fbpx

בכל אתר אינטרנט שתבקרו, תראו מגוון רחב של מבצעים. נראה מבצעים על המוצרים בקטלוג החנות, נראה מבצעים על סל הקניות, נראה מבצעים על דמי המשלוח ועוד.. השאלה היא, אילו מבצעים והנחיות באמת עובדים ואילו סתם עולים לנו כסף אבל לא אפקטיביים בהבאת לקוחות חדשים לחנות?!

הגדרת מבצעים בחנות אינטרנטית

חנויות אינטרנט מתופעלות בצורה שונה זו מזו. ישנם אתרים בהם יש מחירים נמוכים כל השנה, באחרים רק בתקופות שיא או בסוף שנה יש הנחות משמעותיות במיוחד. בכמעט כל החנויות און ליין יש הטבות לרוכשים מעל גובה סכום מסוים בדמות משלוח חינם ואו משלוח מוזל. במאמר זה, אנו ננסה להציג בפניכם את המסקנות שלנו לאחר שנים של ניסיון בניהול חנויות אינטרנט עבור לקוחותינו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כמו בכל דבר אחר בחיים, מומלץ לנסות להבין אילו מבצעים והנחות מביאות תועלת ואילו מבצעים והנחות סתם גוררים הפסד בכיס. לכן, ריכזנו עבורכם את סוגי המבצעים והנחות בהתאם לאופי השיווק של החנות שלכם בתקווה וזה יעזור לכם להתנהל נכון יותר באון ליין,

    להלן פרקטיקות כדאיות לשיווק האתר:

    כדי שמאמר זה יתאים לכל סוגי בעלי אתרי המכירות, אנו נחלק את הפרקטיקות לשניים:

    1. פרקטיקות מבצעים לחנויות המשווקות ברשת (ממומן).
    2. פרקטיקות מבצעים לחנויות שאינם משווקות ברשת (לא בממומן).

    בעלי חנויות המבצעים פעולות שיווקיות רבות כדוגמת פרסום בגוגל שופינג, שיתוף פעולה עם אתרי השוואת מחירים כדוגמת זאפ ואו אתרי קופונים אחרים, חייבים להתמקד בנראות של האתר מחוצה לה. כלומר, עליהם לבחון את האופן בו יוצג המוצר שלהם אצל שותפים ואו כלי פרסום שונים.

    לכן, עיקר הדגש יהיה על מבצעים והנחות המוצגים בקטלוג האתר וכבר ברמת המוצר עצמו:

    • X אחוזי הנחה על קטגוריות/מוצרים מובילים.
    • משלוחים חינם ללא תלות בגובה הרכישה.
    • מבצעים הנראים כמוגבלים בזמן אך אינם כאלה.

    זאת כדי שהמוצרים בחנות יראו זולים ואטרקטיביים ביחס ליתר המתחרים שמשתתפים באותן הפלטפורמות.

    לעומת זאת, בעלי חנויות המקדמים אורגנית אך לא באמצעות שיווק ממומן, יעדיפו בסוגים אחרים לגמרי של מבצעים וזאת כדי לעודד הגדלה של סל הקניות ואו רווחיות גבוהה יותר בשורה התחתונה. לכן, הם ימנעו משימוש ממבצעים גורפים לכל החנות ויעדיפו להתמקד בסוגי מבצעים אחרים:

    • 1+1 בקנייה מקטגוריות מבוקשות ללא מבוקשות.
    • X אחוז הנחה לרוכשים מעל סכום מסוים.
    • משלוח חינם ברכישה מעלה סכום מסוים.

    מבצעים אלו אפקטיביים מאוד ולכן רבים עושים בהם שימוש.

    סוגי מבצעים והנחות שמתאימים לכל סוגי החנויות:

    למרות החלוקה הברורה בין סוגי החנויות והכדאיות שלהם בשימוש במבצעים שונים, ישנם סוגים מסוימים של מבצעים אשר מתאימים לכלל סוגי החנויות באשר הם. כך לדוגמה, מבצעים ממוקדים לקהלי יעד ספציפיים ואו מבצעים כדוגמת:

    • מבצעים מבוססי קופונים (אופ-ליין לאון-ליין).
    • מבצעים מבוססי חיסול מלאי (הנחות אמיתיות).
    • מבצעים למועדון הלקוחות/אירועים מיוחדים.

    מבצעים ממוקדים באוכלוסיות מדויקות כדוגמת לקוחות שהוסיפו לסל ולא המשיכו לרכישה או לקוחות שקנו בעבר ולא רכשו לאחרונה הן הפרקטיקות הטובות והבטוחות ביותר עבור כל עסק ועסק.

    לסיכום,

    אין ספק שמבצעים יכולים להניב לא מעט פירות. אנו תמיד נמליץ להקים מבצעים והנחות לגולשים של האתר. אך זאת, לאחר ניתוח ביצועים, אפיון צרכים ורווחיות ושלל פעולות מקדימות. כאשר יוצאים למהלכים פרסומיים ואו של מבצעים ייחודיים, מומלץ תמיד לבצע זאת מתוך אסטרטגיה כלשהי שהוכיחה את עצמה כנכונה ובטוחה. במידה ותרצו ניהול אפקטיבי לתוכן האתר והמבצעים בו, הרגישו חופשיים להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי. צוות WEmanage

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן