fbpx

בעוד עולם קמעונאות האופנה במצב בעייתי למדי בעולם הפיזי, דווקא אתרי האופנה באינטרנט פורחים ומצליחים למכור והרבה ובסיכונים מופחתים (ללא שכירות, ללא זבנים, ללא מלאים גדולים ועוד) אך העובדה שניתן להצליח למכור אופנה באינטרנט אינה בהכרח מעידה שמדובר במשימה קלה. אולי אפילו להיפך!

ניהול אתרי אופנה באינטרנט

בתקופה האחרונה, עוד ועוד לקוחות של חברתנו הממוקמים במרכזי הערים מוותרים על מיקומם ברחוב הראשי לטובת מחסנים או גלריות בשולי העיר ובאזורי התעשייה והמשרדים וזאת מאחר ונתח המכירות באינטרנט תופס אט אט את מרכז ההכנסה של העסק ואחוז היכר אף יותר של הרווחים בפועל.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בכך, בעלי עסקים פיזיים חוסכים עלויות עתק על שכירות, ארנונה, מס שילוט, מוכרים והחזקת סחורה רבה למילוי אחר ביקוש לא קשיח. אבל, כדי לעשות זאת, על בעלי העסקים להחזיק אתר אינטרנט שמצליח לפנות לקהלי היעד הנכונים ולשמור עמם על תקשורת רציפה לרכישות חוזרות ונשנות של בגדים אהובים באון ליין בלבד. כעת נסביר אודות מורכבויות אלו,

    מה הקשיים בניהול אתר אופנה באינטרנט?

    על אף כל הנקודות המשמעותיות שפורטו מעלה, לא קל בכלל לנהל אתר אופנה באינטרנט. מדובר בזירה תחרותית מאוד בה משחקים שחקנים בעלי עוצמה רבה כדוגמת עדיקה, לדילה, רוגלאם והשחקנים הטבעיים כדוגמת קסטרו ורנואר לצד שחקנים בינלאומיים שמוכרים לקהל הישראלי בכמויות בלתי נתפסות.

    כלומר, על מנהל אתר אופנה להצליח לבדל את האתר האופנתי בצורה כזו שתצדיק תנועה ממוקדת של קהלי יעד מוגדרים ולויאלים לאתר פעם אחר פעם. מעבר לכך, על מנהל אתר אופנה לנהל מערך שיווקי מתמשך הכולל דיוור ישיר ושיווק מחדש אגרסיבי כדי להמשיך להחזיק בנתח שוק ולהתרחב ויש לכך עלויות לא זניחות כלל. אך מאחר והאינטרנט הנו כיכיר העיר החדשה, אלו הנמצאים בה מצליחים לייצר הכנסה נאה במיוחד מידי חודש.

    ניהול אתרי אופנה נחלק למספר חלקים:

    1. הגדרת קהל היעד ומיתוג האתר בהתאמה.
    2. תפעול שוטף למערכת ותוספים באתר.
    3. בחירת המוצרים והכנתם לפרסום באתר.
    4. העלאת הבגדים ושיווקם לקהלי היעד ברשת.
    5. טיפול בהזמנות, משלוחים, החזרות ועוד..

    נעבור על נקודות אלו בקצרה,

    זיהוי, הגדרה ומיתוג האתר לקהל יעד מוגדר:

    ללא זיהוי ברור של קהלי היעד של האתר, אין סיכוי אמיתי למכור אופנה און ליין. אתר אופנה ללא תקציבי ענק יהיה חייב להתמקד בנישת אופנה מסוימת במידה ורוצים לראות הצלחה. כך לדוגמה, ניתן להתמקד בפריט ביגוד מסוים (כיסויי ראש, גרביים, אופנה להיפסטרים ועוד..) כך שניתן יהיה לזכות בבידול הרצוי כדי לשמור על קהל לקוחות נאמן ולאורך זמן. בהיעדר מיקוד גבוהה וערך מהותי עבור הגולשים (ובעיקר הגולשות) הם יעברו לאתרים הגדולים והבינלאומיים וידלגו על האתר שלכם.

    אך, מרגע שמזהים את קהל היעד ומצליחים לפנות אליו בצורה מדויקת עם הבגדים הנכונים עבורו, ניתן לשמור על הלקוחות על קשר רציף ולמכור לקהל היעד מוצרים חדשים פעם אחר פעם ולהפוך לאתר חובה אצל חלק ניכר מהגולשים שלא יוותרו על האתר שלכם בסבב הקניות הבא שלהם.

    תפעול שוטף למערכת האתר ותוספי המערכת:

    ישנו חלק מעיק/מעצבן/מיותר שעל פניו אינו באמת רלוונטי להצלחת האתר. אך, אין מנוס מלטפל גם בו. תפעול טכני לאתר האינטרנט הנו חובה ונכלל בו עדכוני מערכת האתר, עדכונים תכופים לתוספי המערכת באתר וכמובן עבודות שוטפות על פיתוח יכולות חדשות שיעניקו לגולשים חוויית גלישה ורכישה נעימה וייחודית רק לכם.

    כך לדוגמה, עדיקה העניקה לגולשות יכולת ל-mix & match בבגדי הים. כך שנשים יכולות לבחור חלק עליון ותחתון בהתאמה אישית ובכל היא העניקה לעצמה יתרון תחרותי על פני יתר האתרים כולל הבינלאומיים שבהם. זה אמנם פיתוח די פשוט, אך בהחלט דרוש עבודה מקצועית של צוות טכני שידע איך להתמודד עם הפיתוח החיצוני וחשוב יותר גם זה שמאחורי הקלעים בכל הקשור לטיפול בהזמנות.

    ייצור/ייבוא בגדים מבוקשים על ידי קהל היעד:

    עם תשתית לקליטת הבגדים, ניתן לצאת לדרך בייצור אופנה עלית בהתאמה אישית או בייבוא בגדים בסגנון הייחודי לאתר שלכם. לכל אתר אינטרנט מצליח יש קניין/ית אשר רוכש אופנה מרשתות אופנה בעולם ובשווקים השונים מתוך ראיה רחבה והבנה של קהלי היעד שאליהם האתר פונה. זהו החלק החשוב ביותר בכל התהליך של המכירה און ליין מאחר והבגדים הן הן המוצרים בפועל של האתר.

    חלק זה אינו רק תהליך הרכש אלא גם הצילום של הבגדים על גבי הדוגמניות הנבחרות. לרוב, הצילום נעשה ביום או יומיים מרוכזים של צילום מקצועי בסטודיו לצילום אופנה כאשר יש דגשים ברורים לצילום אופנה המיועדת לאתרי אינטרנט ולא לקטלוגים רגילים. צילום המוצרים ייעשה לרוב על רקע לבן ותחת אור עוצמתי שיאפשר תצוגת פריט הלבוש בצורה הבולטת והמדויקת ביותר באתר האינטרנט.

    פרסום הבגדים באתר וחיבור האתר לכלי שיווק באינטרנט:

    העלאת הבגדים לאתר האינטרנט דורש סבלנות רבה במיוחד. כל מוצר חייב לעלות בצורה אופטימלית ולאחר שהתמונות כווצו בתכנות מיוחדות, כאשר הבגד עולה לאתר בשיוך לקטגוריות, תגיות, לבגדים משלימים ועוד שלל פרמטרים כדוגמת מידה, צבע, מלאי, חומרי גלם, מידות דוגמנית ועוד..

    לאחר שהבגדים עולים לאתר המכירות, ניתן לחבר את האתר בעזרת פיד נתונים למנועי החיפוש, לרשתות החברתיות ולאתרי מסחר שונים כדי להגיע לקהלי יעד חדשים ונרחבים ככל האפשר כך שיתאפשר צמיחה מתמשכת וגידול משמעותי במכירות.

    מאחר ומדובר בעבודה קשה ומתמשכת הגוזלת זמן רב, ניתן לשכור עובד שכיר במידה והיקף הפעילות דורש זאת ואו להיעזר בשירותי חברות ניהול אתרים כדוגמתנו כדי שיעשו זאת עבורכם מבלי להחזיק עובד נוסף ומבלי להתפשר על איכות הניהול ותוך שימת לב לדגשים של קידום אורגני ומרכיבי שיווק נוספים

    טיפול בהזמנות חדשות, שילוחם ושירות לקוחות באינטרנט:

    רגע האמת של אתרי אופנה הנו דווקא בשלב קליטת ההזמנות. יש משמעות אדירה בטיפול מהיר ומקצועי בכל הזמנה והזמנה שנקלטת באתר. כך לדוגמה, יש צורך בשילוח המוצרים בצורה מכובדת וממותגת שמעניקה חוויית פתיחה נעימה ומפנקת, יש לוודא שהבגדים מגוהצים, מקופלים ומתוייגים בצורה יפה ומפתיעה וכמובן שיש להעניק פרטים ליצירת קשר לשם קבלת מידע נוסף ואו החזרת הבגדים במקרים בהם המידה אינה נכונה ואו שהבגד אינו יושב על הרוכש/ת כפי שמוצג על הדוגמנית באתר.

    אתרי אופנה זוכים לרכישות חוזרות של לקוחות מרוצים. כלומר, אם הבגד לא נראה טוב והשירות אינו אופטימלי, אנו מאבדים את כל הפוטנציאל של הצמיחה באתר. לכן, כבעלי אתרי מכירות המציעים אופנה, יש חשיבות אדירה לשימת דגש על הטיפול בייבוא/ייצור והשירות לקוחות כאשר את כל היתר ניתן ורצוי לייצא לספקים חיצוניים שיורידו מכם את העומס וייאפשרו הענקת מקסימום שירות במינימום מאמץ.

    לסיכום,

    שוקלים להקים אתר אופנה? מעוניינים לשפר את הסיכויים להצלחה באיקומרס? מתפעלים אתר אופנה מצליח אך קורסים תחת לחץ? נסו לשחרר מעט היכן שאתם יכולים ולהעביר מעט מהאחריות לאחרים. כן, זה עולה כסף. אך מפנה לכם זמן יקר לצמיחה ולמכירות רבות יותר וזה שווה כל שקל!

    פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות. נשמח להראות לכם את הפתרונות שלנו וכמובן לסייע לכם לעלות שלב ולהתחרות על לבם של יותר ויותר לקוחות מרוצים!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן