fbpx

זה מכת מדינה! כחברת ניהול אתרים, כמעט ואין שבוע שלקוחות לא מתייעצים איתנו לגבי עסקה חשודה. לצערנו מאז הקורונה, זה החריף והחריף עד לכדי שאנחנו ממש צריכים להדריך לקוחות איך לזהות עסקאות חשודות וכמובן איך להתמודד עמם.

התמודדות עם עסקאות חשודות באתר

כאשר אתם מבצעים מכירה ומספקים מוצר ללקוח, העסקה בפועל לא הסתיימה. יש מקרים חריגים בהם חברת כרטיסי האשראי יכולה לקחת מכם חזרה את הכסף שכבר עבר לחשבונכם וזאת במידה והלקוח מכחיש עסקה ואו טוען לכך שהכרטיס אשראי שלו נגנב.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    זה סופר-כואב כי אתם כבר שילמתם על המשלוח, סיפקתם את המוצר שעלה לכם כסף וכעת אתם נותרים ללא הכסף וללא המוצר בעוד גנב אנונימי יצא עם השלל ולא יקבל כל עונש על מעשיו.

    לכן, אם אתם בעלי חנות אינטרנטית, אנו מזמינים אתכם לקרוא מאמר זה בעיון.

    סיפור (אמיתי) לדוגמה:

    לפני כחודש, לקוח מתקשר ואף מתרגש, עסקה ראשונה באתר המכירות שלו! אמרנו מעולה, בוא וספר לנו איך הלקוח הגיע אליך, כי שיווק עוד לא התחלנו.. והוא אמר שאין לו מושג אבל מדובר בהזמנה על סך 3500 ש"ח וזה מדהים בעיניו שמישהו מוכן ככה להשקיע ולרכוש בסכום כזה באתר שעדיין בתחילת דרכו.

    יתרה מזאת, הוא סיפר לנו שהלקוח אף חוסך לו את עלויות השילוח כי הוא מגיע לאסוף את המוצר בכוחות עצמו באמצעות מונית עד החנות בשעה הקרובה!

    במשפט זה התחלנו לחשוד. אף אחד לא מזמין ומשלם און ליין בלי לראות את המוצר כאשר הוא מגיע פיזית לחנות בתוך שעה. ביקשנו מהלקוח את ההובלה והתקשרנו למספר בהזמנה אך הטלפון היה מנותק, בדקנו את המספר בהזמנה בגוגל והוא הופיע תחת שם אחר לחלוטין, בדקנו את פרטי הכרטיס אשראי במערכת והשם היה אחר לחלוטין..

    הבנו – יש פה ניסיון עוקץ, הצלחנו לעצור את הלקוח בזמן ואת המונית הוא השיב ריקם.

    זיהוי עסקאות חשודות

    יש כללי אצבע די נוחים לזיהוי התנהגות חשודה גם ללא מערכת בינה מלאכותית (שקיימת במערכת שופיפיי!), אם תקפידו על כללים אלו, סיכוי סביר שתהיו מוגנים מהונאות רשת מסוגים אלו:

    1. עסקאות חשודות יהיו כמעט תמיד על סכומים גבוהים/חריגים.
    2. עסקאות חשודות יכללו פריטים שלא תמיד קשורים זה לזה (הקשר נמוך).
    3. עסקאות חשודות יכללו לרוב איסוף עצמי ואו כתובת כללית (מרכז מסחרי).
    4. עסקאות חשודות יגיעו לצערנו במרבית המקרים ממגזר מסוים.
    5. עסקאות חשודות יכללו לרוב שם מזמין גנרי "יעקב כהן" וכו.

    במידה ואתם מזהים אחד או יותר מההתנהגויות הללו, ניתן לבודד את המזמין בצורה די פשוטה, מחייגים ללקוח לשאול שאלות כדוגמת לאן לספק את המוצר? האם הוא יודע לתפעל את המוצר? אפילו סתם שאלות מיותרות יענו לרוב בחוסר עניין ואו אפילו בכעס וזלזול – כן, גם לגנבים אין זמן להשקיע בהונאות שלהם כנדרש.

    מעבר לכך, במידה והלקוח משתף פעולה, רצוי לבקש צילום תעודת זהות, כתובת מגורים ועוד שלל פרטים שיאפשרו לכם לאחר מכן לוודא תקינותם ואו להתמודד עם הכחשת העסקה מול חברת האשראי (שלרוב, לא לטובת בעלי העסקים).

    מניעת הכחשות עסקה ואו עסקאות עם אשראי גנוב

    במקרים בהם אין לנו יכולת לשים תשומת לב לכל הזמנה והזמנה, במקרים בהם אנחנו רוצים שקט מהנושא, אנחנו כן יכולים להשתמש בכלים נוספים דרך חברות המסוף (הסליקה) כדוגמת 3d secure אשר שולחת סמס לבעל כרטיס האשראי במעמד המכירה ובעצם מבטיחה שמי שעושה שימוש בכרטיס הוא אכן בעל הכרטיס בפועל ובידיעתו המלאה.

    יתרה מזאת, ניתן בהחלט לחייב את חברת השילוח לספק את המוצר אך ורק לאחר צילום תעודת זהות של פרטי מקבל ההזמנה כפי שמופיעה במערכת ושהמסירה עצמה מתבצעת למזמין, כך יקשה על המזמין להכחיש את העסקה בשלבים מאוחרים יותר.

    אם אתם מנהלים את החנות האינטרנטית דרך פלטפורמת שופיפיי, ראו סרטון זה והקפידו לעקוב מקרוב אחרי נתוני ה-Fraud analysis:

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן