fbpx

קוראים באינטרנט על קורסים לניהול אתרים? בוחנים את האפשרות להתפרנס מתחום האיקומרס? החלטנו לספר לכם מעט על יום העבודה שלנו בכדי שתדעו למה אתם נכנסים ותבחנו האם מדובר במקצוע בו תרצו לעסוק מרבית מזמנכם. להלן מעט מיום העבודה שלנו:

עבודתו של מנהל איקומרס

לא מעט פעמים שואלים אותנו מה בדיוק אנחנו עושים? מה מיוחד או לא מיוחד בעבודה שלנו? האם כדאי לעסוק בתחום זה? התשובות על שאלות אלו אינם פשוטות כי כל אחד רואה את הדברים בצורה שונה. להלן יום עבודה טיפוסי שלנו:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    סדר הפעולות:

    1. ניגשים למערכת לבחון את כלל הפניות שהתקבלו לאחר שעות הפעילות.
    2. מטמיעים את כל הדרישות של הלקוחות ב-3 השעות הראשונות של היום.
    3. ניגשים למערכת הדוא"ל לבחון את כלל הפניות שהתקבלו ביום הנוכחי.
    4. מטמיעים את כל הדרישות של הלקוחות ביתר שעות העבודה של היום.

    מרכיבי הפעולות:

    עבודת מנהל איקומרס נחלקת לשניים:

    1. פניות הקשורות לתכנים טקסטואליים.
    2. פניות הקשורות למוצרים/מלאים/מחירים.

    ככלל, אנו מעניקים חשיבות רבה יותר לפניות הקשורות למוצרים על פני התכנים הטקסטואליים אך כלל הפניות זוכות למענה במהירות ובהתאם להסכם ה-SLA שעליו אנו חתומים מול הלקוחות.

    אז מה אנחנו עושים?

    תפקידנו כמנהלי איקומרס להוות יד ארוכה עבור הלקוחות שלנו. אנו בעצם נכנסים לנעליים של בעלי אתרים ומבצעים עבורם את כלל המשימות שהם היו אמורים לעשות. משימות אלו מורכבות מעריכות רבות ומגוונות של עמודים, תכנים, מוצרים ואנו צריכים לעשות זאת בהקפדה רבה ולצלול לפרטי פרטים.

    מנהל איקומרס חייב להשקיע בכל מוצר ומוצר שעולה לאתר זמן רב וזאת כדי שהמוצר יראה, יתואר ויתומחר בדיוק לפי הצרכים, הרצונות והיכולות של הגולשים. מדובר במשימה לא פשוטה בכלל מאחר ועלינו לחשוב לא רק על מה יראו באתר אלא גם מה המשתמשים יחפשו ברשת כדי להגיע לעמוד המוצר של החנות.

    כאשר אנו מעלים מוצר חדש עבור לקוח, אין מקום לקיצורי דרך. עלינו להעניק למוצר כותרת מפתה אך מדויקת. תיאור מדוקדק אך משכנע, תיוג ושיוך לקטגוריות ונושאים שהגולשים עלולים לחפש ברשת ולבסוף עלינו לערוך, לכווץ ולתייג כל תמונה ותמונה שעולה ומשויכת למוצר החדש באתר.

    אם זה נראה לכם פשוט, שימו לב למספר הפרמטרים בכל מוצר ומוצר:

    • כותרת המוצר.
    • תיאור המוצר.
    • כתובת קישור למוצר.
    • תמונה/תמונות המוצר.
      • שם התמונה.
      • תיאור התמונה.
      • תוכן חלופי לתמונה (ALT).
    • תכונות/ערכים למוצר.
    • הגדרת מזהה ייחודי (מק"ט)
    • שיוך מוצר לקטגוריות.
    • שיוך מוצר לתגיות.
    • מחיר רגיל למוצר.
    • מחיר מבצע למוצר.
    • מלאי המוצר.

    כל הגדרה והגדרה ברשימה זו מחייבת שימת לב גדולה. מאחר ובמידה ואנו לא משקיעים את הזמן הדרוש ומשלבים בתכני המוצר אך מילות המפתח הנכונות שהגולשים מחפשים, המוצר לא יעלה בתוצאות החיפוש ולכן גם לא יימכר ועבודתו לא תועיל ללקוח.

    איך מנהל איקומרס מתקדם בעבודתו?

    כדי להצליח בעבודה שלנו, עלינו לפעול לפי המוטו הבא:

    ההצלחה שלנו תלויה בהצלחה של הלקוחות שלנו!

    בכדי שלקוח שלנו ימשיך לשלם לנו מידי חודש כסף עבור השירות שאנו מעניקים, עליו להרוויח מהאתר מספיק כסף בכדי שהשירות ישתלם לו. במידה ואנו גורמים לכך שהמכירות בעליה ובעל החנות נהנה ממכירות טובות, הרי שבעל חנות זה צפוי להישאר לקוח נאמן שלנו למשך שנים. במידה ואנו לא נצליח לספק את הסחורה, הרי שזה רק עניין של זמן עד שהלקוח יעזוב אותנו ויסגור את החנות המקוונת שלו.

    מנהל איקומרס שעושה עבודה טובה זוכה לעוד ועוד לקוחות קבועים שמשלמים לו מידי חודש עבור השירות שהוא מעניק ובכך הוא זוכה ליציבות ולהתקדמות בתחום מורכב זה. אנו יכולים להעיד על עצמנו שככל שהזמן עובר מספר הלקוחות שלנו צומח וגדל וההכנסות מהפעילות שלנו נמצאות בצמיחה מתמדת ואנו אכן שבעי רצון מההתקדמות שלנו.

    טיפ אחרון לסיום

    לימודים להיות מנהל איקומרס במוסד אקדמי אינם יעילים. לעומת זאת, ישנם מוסדות לימוד מקצועיים שיכולים להנחיל לכם בסיס איתן להתמקדות בתחום עשיה זה בהצלחה. במידה ואתם רוצים להוביל את הענף ולהבין איך מתנהלים בשטח בפועל, אין דרך מלבד לימוד מאיש מקצוע מנוסה שעוסק בתחום זה. אנו אמנם לא מרצים אך כתבנו על כך שאנו נשמח ללמד את המקצוע למעוניינים בכך במאמר זה. הרגישו חופשי לפנות אלינו ולהתייעץ לפני שאתם נרשמים לקורס ניהול אתרים ואו בוחרים להשקיע זמן בלימוד עצמי.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן