקפידה.

    מכירת מוצרים ללא התאמה אישית

    יש לא מעט מוצרים שנמכרים מעולה באינטרנט. לדוגמה, אופנה והנעלה. הבעיה בקטגוריות אלו הן שהלקוח צריך מידה מסוימת של התאמה אישית של צבע, מידה, מרקם ועוד. במקרים אלו יש המון המון עסקאות אך במקביל אליהם המון המון שירות לקוחות, טיפול בהחזרות וכמובן בעיות שביעות רצון שעלולות לגרום לכל הפעילות להפוך ללא כלכלי. קריטי להתרחק מקטגוריות אלו עד שיש חנות פיזית תומכת ואו שיש מערכת מסודרת של מחסן ונותני שירות שיצדיקו זאת עם מחזור גדול שיהפוך עיסוק זה לכלכלי.

    לסיכום,

    כחברה שמעניקה שירותי ניהול אתרים אנחנו חשופים למידע רב אודות ביצועים של קטגוריות וענפים שונים. במידה ואתם בשלב הקמה של חנות אינטרנטית ואתם רוצים לקבל החלטות נבונות, כדאי מאוד להתייעץ איתנו ואו עם חברות אחרות שעוסקות בתחומים משיקים בטרם מקבלים החלטות ויוצאים לדרך. בהצלחה 🙂

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן