fbpx

מערכת ניהול החנויות של שופיפיי משרתת מאות אלפי חנויות מכל העולם וכך גם לא מעט חנויות מקוונות בישראל. אבל, לא מעט בעלי חנויות אינטרנטיות בישראל טוענים לקושי מסוים בקידום החנות שלהם במנועי החיפוש ולכן אנו נסקור את האפשרויות לקידום אתרי שופיפיי ונבחן גם את מידת המורכבות להצליח בכך בפועל.

קידום אתרי שופיפיי (Shopify)

כאשר חברת שופיפיי הבינלאומית פיתחה את מערכת הניהול שלה, היה עליה לתכנן מערכת חכמה לניהול חנויות ואשר תהפוך את המכירה המקוונת לקלה גם לאדם מן השורה שנעדר ידע טכני. במסגרת מאמצים אלו, החברה סידרה את מערכת הניהול לפי סדר העדיפויות של רוב המשתמשים. מאחר ורוב המשתמשים אינם מקדמי אתרים, יכולות קידום מתקדמות מתאפשרות אך נסתרות מהעין.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בשלבים מאוחרים יותר הוטמעו במערכת עוד ועוד כלים לקידום החנות ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש כך שלמרות שהמערכת פשוטה לתפעול היא גם כוללת את מלוא היכולות שנדרשות לשם קידום אורגני בהצלחה.

    כך לדוגמה, הקוד כתוב בצורה ברורה מאוד ונכללים בה תיוגים מגוונים לפי הדרישות האחרונות של מנועי החיפוש. בפועל, קידום אורגני של חנות שופיפיי צריכה להיות קלה אף יותר מקידום אתרי מג'נטו או וורדפרס.

    אז למה רבים לא מצליחים לקדם אתרי שופיפיי? על כך בדיוק נרחיב כעת,

    למה קשה לקדם אורגנית אתר שופיפיי?

    הסיבה שקשה לקדם אורגנית אתרי שופיפיי אינה נעוצה במערכת החנות אלא בתוכן החנות. כלומר, מרבית אתרי השופיפיי הן של עסקי אופנה, תכשיטים וביוטי ואלו קטגוריות קשות למדי לקידום בכל מערכת ניהול תוכן.

    כאשר מוכרים אופנה, קשה יותר לבצע מחקר מילות מפתח ברמת דיוק גבוהה. כמו כן, מספר חנויות האופנה באינטרנט גבוהה מאוד ויש לבצע הרבה יותר פעולות קידום בכדי להשיג קידום אורגני בר קיימא.

    אבל האם זה תירוץ מוצדק? ממש לא. שופיפיי מעמידה לרשות המוכרים דרכה את הכלים המתקדמים ביותר לשיווק בכל החזיתות. קידום אורגני אינו נסמך על כלים אלו ואחרים (אם כי זה בוודאי לא מזיק..) אלא על עבודה קשה של איש מקצוע אשר עובר מוצר מוצר ועורך את התוכן בהתאמה לחקר מילות מפתח ולאסטרטגיה המבוססת על ידע מקצועי שנצברו לאורך זמן.

    אם ברצונכם לקדם את החנות שופיפיי שלכם בכוחות עצמכם, להלן כמה כללים פשוטים ליישום..

    להלן חמישה כללים פשוטים לקידום אתר שופיפיי:

    אם תבצעו את הפעולות הבאות, האתר שלכם יקודם אורגנית בהצלחה רבה ללא תלות בסוג מערכת האתר, בואו נצא לדרך,

    1. מיקוד האתר – מקדו את האתר סביב נישה ברורה.
    2. סידור האתר – צרו היררכיה ברורה לקטגוריות החנות.
    3. תיאור המוצרים – השקיעו בתיאור מדויק וצבעוני של כל מוצר.
    4. ערכים קידומיים – הוסיפו ערכים חלופיים למנועי החיפוש.
    5. צרו תהודה ברשת – בנו קישורים, רכשו מאמרי יח"צ.

    נעבור על חמשת הכללים הללו בקצרה כעת,

    1. מיקוד חנות אינטרנטית:

    אופנה זו קטגוריה רחבה למדי. גם כאשר מחלקים את הקטגוריה לגברים, נשים וילדים. עדיין מדובר בקטגוריה רחבה מידי. לכן, עלינו להתמקד ולנוע כמו ראש חץ למטרה שהוגדרה. עלינו לבחור נישה מדויקת בה יש לנו סיכוי אמיתי לקדם את האתר במנועי חיפוש בהצלחה!

    לדוגמה, אנו יכולים לקדם "אופנה עסקית לנשים" או "אופנת גברים במידות גדולות" בקלות רבה. לעומת זאת, קידום "אופנת נשים" יהיה קשוח למדי.

    2. סידור החנות האינטרנטית:

    חנויות אינטרנטיות הן כמו חנויות אמיתיות. יש לסדר אותן ולהעניק לגולשים חוויית שימוש מעולה כך שהם יתמצאו באתר בהצלחה ויוכלו להעמיס לסל הקניות כמה שיותר מוצרים. אך, לא פחות חשוב מכך זה לוודא שמנועי החיפוש מבינים את תוכן האתר ומידת הרלוונטיות של האתר לחיפושים השונים.

    3. תארו את המוצרים כהלכה:

    מנועי החיפוש לא יודעים מה מופיע בתמונות המוצרים בחנות האינטרנטית. כך גם הגולשים לא יודעים מה תוכן עמודי המוצרים בחנות שלכם בטרם הם נכנסים אליה בפועל. לכן, עלינו להשקיע כמה שיותר זמן ואנרגיה לתאר את המוצרים השונים בצורה מדויקת ככל האפשר.

    בצורה זו, מנועי החיפוש מבינים את הערך של האתר ולכן מניעים תנועה של גולשים נוספים לחנות שלכם. וזה קידום אורגני כנדרש.

    4. הוספת ערכי קידום אורגני לאתר:

    כל עמוד, קטגוריה ומוצר חייבים התייחסות נוספת ברמת ערכי קידום אורגני. לכן, אנו נשקיע בהוספת כותרת ייעודית ותיאור ייעודי למנועי החיפוש. ערכים אלו מקנים לנו שליטה מסוימת באופן בו נראה בתוצאות מנועי החיפוש וכך אנו יכולים לשפר את הנוכחות שלנו ולהגדיל את יחס הנכנסים לאתר.

    איך בדיוק? אנו יכולים להוסיף תיאור צבעוני יותר שאינו מתאים לאתר אך מתאים לתוצאות החיפוש. אנו יכולים גם להוסיף סוגים שונים של אייקונים שיבליטו את התוצאה שלנו על פני יתר התוצאות במנועי החיפוש וכן הלאה..

    5. צרו תהודה לחנות ברשת:

    לבסוף, רכישת מאמרי יח"צ באתרי אינטרנט שונים ואו בניית קישורים המפנים תנועה לאתר שלכם בהחלט יכולים לסייע ולחסוך זמן יקר.

    ככל שתייצרו יותר "רעש" חיובי באינטרנט אודות החנות שלכם, כך מנועי החיפוש יראו לנכון להעניק לכם יותר "הזדמנויות" להופיע גבוהה בתוצאות החיפוש ואם תוכיחו את עצמכם, גם תישארו שם.

    לסיכום,

    אין כל קשר בין מערכת הניהול של האתר ובין היכולות האורגניות של האתר. זה נכון שיש מערכות גרועות המקשות על השגת תוצאות אורגניות. אך שופיפיי אינה אחת מהן. אז, חלאס תירוצים – תעבדו קשה ותצליחו לקדם את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן