fbpx

מדריך ייעודי זה נועד למנהלי אתרים ועורכי תוכן באתרים אשר מרגישים שהם עובדים קשה אך אף אחד לא נחשף לתכנים שלהם. בעזרת מדריך זה, תוכלו ללמוד איך מנהלים תכנים באתר אינטרנט בצורה נכונה ואיך מייצרים בעזרתן תנועה אורגנית חדשה של קוראים ורוכשים מרוצים.

ניהול תכני האתר – מדריך

כאשר אנו מעלים תכנים חדשים לאתר אינטרנט, אנו עושים זאת בכדי שגולשים רבים ככל האפשר יחשפו לתוכן ויבצעו פעולת המשך (קריאה קבועה, פניה, רכישה..) אך בשונה ממה שאולי חשבתם, לא מספיק לכתוב תוכן רב בכדי להבטיח תנועה לאתר. יש צורך בתוכן מדויק ונכון לקהל היעד שאליו אתם פונים בכדי שלתוכן יהיה משמעות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ישנם שלושה פעולות שעלינו לעשות כדי להבטיח הצלחה בניהול תכני אתר:

    1. מחקר מילות מפתח – לברר מה הקהל יעד שלנו מחפש ובאילו מילים הוא משתמש.
    2. היררכיית תוכן – לסדר את התכנים בצורה מאורגנת ונוחה לניווט בתוך האתר עצמו.
    3. נוחות קריאה – לדאוג לכך שהגולשים שלנו ייהנו מהקריאה באתר וימצאו אותה רלוונטית.

    כעת, נסביר על כל פעולה ופעולה ונציג דרכים לביצועה:

    מחקר מילות מפתח טרם כתיבת תכנים:

    במידה ונשווה את עולם האינטרנט לעולם המציאותי, ניתן להתייחס לאתר שלכם כאל חנות אשר יכולה להיות ממוקמת במדבר ללא כבישים או ברחוב צדדי ואו במרכז העיר ועל גבי רחוב ראשי והומה אדם. כמובן שאנו נשאף להיות ממוקמים לצד רחוב הומה אדם וכאן בדיוק אנו נכנסים להשוואה לעולם האינטרנט. בעולם המקוון, מילות המפתח הן כבישים לכל דבר ועניין ואנו נרצה לעשות שימוש במילות מפתח אותן מחפשים משתמשים רבים ובתדירות גבוהה וכך בעצם להתמקם על כביש ראשי ומכובד.

    אך, כדי לדעת באיזה מילים להשתמש (לצד איזה כביש להיות..) עלינו לבצע מחקר קצר ולברר מה הגולשים שלנו מחפשים. זאת נעשה בעזרת 2 כלים:

    מאחר ורוב מוחלט של הגולשים נעזרים במנוע החיפוש של גוגל, אנו נבסס את המחקר עליו. בשלב ראשון נברר לפי מילת מפתח עיקרית מה הן כל הטיותיו השונות ואיך יחפשו אותנו הגולשים. בשלב שני נזין את הרשימה לכלי של גוגל לבדיקת נפח החיפוש של אותן מילים בכדי לדעת באילו מילים עדיף להשתמש.

    בצורה זו, אנו מבטיחים שכל תוכן שנכתוב יגיע במוקדם ואו במאוחר לידי גולשים רלוונטיים לנו!

    סידור היררכיית התכנים באתר אינטרנט:

    כאשר זכינו להכניס תנועה אורגנית לאתר בזכות תכנים מעולים שנכתבו על בסיס מחקר מסודר, נרצה להניע אותם לקרוא עוד ואו לפנות אלינו. כדי להצליח בכך, עלינו לסדר את התכנים באתר בצורה מסודרת ומאורגנת למדי כך שמנועי החיפוש יבינו מה מתחולל באתר והמשתמשים שלנו יצליחו לנווט באתר בהצלחה לשביעות רצונם.

    בואו נשווה זאת שוב לחנות בעולם המציאותי, דמיינו שאתם נכנסים לחנות אך המדפים מבולגנים והמוכר מנמנם לו בצד ואינו מתייחס אליכם, האם הייתם נשארים בחנות? ברור שלא. עכשיו דמיינו חנות מסודרת ומאורגנת עם תאורה נכונה ואיש מכירות אדיב וחייכן, עכשיו הייתם נשארים בחנות? בוודאי! כך בדיוק יש להתייחס לאתר האינטרנט ולכן יש משמעות לסדר התכנים בתוך האתר..

    סידור היררכיה באתר מתבצע בעזרת הכלים הבאים:

    • שיוך תוכן לתפריט.
    • שיוך תוכן לעמוד.
    • שיוך תוכן לקטגוריה.
    • שיוך תוכן לתגיות.

    שיפור חוויית הקריאה של תכני האתר:

    כעת לגולת הכותרת, התוכן עצמו. כאשר כותבים תכנים לאתר, בין אם מדובר במאמר ובין אם מדובר במוצר למכירה, חייבים להבין מה הגולש שלכם מחפש ומה הוא מצפה למצוא באתר. כלומר, עליכם לדבר אליו בשפתו ולהציג לו תוכן בעל רלוונטיות רבה ככל האפשר. כלומר, אם אתם מוכרים מוצר "מקרר" עליכם לתאר את המקרר על כל תכונותיו "מקרר בעל 4 דלתות ועם קיבולת של X ליטרים כאשר המקפיא למטה…" כך שהגולש ימצא את המידע המדויק שאותו חיפש ואף יבצע רכישה של המוצר דווקא אצלכם..

    במידה ואתם כותבים מאמרים, חשוב לחשוב לא רק על המשתמש במחשב אלא גם על המשתמש במכשיר הסלולרי (כ-50% מהתנועה לאתר בימים אלו..). יש לחלק את המאמר לפסקאות נוחות לקריאה ולשמור על סדר בתוכן עצמו. להלן תיאור של מבנה מאמר זה שאתם קוראים כעת:

    • כותרת המאמר.
      • תקציר המאמר.
        • כותרת משנה למאמר.
        • פסקה לפתיחת המאמר.
        • נקודות המאמר:
          • כותרת פסקה.
          • פסקת תוכן.
          • כותרת פסקה.
          • פסקת תוכן.
          • כותרת פסקה.
          • פסקת תוכן.
      • סיכום המאמר.

    שימו לב שהמאמר נוח לקריאה ועונה במדויק על המובטח בכותרת התוכן.

    לסיכום,

    ניהול תכני אתר דורש עבודה קשה ויש צורך במיומנויות שונות בכדי להצליח לתרגם תוכן להכנסה. במקרים רבים, ערך הזמן שעל בעל האתר להשקיע בכדי להשיג תוצאות כה גבוהה שעדיף לו לשכור מנהל אתר מקצועי שיעשה זאת עבורו בהצלחה רבה יותר. אנו עוסקים בשירותי ניהול אתרים מזה שנים רבות וביכולתנו להשיג עבורכם את התוצאות האופטימליות. במידה ואתם מרגישים שברצונכם לקדם את האתר בעולם המקוון, פנו אלינו ונשמח לספר לכם עוד ולהציע לכם חבילה מותאמת אישית!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן