fbpx

אם אתם מעניקים שירותים לעסקים, אין מקום טוב יותר לגייס לקוחות חדשים מלינקדאין. באף רשת חברתית או מנוע חיפוש אחר לא ניתן להגיע לבעלי תפקידים מדויקים בארגונים גדולים ובעסקים קטנים כפי שניתן להגיע בלינקדאין. לינקדאין עסקי יכול לייצר מספר רב של לידים עסקיים אם עושים זאת נכון. אז איך עושים זאת?!

לינקדאין עסקי

לינקדאין, הרשת החברתית העסקית היחידה שבאמת עובדת מאפשרת למפרסמים ולמשתמשים אורגניים להציע הצעות קונקרטיות וישירות למשתמשים אחרים גם בצורה אוטומטית לחלוטין, וניתן לעשות בלינקדאין שימוש לגיוס לקוחות ואו לחיפוש מקום העבודה הבא שלנו. אבל כדי שזה יעבוד צריכים להתקיים מספר תנאים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. ניהול דף עסקי בלינקדאין.
    2. יצירת קשרים חברתיים מתאימים.
    3. יצירת מסרים מדויקים מראש.

    אנו נסביר בקצרה איך מנהלים לינקדאין עסקי

    1. הקמה/ניהול של דף לינקדאין עסקי:

    השלב הראשון הנו בניה של "המותג". בין אם מדובר בדף עסקי של עסק ובין אם מדובר בפרופיל אישי שנבנה לקראת המשרה הבאה, יש צורך להשקיע בנראות. זאת נעשה על ידי הוספת כמה שיותר פרטים אודות ניסיון מקצועי/תחומי התמחות לצד תעודות חמישי ביוגרפי שמשקף בצורה מיטבית את העסק או הפרסונה.

    מעבר לתוכן אינפורמטיבי חיוני ניתן ורצוי לנהל את הדף הלינקדאין העסקי באופן שוטף תוך הוספת תמונות ומאמרים שיעידו עליכם כמומחים, בעלי עניין וכל מה שחשוב לציבור הרחב לדעת עליכם.

    2. יצירת קשרים חברתיים בלינקדאין:

    הכל מתחיל ונגמר בקשרים שיש לכם (עוקבים ונעקבים). בדיוק כמו בכל רשת חברתית אחרת, כדי לראות פירות מניהול הדף העסקי יש צורך שכמה שיותר אנשים יחשפו ויכירו את העסק או היכולות שלכם.

    המשחק הופך למעניין יותר כאשר יש אג'נדה ברורה שאנו רוצים להשיג:

    • האם אנחנו מציעים שירות למנהלי שיווק? 
    • האם אנחנו מציעים מוצר למנהלי רכש?
    • האם אנחנו מציעים את עצמנו למגייסי כח אדם?

    ליעד שלנו יש משמעות רבה בכל תהליך יצירת הקשרים בהמשך הדרך. אנחנו נרצה לבנות את הקשרים שלנו בתוך קהילת בעלי התפקידים שבאמת יכולים לסייע לנו להגיע ליעדים שלנו.

    כך לדוגמא אם אנחנו רוצים להציע מוצרים שונים למנהלי רכש בחברות טכנולוגיה, אנו נחפש מנהלי רכש שעובדים בחברות טכנולוגיות בישראל ואשר בעלות x עובדים ומעלה. אנו נשקיע זמן באפיון המוצרים שלנו, באפיון קהל הלקוחות שלנו ובאיתורם באמצעות חיפוש עם פילטרים שונים בלינקדאין ולאחר מכן נתחיל בתהליך יצירת החיבורים.

    אם אתם תחזיקו בפרופיל פרטי/עסקי בלינקדאין שמנוהל כמו שצריך, תהפכו למרוד רלוונטיים עבור הקשרים שלכם ומכך שתוכלו לעבור לשלב הבא בתהליך.

    3. פניה יזומה לקשרים (חיבורים) בלינקדאין:

    תארו לכם שיש לכם 500 חיבורים עם קהל היעד שלכם. 500 חיבורים אלו מתחילים להכיר אתכם אט אט מהפיד שלהם בלינקדאין (ניהול דף לינקדאין = פרסום תכנים בתדירות גבוהה). הם כבר יודעים מי אתם ושאתם מקצוענים שיודעים את העבודה.

    כעת תוכלו לפנות אליהם בפניה יזומה בהודעה פנימית בתוך הלינקדאין ואו מחוצה לה עם ההצעות שלכם. כעת אתם יכולים לדעת כמה דברים בסבירות גבוהה:

    1. הם יודעים מי אתם (אינכם זרים).
    2. הם ככל הנראה יקראו את ההודעה שלכם.
    3. הם ידעו איך לגשת אליכם לכל צורך.
    4. הם ירגישו בנוח לפנות אליכם חזרה.
    5. הם לגמרי יבחנו עבודה איתכם.

    כעת כל שעליכם לעשות זה לסגנן הודעה ואפילו תהליך שיחה (שרשרת הודעות ותגובות) כדי ליצור את האינטראקציות המדויקות ביותר שיובילו לקשר עסקי בריא.

    ניהול לינקדאין עסקי – הרבה עבודה?

    כן. חד משמעית. לא מדובר בתהליך קצר. אלא בתהליך שיש לתכנן בקפידה, להשקיע בו לאורך זמן, כמובן גם לייצר ערך עבור קהלי היעד שלכם.

    במידה ואין לכם זמן לעשות זאת עצמאית, ביכולתכם לפנות לשני אלטרנטיבות:

    1. פניה לחברת ניהול אתרים.
    2. שימוש בכלי אוטומציה.

    האפשרות הראשונה הנה פשוט לפנות לחברה כמו שלנו (אנחנו פה, רק אומרים..) כדי שיוצמד לכם מנהל אתר שמבצע עבודות אלו בדיוק עבורכם.

    שיפור עמוד לינקדאין עסקי, הצפת ערך באמצעות תוכן וכמובן יצירת חיבורים מעולים לאורך זמן דורשת שעות עבודה רבות מידי חודש ויש לכך עלויות. אך, לינקדאין הנו מפתח להרבה מאוד עסקאות משמעותיות בחברות הגדולות ביותר במשק.

    האפשרות השניה הנה להיעזר בכלי אוטומציה שלמעט ניהול הדף העסקי בלינקדאין עושים את כל היתר בתצורה אוטומטית כמעט לחלוטין. מזינים להם קהלי יעד, מזינים להם רצפי שיחה ועוד פרמטרים נוספים והם רצים על אוטומט כמעט ללא מגע יד אדם.

    פעילות אנושית טובה יותר מפעילות אוטומציה ב-100% מהמקרים. אבל, יש פערי עלויות בין אפשרויות אלו ולכן יש לבחור באפשרות הנכונה יותר גם בהיבטים העסקיים שלכם.

    איך מייצרים את הלידים העסקיים בפועל?

    מעבר לחיבורים ושיחות שהן לידים לכל דבר ועניין, יש חשיבות רבה לבצע איסוף אקטיבי של כתובת מייל.

    הפעילות בלינקדאין איננה תמיד דומה לזו ברשתות חברתיות אחרות, חלק מהמשתמשים מוצפים בפניות יזומות בתצורה אורגנית או ממומנת וחלקם לא נותנים צ'אנס אמיתי לפניות דרך הרשת החברתית.

    לכן, אנו רוצים לייצא את כתובת המייל של כל החיבורים שלנו. נרצה לפנות אליהם בצורות נוספות במקביל לפניה היוזמה:

    1. דיוור ישיר ואישי במייל.
    2. פרסום ישיר דרך פייסבוק/אינסטגרם.
    3. הוספתם לרשימת תפוצה לעדכונים.

    פניה ישירה ואישית עושה פלאים. ניתן להציע הצעה עדכנית התפורה לצרכים כפי שנחזו על ידיכם בלינקדאין באמצעות מייל הכולל את שם החיבור כבר בכותרת המייל כך שיראה הפניה כאישית.

    ניתן גם להזין את כתובת המייל לרשימה מסודרת ולאחר מכן להעלותה למנהל המודעות של פייסבוק בכדי לטרגט משתמש זה לאורך זמן ביתר הרשתות החברתיות עם ההצעות שמכוונות אליו כך שגם אם אין צורך חיוני אמיתי ברגע זה למוצר/שירות שלכם, בזמן אמת תהיו שם בזיכרונו ובפועל עם מודעה מתאימה.

    לבסוף, הוסיפו את פרטי החיבור גם לרשימת התפוצה כך שכל שינוי/עדכון/הצעה/מלאי ישלחו גם אל החיבור החדש ליצירת תקשורת המשכית לאורך זמן.

    תוך כמה זמן רואים תוצאות?

    אין לזה חוקיות מוגדרת. תלוי מאוד בתחום שלכם וכמובן ביעד שהגדרתם. ניקח דוגמא, בעל תפקיד בכיר מבסס את מעמדו ומשקיע לקראת התפקיד הבא שלו, במקרה זה הוא יעשה מאמצים ליצור חיבורים דווקא עם מגייסי כוח אדם בכירים ואו עם בעלי תפקידים בכירים אפילו יותר בענף בו הוא עוסק ושולט.

    במקרה כמו זה, התהליך של בניית התדמית תיקח אפילו שנים אך ברגע האמת ניתן יהיה לראות תוצאות בתוך זמן קצר למדי מרגע שמגדיר בפרופיל סיום תפקיד ויידע את קהל החיבורים שלו שהוא פתוח להצעות.

    מצד שני, במקרים בהם משווקים מוצר מסוים שיש לו ביקוש גבוהה, חיבורים נכונים יכולים לייצר תוצאות גם תוך מספר חודשים בודדים עם ביסוס קהל החיבורים הנכון.

    ככלל, יש צורך בסבלנות מסוימת. מדובר בטווחים זמנים של בין 6-10 חודשים כדי להפוך את לינקדאין למנוע צמיחה משמעותי עבור העסק. ככל שעובר הזמן, כך הלינקדאין ייצר עוד ועוד תוצאות מעולות לכם, לעסק שלכם. אבל הכל תלוי ביכולת שלכם להיצמד לתכנית עבודה ולהקפיד עליה כנדרש.

    במידה ואתם חושבים שזהו אפיק שיווק שנכון עבורכם, הרי שאנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות. בהצלחה 🙂

     

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן