ניהול קמפיין וואטסאפ

ניהול קמפיין וואטסאפ: איך נעזרים בוואטסאפ לשיפור תוצאות קמפיין פרסומי?

כאשר וואטסאפ נרכשה על ידי פייסבוק בשנת 2014 בסכום דמיוני של 19 מיליארד דולר לא מעט גבות הורמו. פייסבוק עצמה יצאה בהודעה שלא תשלב פרסומות ואו תגבה תשלום עבור השימוש באפליקציה ולכן הערך ששילמה לא נראה כעסקה משתלמת. אך, בפועל, פייסבוק רכשה עוד אחיזה בשוק הרשתות החברתיות ומנעה כניסה של מתחרים כגוגל או אמזון לשוק בה היא שולטת ביד רמה.

בשנת 2019, 5 שנים לאחר ביצוע הרכישה, בפייסבוק מראים איתותים ברורים על הצורך במימוש כספי ההשקעה ולכן היא מבצעת צעדים מדודים אך מתוכננים מראש לשילוב פרסומות גם בוואטסאפ. להלן הפעולות שבוצעו עד כה:


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


  • הקמת זירה חדשה בשם וואטסאפ ביזנס בנפרד מהאפליקציה המסורתיות.
  • הכנת תשתיות API לממשוק לפרסומים (נרחיב על כך בהמשך מאמר זה).
  • שילוב פרסומות באזור הסטוריז הלא פופולרי באפליקציה.

שלושת השלבים הללו הן שלבים מקדימים שפייסבוק ידועה בהם טרם היא נכנסת במלוא כוחה לפלטפורמה עם פרסומים מבוססי עניין ומיקום (כאשר עולות לא מעט שאלות בנוגע להצפנה מקצה לקצה שוואטסאפ מספקת כיום..).

פרסום בוואטסאפ / קמפיין וואטסאפ

יש לא מעט יתרונות בפרסום דרך וואטסאפ. החשובה שבהם הנה הקשר הבלתי אמצעי בין החברה ובין הלקוח. פייסבוק עתידה לאפשר הזנת מספרי טלפון ממאגרי חברות ופרסום ממוקד של החברות הישר ללקוחות הקיימים אודות שירותים נוספים/משלימים ואו ללקוחות חדשים מחברות נרכשות/חברות בת.

פייסבוק צפויה למנף את ממשק המפרסמים שלה שכבר יום משרת גם את רשת האינסטגרם כך שמפרסמים יוכלו לטעון את מספרי הלקוחות ולשלוח להם הודעה ישירה (ללא התראה) הישר לפיד התכתבויות ובנראות טבעית למדי למעט הערה קטנה ובכך להפיל לא מעט מחסומים בדרך ללבו של הצרכן. יהיו חברות שישלבו תוכן אינפורמטיבי רלוונטי ללקוח עם תוכן פרסומי שעובר מתחת לרדאר ואת זה לא ניתן לקיים בשום פלטפורמה אחרת.

אך, עד ששלבים אלו יבשילו, ניתן לנצל את הכח הבלתי מעורער של רשת הוואטסאפ עם 1.5 מיליארד משתמשים (אין ישראלי כיום ללא וואטסאפ), כדי לייצר שיח מעט יותר ישיר עם לקוחות בפרסומים השונים המכוונים לגולשים ממכשירים הסלולריים (70% מהתעבורה ברשת כיום!) ובמיוחד לצעירים.

איך משתמשים בוואטסאפ לפרסום?

להלן שלבי השימוש בוואטסאפ לפרסום ברשת:

  1. פתיחת חשבון בוואטסאפ ביזנס עם מספר ייעודי לכך. לדוגמה: 055-5555555.
  2. מגדירים את נושא הפתיחה של השיחה. לדוגמה: “אשמח לקבל פרטים נוספים
  3. נייצר קישור ייחודי לצורכי הקמפיין שלנו. לדוגמה:

https://api.whatsapp.com/send?phone=97255-5555555&text=אשמח%20לשמוע%20פרטים%20נוספים

שימו לב שהאזור המודגש הנו מוכן להתאמה אישית. כאשר יש לשים לב לדגשים הבאים:

  • המספר טלפון חייב להתחיל עם קידומת מדינה וללא הספרה 0 בתחילת מספר הטלפון שלנו.
  • המילים בעברית חייבות להיות מופרדות ב-%20 שמסמנות ריווח במילים שיופיעו בהודעה.
  • מאחר והקישור ארוך בהעתקתו, מומלץ להיעזר בכלי קיצור קישורים כדוגמת: bitly.

אנו עושים שימוש בכלי ה-API של וואטסאפ שמאפשר המרת קישור לערך בתוך האפליקציה עצמה ובעתיד צפויה לאפשר יכולות מתקדמות הרבה יותר כדוגמת מענה אוטומטי (שכבר כיום מתאפשר בוואטסאפ ביזנס) אך גם לעבודה על מחשב נייח ובממשוק עם תכנות נוספות כדוגמת מערכות CRM וכלי שיווק נוספים.

הקישור מוכן, מה עושים כעת?

בשלב זה אתם לגמרי יכולים לעשות מה שרק תחפצו. ניתן לשלב את הקישור במודעות בעיתונות ואו בשלטים. ניתן לשלב את הקישור ברשתות חברתיות נוספות וכמובן שאפשר לשלב את הקישור בפרסומים בגוגל ואו בכל פלטפורמה אחרת.

נתן דוגמה לשימוש יעיל בקישור זה:

מבקרים שהיו באתר האינטרנט של החברה עזבו מבלי להשאיר פרטים ואו לפנות אליכם. מדובר בקהל ממוקד ורלוונטי שהתפספס. אין ערך להחזיר את הקהל בשנית לאתר מאחר וסיכויי ההתקשרות עמו נותרו נמוכים. אך בהחלט ניתן לפרסם אליו בצורה ישירה בעזרת באנרים פרסומיים ולאחר הקלקה עליהם לפתוח ישירות שיחה עמכם בוואטסאפ.

כדי להקל על הלקוחות הללו, אנו ניצור הודעת פתיחה עבורו כדוגמה שהצגנו מעלה והיא תראה בערך כך עבור לקוח הרוצה בשירותים שחברתנו מציעה:

שלום, אשמח לשמוע עוד אודות שירותי ניהול אתרים. רק מידע בשלב זה. תודה!

הלקוח שרואה הודעה זו מוכנה לשליחה בוואטסאפ אומר לעצמו, מה כבר יש לי להפסיד. הרי אני לא מתחייב לכלום וסך הכל אקבל מידע מועיל. לכם מצד שני, יש דג שעלה בחכה ועליכם כעת להמירו ללקוח במידה ויש התאמה.

לסיכום,

קמפיין וואטסאפ הנו בעל עצמה יוצאת דופן כבר כיום! אך בעתיד הלא רחוק, קמפיינים רבים יבוססו על תקשורת ישירה בעזרת הוואטסאפ וכדאי להכיר בכך רגע לפני שכולם עושים זאת ולזכות ביכולת להרשים את הלקוחות. אם אתם רוצים ללמוד עוד על כך ואו שננהל עבורכם את הפעילות החברתית ואו את אתר האינטרנט על כל המשתמע מכך, הרגישו חופשיים לפנות אלינו – ללא כל התחייבות מצדכם.

שכנענו אתכם? אתם מוזמנים להקליק על הקישור הבא כדי לראות איך זה נראה ולנסות את זה עלינו: https://bit.ly/2Jpl5Rc.

בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *