fbpx

אם אתם קוראים מאמר זה, כנראה שאתם נדרשים לעבודת תוכן רבה על האתר. ישנם סיבות רבות לכך שתשכרו שירותי הזנת תוכן לאתר. אך את מי לשכור ומתי נדרש דווקא מזין תוכן מקצועי (ומה זה אומר?) אלו שאלות שכבר מעט יותר קשר לענות עליהם. במאמר זה אנו ננסה להעניק לכם את הרקע הנדרש לקבלת החלטות בנושא זה.

הזנת תכנים לאתר אינטרנט

הזנת תוכן הנה עבודה קשה וסיזיפית. לרוב נדרשות שעות עבודה רבות של פעולה כרונולוגית ומעייפת אשר גורמת למבצע הפעולות להרגיש טרוט עיניים. בעצם, על מזין התוכן לקחת מידע קיים ממקום אחד ולהזינו מחדש במקום אחר. אך למרות שמלאכה זו נשמעת כפשוטה, אנו ממליצים לכם לנסות זאת עצמאית ולגלות שלא כך הדבר. לעתים, עבודות הזנת תוכן יכולים להוציא אדם משלוותו וזאת בעיקר כאשר עומדים בפניו עשרות ואו מאות שעות עבודה מצטברות וחסרות ערך מבחינתו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ישנם מקרים בהם מומלץ לבצע עבודות הזנת תוכן עצמאית (כאשר מדובר בכמות קטנה של עבודה ויש לכם זמן פנוי) אך במרבית המקרים, יידרשו לכם ידיים נוספות והן יכולות להיות של כל אדם ואו של איש מקצוע המתמחה בכך בהתאם לסוג העבודה ומאפייניה.

    להלן המקרים בהם נדרשת עבודת הזנת תכנים לאתר:

    1. הקמת אתר חדש – הקמת אתר אינטרנט חדש תדרוש הזנת קטלוג שלם של מוצרים/מידע.
    2. מעבר בין מערכות – מעבר בין מערכות ניהול תוכן לעתים דורש עבודה ידנית להעברת התכנים.
    3. הזנת תוכן באתר קיים – עדכון מוצרים, מחירים, מלאים ואו כל ערך אחר בהיקף רחב באתר.

    ישנם מקרים נוספים אך אנו נתייחס למקרים מעלה מאחר והן הנפוצים ביותר:

    הזנת תכנים בהקמת אתר אינטרנט חדש:

    כאשר מקימים אתר אינטרנט חדש, יש צורך בהזנת תכנים איכותיים לאתר. במקרים בהם מדובר באתר מכירות, יש צורך להציג באתר את כל מה שמוצע בחנות הפיזית ולעתים מדובר אף באלפי מוצרים שונים. כלומר, על מזין התוכן לעבוד קשה מאוד לתקופה ממושכת עד להשלמת העלאה של כלל התכנים והמוצרים לאתר.

    • צריך הזנת תוכן?
      בכ-90% מהמקרים, בעל העסק טרוד במלאכת ניהול הפעילות העסקית. משום כך, אין לו את הפנאי הדרוש כדי לבצע עבודות אלו בכוחות עצמו. יתרה מכך, במקרים רבים גם עובד לא יוכל לעשות את העבודה מאחר ויש להם פעילויות שוטפות שעליהם לעמוד בהם.
    • מה המורכבות?
      הקמת אתר חדש דורשת תכנון אסטרטגי של היררכיית התכנים והקטגוריות לצד מבנה העמודים ואופן הצגתם. לעובד הפשוט אין את הידע הדרוש לניהול המערכת ואו לתכנן ולארגן אתר חדש ולכן מדובר במשימה שהופכת למורכבת הרבה יותר מהרגיל.
    • האם צריך איש מקצוע?
      חד משמעית כן. בהיעדר עבודה של איש מקצוע, לא ניתן לצפות לתוצאות טובות בהמשך הדרך.

    הזנת תכנים במעבר בין אתרים ומערכות ניהול תוכן:

    עם הזמן, עוד ועוד בעלי אתרים בקוד סגור ואו קוד ישן בוחרים לעבור למערכות ניהול תוכן בקוד פתוח. במקרים רבים, אין מנוס מעבודה ידנית וקשה של העתקה והדבקה של כלל התכנים באתר הישן והעברתם לאתר החדש בצורה דומה לזו שהיו באתר הישן.

    • צריך הזנת תוכן?
      מאוד תלוי בהיקף הפעילות. במקרים בהם עוברים עם אתר תוכן רגיל עם עד 100 עמודים, ניתן לעשות זאת עצמאית ואו עם כל עובד ממוצע. לעומת זאת, כאשר יש צורך בהעברה של מספר רב של עמודים ואו מוצרים, הרי שכבר יידרש איש מקצוע לשם כך.
    • מה המורכבות?
      מלבד העובדה שיש לשמור על מבנה דומה במאפייניו לאתר הישן, על מזין התוכן לבצע הפניות 301 (הוראת מעקב לדפדפנים) מהכתובת של התוכן הישן לכתובת של התוכן החדש וזאת כדי לשמור על ערכי קידום אורגני וחוויית השימוש באתר.
    • האם צריך איש מקצוע?
      אין חובה. אבל, כאשר יש חשש מפגיעה בקידום האורגני (שינוי מבנה התיאור כותרת ותיאור אודות המופיע בתוצאות החיפוש) ואו כאשר ההיקף גדול במיוחד, שווה להשקיע מעט כדי ליהנות משירות מקצועי.

    הזנת תכנים ממקורות שונים לאתר פעיל:

    ישנם אתרים פעילים אשר מציגים מוצרים רבים של יבואנים שונים. כלומר, עסקים אשר מוכרים מותגים מוכרים כאשר הם בעצם רוכשים את המוצרים עבור החנות שלהם הישר מהיבואן. במקרים אלו, אין גבול אמיתי לכמות המוצרים שיש להעלות לאתר וניתן לבצע הזנת תוכן מתמשכת וקבועה.

    • צריך הזנת תוכן?
      כן. יש צורך במזין תוכן שיעקוב אחר פרסומים חדשים, מוצרים חדשים, מחירים של מתחרים ועוד מגוון פרמטרים ויעדכן את המוצרים באתר בהתאמה. זאת, משום ורבים ברשת מציעים את אותן המוצרים בדיוק והמשתנה העיקרי הנו איכות התוכן המחיר המוצע לצרכן.
    • מה המורכבות?
      מלבד קושי לא קטן להציג את המוצר טוב יותר מהמתחרים, על מזין התוכן להשלים ערכי קידום אורגי בכל מוצר ומוצר כדי לנסות להתחרות על הביטויים שבהם משתמשים הגולשים ברשת. עבודה לא פשוטה ודורשת מיומנות בניהול תוכן וקידום אורגני.
    • האם צריך איש מקצוע?
      חובה. ללא איש מקצוע שידע לתכנן קדימה ולהזין לאתר את המוצרים הנכונים (ולנהל את המחיר שלהם) אין לאתר סיכוי אמיתי להתחרות בשוק בו כולם מציעים מוצרים זהים.
    לסיכום,

    כפי שניתן לראות, מלאכת הזנת תוכן לאתרים אינה פשוטה כפי שהיינו רוצים לחשוב. יתרה מכך, מעטים הן החברות שיודעות להתמודד עם פרויקטים גדולים של הזנת אלפי עמודי תוכן ואו מוצרים. לכן, יש עלויות למלאכת הזנת תוכן ויש לקחת זאת בחשבון. מצד שני, בעזרת מזין תוכן מקצועי, ניתן להשיג תוצאות יוצאות דופן ולנהל מערך משומן למדי לאורך זמן.

    להלן קישורים שימושיים:

    רוצים שננהל עבורכם תהליך של הזנת תוכן? פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן