fbpx

יש לכם קמפיין גוגל שופינג שדופק עבודה חודש אחרי חודש ופתאום משהו מפסיק לעבוד?! זה קורה מפעם לפעם, בדיוק לשם כך שוכרים מנהל קמפיינים מקצועי. אבל, אם אתם בדיוק בנקודה זו, אם אתם מוצאים עצמכם עם קמפיין שקורס לתוך עצמו, מאמר זה בשבילכם.

אופטימיזציה לקמפיין שופינג

להלן הסיפור המוכר. הוקם קמפיין גוגל שופינג (חכם, טיפש) והקמפיין מתחיל להתרומם עוד ועוד, מתחילות מכירות ובסך הכל הביצועים מצדיקים את ההשקעה הכלכלית בכך. אבל, לאחר תקופה יפה, פתאום יש ירידה בביצועים ולמרות שההוצאה נותרה גבוהה, המכירות הצטמצמו משמעותית.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מה עושים במצב זה? מה גרם לכך שהקמפיין החל לדשדש? ובכן, לפני שהולכים ועושים פעולות פזיזות רצוי להסתכל רחב יותר ולהבין את הנקודות הבאות:

    1. גוגל שופינג מושפע מהשוק.
    2. גוגל שופינג מושפע מטרנדים/עונות.
    3. גוגל שופינג מושפע משינויים תכופים.

    לכן, נבצע תהליך כפול לפני שנבצע אפטימיזציה:

    שלב ראשון: נטרול רעשים וגורמים חיצוניים

    בשלב ראשון, ננסה לראות האם השוק כולו נמצא במגמת עליה או ירידה. במרבית המקרים, קמפיין שופינג שעובד טוב ימשיך לעבוד טוב לאורך זמן. אבל, יהיו עליות וירידות בשוק עצמו ואותן ניתן לראות על ידי פניה לחברת ניהול אתרים (כמונו) אשר רואים מאות עסקים כל הזמן ויודעים מתי כולם מוכרים ואו כולם לא מוכרים..

    כאשר השוק כולו יורד, אנחנו נקבל החלטה אסטרטגית לא לגעת בקמפיין אלא רק להמשיך להשגיח עליו למרות שאינו הכי כלכלי בעולם. כאשר רק אנחנו במצב בעייתי ויתר השחקנים בשוק מוכרים כמו שצריך, הרי שאז אנחנו נרצה לשנות את הפרמטר היחידי שמשפיע על הביצועים וזהו כמובן המחיר של המוצרים – נבצע סקר שוק ונוודא ששחקנים חדשים לא דחקו אותנו החוצה עם מחירים טובים יותר.

    כמו כן, אנחנו גם צריכים להכיר את השוק שלנו. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים מוצרים המותאמים לחורף וכעת נכנסו לאביב, הרי שברור שיהיה ירידה במכירות (גם בחשיפות/קליקים) של מוצרי החורף וירידה זו תמשיך עמוק לתוך הקיץ. לפעמים על ידי הבנה זו לבד ניתן לשנות את כל חוקי המשחק ולתעדף מוצרים בהם הביקוש גבוהה לעונה על פני יתר המוצרים.

    שלב שני: נבצע אופטימיזציה זהירה לקמפיין עצמו

    במקרים בהם אי אפשר לשייך את הירידה בביצועי קמפיין השופינג לעונה/טרנד/מחיר/תוכן ואו כל פרמטר אחר מחוץ לגוגל אדס וגוגל מרצ'נט סנטר, אך ורק אז נוגעים בקמפיינים מסוג שופינג בפועל.

    למה? ובכן כי הקמפיינים מסוג שופינג מתבססים במידה רבה על כלים מתקדמים של גוגל. או במילים אחרות יש לנו קופסה שחורה עם נעלמים רבים שאנחנו לא שולטים בה במאת האחוזים. שינויים תכופים ואו מגבלות בפיד ואו כל הפרעה אחרת עלולה במידה רבה לאפס את האלגוריתם של גוגל שופינג ולגרום לכך שכל "הדאטה" שגוגל צברה על התנהגות הלקוחות שלנו תיעלם ואנחנו נצטרך להתניע את כל התהליך מחדש.

    גם כאשר נבחר לבצע אופטימיזציה לקמפיין גוגל שופינג, נעשה זאת בחלקים, בהדרגה, נשנה את המכפילים בעשרות אחוזים בודדים בלבד בכל פעם ונמדוד מה זה גרם ואו האם צריך לבצע מהלך אחד לאחור.

    לסיכום,

    מהניסיון שלנו. קמפיין גוגל שופינג צריך תשומת לב, אהבה, אבל כמה שפחות שינויים. לכן, אם יש שבוע קשה עם מכירות דלות, אם יש תנועה ואין מכירות, הרי שסבלנות זו מילת המפתח. מתלבטים, פשוט פנה אלינו 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן