fbpx

יש לכם אתר אינטרנט המבוסס על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס? הרווחתם! מדובר במערכת ניהול תוכן שמוגדרת כנוחה ושימושית גם לאנשים שאינם הכי טכנולוגיים בעולם. אבל, כדי לנצל את מערכת ניהול התוכן כהלכה, חשוב שתדעו במה לגעת וחשוב יותר, במה לא לגעת! מאמר זה סוקר 10 נקודות במערכת ניהול התוכן שעליכם להכיר.

ניהול אתרי וורדפרס ב-10 נקודות בלבד

להלן המרכיבים עליהם נרחיב במאמר זה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. פאנל ניהול ראשי – לוח הבקרה של האתר.
    2. פוסטים – אזור המאמרים של האתר.
    3. מדיה – אזור התמונות והמדיה באתר.
    4. עמודים – אזור העמודים של האתר.
    5. טפסי יצירת קשר – הגדרות הטפסים באתר.
    6. עיצוב – עריכת מבנה, תפריט ווידג'טים באתר.
    7. תוספים – כיבוי והדלקה של רכיבים באתר.
    8. משתמשים – ניהול המשתמשים וגישותיהם.
    9. כלים – כלים שלרוב לא שימושיים באתר.
    10. הגדרות – הגדרות כלליות של האתר.

    * לא מוצאים חלק מהמרכיבים הללו בצד מערכת ניהול התוכן? – פנו למפתח האתר שיעניק לכם גישות ניהול מלאות!

    בואו נתחיל,

    ניהול לוח בקרה בוורדפרס:

    לוח הבקרה של הוורדפרס (המסך הראשון שאתם רואים עם התחברות) הנו מיותר לרבים. אך, גם מעט מציק עם מידע שכלל אינו רלוונטי לנו. לכן, מומלץ למשוך את התווית "אפשרויות תצוגה" (למעלה בצד שמאל) ולהסתיר את הרכיבים שלא רצויים לכם. מעבר לכך, אפשר להתקין תוסף מעקב אחר כניסות לאתר ולהפוך את הלוח בקרה לשימושי ויעיל.

    ניהול פוסטים בוורדפרס:

    מערכת וורדפרס תוכננה בעיקרה עבור הפוסטים (מאמרים). כל היתר הגיע לאחר מכן. לכן, חשוב להבין שהפוסטים הן ליבת האתר ויש להשקיע בכל פוסט ופוסט מחשבה ולנסות להבין מה הגולש מצפה לראות, איך אנו יכולים לספר את אותו הסיפור בצורה טובה ונוחה יותר. פוסטים הם כלי נהדר לבניית היררכיה באתר והפניית תנועה לשירותים שלנו. לדוגמה: כנסו ללמוד אודות ניהול אתרי מכירות.

    ניהול מדיה בוורדפרס:

    המדיה שלנו כולו נמצא במיקום נגיש ונוח לאיתור. תמונות, וידאו, קבצים – הכל נמצא במקום אחד. בפועל, השימוש העיקרי של אזור המדיה הנו בהגדרת שמות ותגיות לכל תמונה ותמונה כדי שמנועי החיפוש יבינו מה ערכן. כך, אנו נהנים מיתרונות רבים של קידום אתרים. ניהול המדיה מאפשר לנו גם להקטין, לכווץ ולהתאים מדיה לצרכים שלנו.

    ניהול עמודים בוורדפרס:

    במידה והאתר שלכם מבוסס מערכת לבניית תוכן (בילדר) ואין לכם ידע בשימוש בו. עדיף לא לגעת בעמודים כלל. לעומת זאת, אם אתם למדתם ויודעים איך לעבוד על בילדרים למיניהם, הרי שמחכה לכם חוויה של שליטה ועיצוב חופשי להתאמת האתר לצרכים שלכם בקלות ובמהירות. העמודים ישמשו אותנו להצגת עמוד הבית, עמוד יצירת קשר וכלל עמודי השירותים..

    ניהול טפסי יצירת קשר בוורדפרס:

    לא לגעת. אין סיבה לגעת בטפסי יצירת הקשר מאחר והטפסים הללו בנויים בHTML. במידה ואתם רוצים להוסיף שדות או תכונות ייחודיות, בקשו עזרה של אדם המבין בקידוד. לחלופין, אם אתם יודעים לקודד, הרי שאתם יכולים לעשות ככל העולה על רוחכם רק לא לשכוח לעדכן את הCSS להתאמת העיצוב לאתר.

    ניהול עיצוב בוורדפרס:

    האזור החשוב ביותר באתר. פה אנו מנהלים את רכיבי העיצוב וזה כולל בין היתר את ניהול התבנית של האתר, ניהול התפריטים השונים של האתר וניהול אזורי התוכן בצד ובתחתית האתר. מכאן, אפשר לשנות את נראות כלל האתר בקלות ובמהירות אך זאת רק כשיש לנו את הידע המתאים. טיפ: היעזרו בתווית "אפשרויות תצוגה" במגע בתפריטים.

    ניהול תוספים בוורדפרס:

    רוצים להרחיב את האתר? לשפר את האתר? להוסיף תכונות לאתר? זה קורה כאן! התקנה של תוסף יכולה להיות פשוטה אך גם לשבור את האתר כולו במידה ויש התנגשות בין תוספים או אין תאימות לשפה העברית. לכן, כדאי לגבות את האתר טרם התקנת / עריכת תוספים ובמקביל גם להיעזר באיש מקצוע לשם כך.

    ניהול משתמשים בוורדפרס:

    האתר שלכם משמש כקהילה? גולשים נרשמים לאתר? ובכן, מערכת וורדפרס מאפשרת לכם לשלוט בגישות של המשתמשים השונים וכמו כן לאפס את הססמאות שלהם ולערוך את תכונותיהם. ניהול משתמשים אינו משמעותי באתרי תדמית אך מאוד משמעותי באתרי קהילה.

    ניהול כלים באתר וורדפרס:

    כלים בוורדפרס הנו אזור נידח ולא שימושי במיוחד. השימוש העיקרי בכלים הנו ייבוא וייצוא של תוכן האתר. במשך למעלה מעשור, השימוש היחידי שלנו בייבוא וייצוא הנו בהתקנה של תבנית חדשה או במעבר בין מערכות אתרים (מיגרציה). לכן, אין מה לחפש כאן..

    ניהול הגדרות וורדפרס:

    הגדרות וורדפרס כוללות מגוון רחב של הגדרות כלליות אך כבדות משקל! ניתן לבצע באזור זה שינויים דרמטיים באתר בכמה לחיצות קטנות. לכן, אם אינכם מבינים מה המשמעות של האפשרויות באזור ההגדרות של הוורדפרס, אל תגעו!! זה אזור קדוש וחשוב במיוחד..

    לסיכום,

    מסובך לכם? רוצים שמישהו יעשה עבורכם את העבודה הקשה? שירותי ניהול אתרים אינם עולים יותר מידי כסף. פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית לאתר שלכם ואנו נשמח לסייע לכם להשיג את המיטב מהאתר באופן שוטף וקבוע!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן