מענק Google Grants משתנה משנה לשנה ובמהלך השנים החולפות נוספו ועודכנו מגוון מגבלות והיתרים בתכנית המענקים של גוגל. במאמר זה, אנו ננסה לענות על כל השאלות והתשובות בנוגע למענק זה עם הנתונים העדכניים ביותר לשנת 2020-21.

מענק Google Grants הנו מענק ייחודי שמנוע החיפוש גוגל מקנה לעמותות וחברות ללא מטרות רווח בלבד. מענק זה בעצם מציע לגופים זכאים לפרסם במנוע החיפוש אודות הארגון בתקציב של עד 10,000$ לחודש בחינם. אך, על מענק זה חלים מגוון רחב של הגבלות שיש לקחת בחשבון ועליהם נרחיב בשאלות הבאות.

עוד על מענק גוגל לעמותות ניתן לקרוא בסקירה הבאה:

אם אתם עמותה או חברה ללא מטרות רווח, אתם ככל הנראה זכאים להגיש מועמדות להשתתף בתכנית. בכדי להגיש מועמדות לתכנית זו יש לעמוד בתנאים הבאים:

בכדי להיות זכאים להשתתף בתכנית המענקים לעמותות של גוגל עליכם לעמוד בתנאים הבאים:

  1. עליכם להחזיק באישור לניכויי מס.
  2. עליכם להחזיק באישור ניהול ספרים תקין.

אם יש לכם את האישורים הבאים זה בהחלט עוזר:

  • *סעיף 9 (2) לפקודת המס – אתם מוגדרים כ”מוסד ציבורי” הפטור מתשלום מס על הכנסותיו.
  • *סעיף 46 (א) לפקודת המס – יש אישור להכרה בתרומות לעמותה לצורכי מס (קיזוז מס).

כמו כן, אסור לכם להיות ברשימה הבאה:

  • אסור לכם להיות גוף ממשלתי.
  • אסור לכם להיות ארגון בריאות כדוגמת בית חולים.
  • אסור לכם להיות מוסד חינוכי (בית ספר/אוניברסיטה).

עוד פרטים על המענק בקישור זה:

רוצים שנבדוק עבורכם את הזכאות? מעוניינים שנדאג לכם בחינם וללא התחייבות? השאירו פרטים בטופס מטה.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


אם אתם עמותה ללא מטרות רווח ועונים על כל התנאים המופיעים בסעיף הקודם, הרי שאתם יכולים לנסות להגיש את הבקשה לקבלת המענק עצמאית על ידי תחילת תהליך מול קרן רש"י הנציגה הרשמית של TechSoup בישראל (הגורם הממונה מטעם גוגל לבדיקה ואימות השתתפות בתכנית המענקים בקישור הבא:

אפשרות נוספת ומהירה יותר הנה לפנות אלינו בטופס מטה ופשוט לבקש שנגיש עבורכם את הבקשה – לא, זה לא יעלה לכם, 100% בחינם!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


כן. כל עמותה הזכאית להשתתף בתכנית המענקים זוכה לקבל מענק בגובה עד 10,000$. אבל, עצם זה שהעמותה מקבלת אפשרות לנצל סכום זה לפרסום בחינם אינה אומרת שתצליחו לעשות זאת בהצלחה.

מרבית העמותות מצליחות לנצל רק 30% מסך ההטבה וזאת מאחר וההגבלות על השימוש בכלי הפרסום הופך את המשימה למורכבת למדי. למרות האמור, ישנם שיטות עבודה בעזרתן ניתן להבטיח ניצול של מלוא המענק מידי חודש בהצלחה!

המענק של גוגל מוצע בצורה מתחדשת. כלומר, המענק מתאפס מידי חודש ומה שלא ניצלתם במהלך החודש הקלנדרי החולף נאבד. זאת אומרת שלא ניתן לצבור את המענק עוד ועוד ולנצלו בעתיד אלא אך ורק בזמן אמת.

במידה ולא עושים שימוש במענק בכלל במשך 2 חודשים רצופים, גוגל צפויה להקפיא את הזכאות ואף לבטלה ובכך ההטבה המשמעותית יורדת לטימיון. לכן, חשוב לשמור על קמפיינים פעילים לאורך כל הזמן גם אם מדובר בתקציבים קטנים למדי.

ישנם שיטות עבודה לניצול מלוא 10,000$ שאתם מקבלים מידי חודש אך ניתן לסכם את הדרך הטובה ביותר לניצול המענק בצורה הבא:

מומלץ לייצר תוכן איכותי לאתר האינטרנט וזאת כבסיס ליצירת קמפיינים פרסומיים עם תקציב המענק. בעזרת ניהול אפקטיבי של תוכן האתר, ניתן להקים עשרות ואף מאות קמפיינים קטנים שאט אט עושים שימוש בעוד ועוד אחוזים מהמענק המתקבל. אבל, כדי שזה יעבוד, צריך שיהיה גורם מרכז שידאג לשמור על קשר עם מנהלי אגפים שונים בעמותה ולהפיק כמה שיותר תכנים חדשים באתר האינטרנט.

איך עושים זאת? קראו עוד במאמר זה:

אם רוצים לשמור על המענק של גוגל לעמותות לאורך זמן ולהמשיך ליהנות מצמיחה של האתר אינטרנט, יש להקפיד לשמור על כללי תכנית גוגל לעמותות. ריכזנו עבורכם את רשימת החוקים שיש להכיר, במידה וחלק מהמושגים אינם מובנים לכם, הרגישו חופשי להתייעץ איתנו בנושא,

להלן החוקים העדכניים לשנת 2020-21:

  1. יש לעקוב באדיקות אחרי עדכוני התכנית, יש שינויים כל הזמן!
  2. יש לעשות שימוש קבוע במענק בכדי לשמור על הזכאות!
  3. יש לקדם מודעות המפנות תנועה לאתר העמותה בלבד!
  4. יש להקפיד על תוכן בעל ערך גבוהה באתר היעד של הפרסום!
  5. חל איסור מוחלט לקדם עם המענק עסקים או עסקאות!
  6. חל איסור מוחלט לקדם מילות גנריות או מילים בודדות למעט שם העמותה!
  7. יש לקדם מילות מפתח עם ציון איכות של 3 לפחות!
  8. אין להגדיר מחיר לקליק העולה על 2$ למעט בתמחור אוטומטי!
  9. על קמפיינים במינימום: 2 קבוצות מודעות, 2 מודעות, 2 תוספי מודעות!
  10. יש להקפיד על יחס צפיות/הקלקות של 5% ומעלה בקביעות!

רוצים ללמוד עוד על החוקים הללו, קראו מאמר זה:

בוודאי, ניתן לנצל את המענק שקיבלתם מגוגל לשם הנעת תנועה איכותית לאתר האינטרנט (לפי הכללים של התכנית) ולאחר מכן "לצבוע" את המבקרים הללו באתר ולרדוף אחריהם עם מודעות מותאמות בכל רחבי האינטרנט ובכך להגדיל את המודעות לעמותה ולגייס תרומות רבות יותר בקלות ובמהירות.

איך עושים זאת? קראו במאמר זה:

עם קבלת זכאות להשתתף בתכנית המענקים של גוגל, עלינו להגדיר גורם ממונה לניהול הקמפיינים של העמותה דרך חשבון גוגל אדס. גורם זה יכול להיות עובד בעמותה אשר לומד את הנושא לעומק ומקפיד למלא אחר הכללים ואו גורם חיצוני כחברת ניהול אתרים ואו חברת שיווק אתרים אשר מתמחה בניהול חשבונות גוגל אדס וחשבונות לעמותות בפרט.

במרבית המקרים, עדיף לשלם למנהל אתרים מקצועי שיעמוד בקשר עם אנשי קשר בעמותה וינהל עבורכם את האתר אינטרנט על בסיס המידע הנמסר לו מנציגי העמותה. מנהל אתרים זה ידע גם להפוך כל ידיעה חדשה, כל פרט תוכן חדש באתר למודעה ממומנת וממוקדת עם ציון איכות גבוהה ולהזין את העמוד החדש בתנועת גולשים חדשים.

במידה ואתם פונים לחברה חיצונית שתנהל עבורכם את הניהול והשיווק של אתר האינטרנט, עליכם להיערך להוצאה של *בין 1,500-2,500 ש"ח לחודש. במסגרת השירות, החברה החיצונית מחויבת לטפל באתר האינטרנט שלכם מא-ת וכמובן גם לשיווק של כל תוכן חדש שעלה לאתר.

*במידה ואתם פונים לחברת פרסום מקצועית לקמפיינים בפריסה ארצית, המחירים מזנקים!

נשמח להעניק לכם שירות, התייעצו איתנו בטופס הבא:


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!



צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!



אלו עשרת השאלות הנפוצות ביותר שעולות בשיחות עם עמותות. במידה ויש לכם שאלות נוספות בכל הקשור לגוגל גרנטס, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולשאול, כמובן שאם השאלה טובה נוכל לפרסם את השאלה והתשובה שלכם לתועלת כל יתר העמותות בישראל.