fbpx

"האינטרנט הנו זירה חופשית וליברלית לחלוטין". "כל אחד יכול לעשות בו כרצונו החופשי". "אין מדינה או גוף מפקח שיכול לקבוע עבורכם מה מותר ומה אסור". ובכן, כלל האמרות הללו הן מנותקות מהמציאות. במציאות, יש גורמים בודדים שקובעים מי יזכה לתנועת גולשים ומי לא. גוגל הנה המובילה שבהם.

מאחר ואתרי אינטרנט נסמכים על תנועת חיפוש, על מנהלי אתרי אינטרנט להבין מה גוגל רוצה? מה היא דורשת מהם? איך ביכולתם לשכנע את האלגוריתם לחבב דווקא את האתר שלהם? ולגוגל אכן יש הוראות שהיא מפרסמת למנהלי אתרים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הוראות גוגל למנהלי אתרים

    גוגל מעניקה למנהלי אתרים שני כלים חשובים במיוחד:

    שני הכלים הללו יחד מאפשרים לבעל אתר אינטרנט לקבל מידע ממנוע החיפוש, לעדכן את מנוע החיפוש על שינויים וכמובן גם ללמוד איך לקדם את האתר בצורה אורגנית בתוצאות החיפוש.

    אך עצם למידה והכרת הוראות אלו אינה בהכרח מספקת מאחר ועל כל פרט מידע שגוגל משתפת את בעלי האתרים היא מסתירה פרטי מידע נוספים. לכן, כדי להשלים את ההוראות של גוגל למנהלי אתרים יש להשתתף בדיונים הפתוחים עם דובר גוגל מידי שבוע:

    בעזרת הדיונים הישירים עם גוגל (כן, עם גוגל!) ניתן לקבל את העדכונים האחרונים של גוגל בצורה פורמלית אך חשוב מכך גם בצורה בלתי פורמלית וברמיזה.

    האם לציית להוראות גוגל למנהלי אתרים?

    כן. ולא.

    כן, כדאי להכיר את חוקי המשחק ואת ההוראות של גוגל. הוראות אלו בעצם משקפות את העדפת גוגל ומכך שסביר להניח שציות לחוקים אלו צפוי להביא להרבה טוב.

    כך לדוגמא, נייצר ערך גבוה למשתמשים, נכתוב תוכן איכותי, עדכני ורלוונטי עבור הגולשים שלנו.

    לא, חוקים נועדו כדי לשבור אותם. כדי להשיג תוצאות, לא תמיד רצוי לנוע עם העדר אלא יש להפעיל יצירתיות, תעוזה וכמובן לשחק גם מחוץ לכללים הכתובים.

    למה הדבר דומה? לתשלומי מסים. ניתן לשלם מסים כמו כולם. או, שמתכננים את המסים כך שבפועל נשלם פחות.

    ניתן לשחק בהתאם להוראות גוגל בכ-80% מהפעולות שלנו ובמקביל להשאיר פתח מהותי למגוון פעולות נוספות שנוגדות את הוראות גוגל אך מבטיחות לנו תוצאות מהירות יותר וזאת מבלי שנפגע על חציית כל הקווים לעולמות המניפולציות.

    איך מנהלי אתרים מקצועיים מקבלים החלטות?

    בסופו של דבר, מנהל אתרים יפעל על בסיס מיומנויות נרכשות. כך לדוגמה, אנו מצייתים להוראות גוגל הקשורות לחוויית השימוש והתוכן עד האחרונה שבהם. ולעומת זאת, אנו מתעלמים מהוראות הנוגעות לפעולות החיצוניות לאתר ואשר מסייעים לגוגל להבין מי אנחנו ולמה כדאי לקדם דווקא אותנו במעלה תוצאות החיפוש.

    איזון זה הנו לעתים מחוץ לכללים של גוגל אבל מאחר והתמורה נאה והגולשים מרוצים מהתוכן באתר, גוגל יודע להעריך זאת ומכך שהפעילות שעשינו רק יוצרות תועלת. במידה ולא היינו מקפידים על איכות התוכן וחוויית השימוש, כנראה שגוגל היה רואה את פעילותינו בעין פחות טובה והתוצאות היו בינוניות למדי.

    לסיכום,

    אם אינכם רוצים לשבת וללמוד איך מנהלים אתר אינטרנט ואו אין לכם זמן לעשות זאת, ייתכן שתרצו להעביר את האחריות לידיו של מנהל אתרים מקצועי באחד מחברות ניהול האתרים בישראל. כמובן שנשמח אם תפנו אלינו – נשמח להעניק לכם שירות!

    בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן