fbpx

בשנים האחרונות, יותר ויותר גורמים מבקשים שירותי ניהול מוניטין בחיפוש. מדובר בין היתר באנשי ציבור, פוליטיקאים, אנשי עסקים ואו מותגים מוכרים אחרים שרוצים בהסרת חדשות שליליות ממנוע החיפוש גוגל או בינג. לשירותי ניהול מוניטין יש חשיבות אדירה עבור עסקים ואנשים אשר עומדים בחזית העשייה אך סובלים מתדמית שלילית ועל כך במאמר זה.

ניהול מוניטין בחיפוש

זה יכול לקרות לכל עסק ואו אדם, ביום אחד צצים חדשות שליליות ואו מידע שלילי אודותיו ואו אודות העסק שלו ובבבת אחת, מספר הלקוחות מצטמצם וההכנסה נפגעת בצורה קשה ביותר. ייתכן ואותו אדם ואו עסק עברו תקופה קשה אך זמנית שגררה אי שביעות רצון לקוחות, ייתכן ואותו אדם ואו עסק נתון לתחרות קשה ולא לגיטימית מצד מתחרים עבריינים, יכולים להיות סיבות רבות לכך ששמו של אדם ואו עסק יפגעו בצורה קשה ולטווח ארוך. כך לדוגמה, ישנם אני מקצוע שנתבעו על רשלנות חד פעמית ואתרי אינטרנט רבים ציטטו זאת בהרחבה וקהל לקוחותיהם החל לחשוש ופרנסתם נפגעה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בשונה מהעולם האמיתי בו לציבור יש זיכרון קצר למדי, האינטרנט זוכר הכל! מנועי החיפוש יציפו בכל פעם שנחפש את שמו של בעל המוניטין השלילי את מגוון הבעיות שבשרותיו ואלו יעפילו על כל יתרונותיו וזכויותיו שנצברו על פני שנים רבות של עבודה קשה. לכן, ניהול מוניטין בחיפוש הנו מוצר שהביקוש אליו רק הולך ותופס תאוצה ורבים בוחנים את הכדאיות שבו.

    איך שולטים בתוצאות החיפוש של גוגל ובינג?

    האמת היא שלא באמת ניתן לשלוט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש הגדולים כדוגמת גוגל ובינג. מנועי חיפוש נוטים לדמות בני אדם ואנו סקרנים מטבענו ומחפשים ללמוד על הרע כפי שאנו סקרנים ללמוד על הטוב. מנועי החיפוש מבינים זאת ומציגים את המידע השלילי לצד החיובי (לעתים בסדר ההפוך..) כך שהגולשים יקבלו את מלוא תאוותם בידם.

    ובכל זאת, ישנם דרכים מגוונות להשפיע על תוצאות החיפוש וזאת על ידי שלל פעולות ברשת ומחוצה לה:

    • ניתן לפנות לבעלי האתרים עם האזכורים השליליים ולבקש הסרתן.
    • ניתן להציף את המידע במידע מעניין/רלוונטי אך ניטרלי אודות נפגע המוניטין.
    • מחיקת תוצאות שליליות מהחיפוש על ידי פניה ישירה למנועי החיפוש (דרך בתי המשפט).
    • ניתן לקיים קמפיין מוניטין חיובי אודות נפגע המוניטין.
    • ועוד שלל פעולות נוספות ויצירתיות..

    שיקום מוניטין באינטרנט

    תהליך שיקום מוניטין במנועי החיפוש השונים יכול לקחת זמן רב. טווח הזמן לדחיקת ידיעות שליליות אחורה בתוצאות החיפוש תלויות בין היתר במפיצי החדשות השליליות ורמת השפעתן על השיח הציבורי ביום יום. ככל שמדובר בכלי בעל כוח רב יותר, כך משך הזמן לדחיקת התוצאה לעמודים האחוריים של תוצאות החיפוש צפויה להיות ארוכה יותר.

    הסרת אזכורים לעתים מתאפשרת על ידי הצגת סיפור מקביל ואו הוספת ערך מתקן על ידי התקשרות עם הגורם המכפיש והשגת אישור לכך שהערך אינו נכון (תביעת דיבה, לשון הרע, או תשלום כופר) ושניתן יהיה לתבוע את הגוף המפרסם במידה ולא יסיר את הידיעה כלשונה הפוגע. במקרים רבים, מספיקה התרעה לפני תביעה כדי לגרום למחיקת חדשות שליליות מאתרים בקנה מידה קטן עד בינוני ולכן בהחלט שווה לנסות לפתור את הבעיות הללו מול בעלי האתרים טרם פניה לתהליכים מורכבים יותר של קידום אורגני.

    במידה ואין ברירה, נצא לדרך עם קמפיין מוניטין חיובי אשר כולל ניקוי מוניטין באינטרנט על בסיס היצף ידיעות ואו על בסיס יצירת הפרדה מוחלטת בין המסופר ברשת ובין העסק הפעיל וזאת על ידי ניקוי שם הנפגע ואו שינוי שמו המסחרי (במידת האפשר) כדי שלא יתאים עוד לערכי החיפוש בהם נפגע.

    לסיכום,

    לא פשוט לנקות שם של אדם או חברה לאחר שפורסמו אודותיהם אזכורים שליליים. אבל, כמו כל דבר אחר, הכל פתיר וניתן להשיג תוצאות מעולות גם במקרים החמורים ביותר. פנו אלינו אם ברצונכם שנאמוד את מצבכם ונבין יחד האם ותוכך כמה זמן ניתן לנקות את המוניטין העסקי שלכם מהחיפוש. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן